si Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det var et tøft motiv! Jeg tror jeg kunne tenke meg litt mer kontrast. Men jeg har jo litt lys skjerm, da. Lenke til kommentar
Dal_og_tinde-traskar Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hehe, stilig. Bra observert og fanget. Du er akkurat passe nært motivet til at det ruver i bildet, som det burde. Du har også vært der på riktig tid av døgnet. Enten formiddag eller kveld?, når man ser skyggen klippen til høyre kaster. Den skyggelagte veggen til høyre skaper også en litt mørk innestengt følelse. Svart-hvitt fungerte bra. Kan faktisk hende det hadde fungert og mørket ned bildet litt med kortere lukkertid, tror det kunne forsterket den innestengte stemningen. Noe som kunne gjort bildet litt mer spennende hadde vært om det stod f.eks. et menneske mellom klippene. Det hadde forterket følelsen av å bli iaktatt. Har du exif? Muligens prøvd med mindre blenderåpning, altså mindre dybdeskarphet - fått klippene mer i fokus. Jeg ville også eksperimentert med å gå nærmere motivet, for å få det til å virke mer truende. Det var mine to cent. Forresten, hvor og når på dagen er dette bildet tatt? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Exif er å høyreklikke etter åpnet bildet og trykke egenskap:) Det er tatt omtrent i 1300 tiden cirka men det står vel i exif. Stedet var gamleveien mellom Stanghelle og Dale. Jeg har alt kjørt på med kontrast men kunne sikkert hatt mer, er ikke helt sikker på når det er nok Kunne blitt tøft en person under der da, synd jeg var alene. Ellers har jeg croppet en del da orginal var mye større, mulig det gjør at det virker mer uklart.. Takk for tilbakemeldinger Edit. exif husker vist bare siste endring .. Endret 25. mai 2008 av Inc Lenke til kommentar
Dal_og_tinde-traskar Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Om croppingen har tilført støy til bildet mener du? Jeg syns iallefall utsnittet er bra. Jeg tror faktisk du kunne croppet enda litt tetter, latt øvre kant gå rett over den skyen til venstre. Ville blitt enda mer innestengt da. Himmelen tilfører ingenting i så måte. Kommer helt an på hvilket mål og tanke som ligger bak bildet. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Ved cropping kommer en tettere på pixlene og da kan det virke mer uklart\kornete, tenkte jeg. Bildet ble tatt med 1\80 sek, mulig jeg ikke var helt stødig på hånda og Nå hadde jeg ikke justert opp clarity som på dette nye bildet. Croppet mer og to hakk til med kontrast. Legger ut orginal også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå