Gå til innhold

Redigering med HD (AVCHD)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg nytt kamera (Sony HDR-SR5E)og programvaren Pinnacle studio plus 11. Nåt jeg redigerer i SD format fungerer dette perfekt, men når jeg skal redigere HD opptakene mine, så henger liksom filene, det blir hakking under redigeringen slik at jeg ikke får klippt skikkelig. Er det noen her som vet hva dette kan skyldes? Min maskinvare er som følger. En Compaq Pressario datamaskin med 3,2Ghz prossesor, 2Gb RAM og jeg har invistert i nytt skjermkort, Asus EN8600GT Magic med 512Mb RAM på kortet. Jeg bruker Windows XP med servicepack 3. Så hvorfor vil ikke HD filene mine gli like glatt som SD filer i studio plus 11? Systemkravet på studio plus er jo mindre enn det jeg har på maskinen, så jeg skal jo egentlig ha kraft nok. Jeg synes dette er litt merkelig, håper noen der ute kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan lønne seg for deg å se i manuelen under "Proxy-filer" Det skaper SD-kopier av HD-filene dine som du kan redigere med, og benytter seg ikke av HD-kildefilene før rendering.

 

EDIT: Jeg har vanskelig for å finne en guide på hvordan man gjør dette i Pinnacle. Det virker som om det ikke er støttet. Det du kan gjøre er å se deg om etter et program som støtter proxy-redigering, og bruke det. Jeg redigerte først HDV native og syntes det var et mareritt intil jeg testet proxy-redigering.

Endret av Thoma_S
Lenke til kommentar
Det kan lønne seg for deg å se i manuelen under "Proxy-filer" Det skaper SD-kopier av HD-filene dine som du kan redigere med, og benytter seg ikke av HD-kildefilene før rendering.

 

EDIT: Jeg har vanskelig for å finne en guide på hvordan man gjør dette i Pinnacle. Det virker som om det ikke er støttet. Det du kan gjøre er å se deg om etter et program som støtter proxy-redigering, og bruke det. Jeg redigerte først HDV native og syntes det var et mareritt intil jeg testet proxy-redigering.

Da får jeg se litt på det da, kanskje det går glattere da. Jeg trodde man kunne redigere direkte i HD materialet jeg da, men den gang ei.. Hvor kraftig maskin må man ha for at dette skal gå da? Altså direkte HD redigering? Silicon Graphics? :p

Lenke til kommentar
Har kommet over et tilbud på maskin: Hardware Prisguide

 

Kan denne maskinen være noe for AVCHD redigering? Event hva som bør bytes ut.

 

Når det kommer til selve opperativsystemet, er det noen som viser seg å fungere bedre en andre. Tenker her på XP, Vista, 2000 osv.

Jeg ser ikke helt poenget med å kopiere den anbefalingen. Noe sier meg at Håvard ikke har prøvd akkurat den maskinen til AVCHD-redigering. I prinsippet tror jeg dette handler om å velge den kraftigste prosessoren du har råd til. Selvsagt også med en tilsvarende mengde minne og sikkert en godt ytende harddisk, men det er dekodingen som krever her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Som du ser her så er anbefalt spec for AVCHD redigering :

Intel Core 2 Duo 2.4 GHz or higher required for 1440 x 1080 AVCHD editing – Studio Plus and Studio Ultimate only

Intel Core 2 Quad 2.66 GHz or higher required for 1920 x 1080AVCHD editing – Studio Plus and Studio Ultimate only

 

Så er nok derfor det går litt tregt. Da du har en en kjerne prossesor.

 

I studio så har du et valg under Oppsett, Video- og audioinnstillinger som heter Aktiver forhåndsvisning i full oppløsning, står denne på vil du få hakking i preview på din maskinvare.

Prøv å skru denne av samt slå på "Aktiver maskinvareakselerasjon".

 

Vil også anbefale deg å laste ned nyeste patch til Studio 11 som er Studio 11.1.2 hvis du ikke har gjort det:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/P...s&Display=1

 

Håper dette løser problemene du har, eller ihvertfall gir deg litt info om hvorfor dette problemet oppstår.

 

Kenneth

Pinnacle Systems

 

Hei, jeg har akkurat kjøpt meg nytt kamera (Sony HDR-SR5E)og programvaren Pinnacle studio plus 11. Nåt jeg redigerer i SD format fungerer dette perfekt, men når jeg skal redigere HD opptakene mine, så henger liksom filene, det blir hakking under redigeringen slik at jeg ikke får klippt skikkelig. Er det noen her som vet hva dette kan skyldes? Min maskinvare er som følger. En Compaq Pressario datamaskin med 3,2Ghz prossesor, 2Gb RAM og jeg har invistert i nytt skjermkort, Asus EN8600GT Magic med 512Mb RAM på kortet. Jeg bruker Windows XP med servicepack 3. Så hvorfor vil ikke HD filene mine gli like glatt som SD filer i studio plus 11? Systemkravet på studio plus er jo mindre enn det jeg har på maskinen, så jeg skal jo egentlig ha kraft nok. Jeg synes dette er litt merkelig, håper noen der ute kan hjelpe meg med dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...