Perdition Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei! For ca 3 uker siden brant strømforsyningen min seg, så jeg kjøpte en ny og "installerte" den, altså festa den og satt i alle pins og kabler. Men det skulle vise seg å være litt vanskelig. Fortsatt så fungerer ikke vifter i sidedør eller i kabinettet ellers, Lcd-displayet foran lyser ikke og nå har jeg funnet ut at jeg ikke får løst ut cd-rommen. Det er dette som er problemet. Jeg har nettopp kjøpt Age of Conan, men får ikke installert pga. at jeg ikke får opp "skuffen". Her er specs.. Mainboard Bus(es) : AGP PCI IMB USB i2c/SMBus MP Support : 1 CPU(s) MP APIC : Yes System BIOS Version : K8T890 - 42302e31 Video System Monitor : Plug and Play-skjerm Adapter : Radeon X1800 Series Physical Storage Device Harddisk : Maxtor 6B200P0 CD-ROM/DVD : FT3916R HZH540V SCSI CdRom Device Logical Storage Device (C:) : 189.91 GB (16.33 GB Free Space) (NTFS) CD-ROM/DVD (E:) : N/A Det jeg egentlig lurer på er om jeg ikke har koblet riktig pins til der de skal være. Nå har harddisken en 4-pins (tror jeg det er) strøm kabel koblet til, og IDE-kabel tror jeg det heter. Poenget er at jeg kan veldig lite om hovedkort, kabler etc. slik at det kan bli vanskelig å forklare dette til meg; men vær så snill, prøv. Greia er at jeg vil gjerne spille AoC i helga, for jeg skal uansett levere pcen på service for å få viftene og displayet riktig koblet til av en som kan det. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
kripet Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Sansynligvis har du glemt å koble til en strømkabel skal stå en 4pins (molex) i cdrommen. Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Den står i.. har alltid gjort det. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 den må jo få strøm fra den nye strømforsyningen din så den kan ikke allti ha stådd i siden viftene og lcd displayet ikke lyser så tror jeg fortsatt det er en kabel, kanskje di alle henger på en splitter:) prøv å følg kabelen fra cdrommen og se om den er ender i strømforsyningen din Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Altså, viftene og lcd-displayet er ikke problemet, jeg vil bare vite hva jeg må gjøre for at cd-rommen skal fungere igjen, sånn at jeg får installert og spilt AoC. Som sagt er Molex-pinnen satt i, og den med mange mange pins (IDE) til hovedkortet.. jeg har tilgang til C:\ tilogmed. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Altså, viftene og lcd-displayet er ikke problemet, jeg vil bare vite hva jeg må gjøre for at cd-rommen skal fungere igjen, sånn at jeg får installert og spilt AoC. Som sagt er Molex-pinnen satt i, og den med mange mange pins (IDE) til hovedkortet.. jeg har tilgang til C:\ tilogmed. Går den molex kontakten direkte til strømforsyningen da? henger cdrom og disk på samme kabel? ser du cdrommen i bios? siden den ikke løser seg ut så holder jeg en knapp på at denne ikke har strøm. for det er det eneste den trenger for å kunne åpne luken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå