Gå til innhold

Livet er urettferdig ...


RunarII

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg skriver vel egentlig dette bare for å se hva dere synes, men det gjør ikke noe :wee:

 

Det er det at jeg har VELDIG lyst på GMod, men mamma sier at jeg har så mange spill fra før, at jeg må gjøre lekser eller at jeg må hjelpe henne... Altså, hun sier at jeg må gjøre meg fortjent til det... Der kommer hvorfor jeg er sur inn. Det er så jævli mange små drittunger som får alt de vil bare ved å peke på det*, mens vi som faktisk prøver å gjøre noe for å få det, ikke får en dritt!

Mamma sa at jeg kunne få sommerferien til å forbedre meg, men da blei jeg så sur, så jeg gikk på rommet mitt og slengte igjen døra..

 

Hva skal jeg gjøre?

Og hvorfor er verden så jævli urettferdig?

 

*Eksempel: Har en fyr i klassa mi som ble født litt for tidlig, og som fikk en skade på hjernen, noe som gjør at han har noen problemer med å lære.. Faren hans "har ikke mulighet" til å jobbe, siden han fikk en skade på ryggen en gang.. Sønnen hans får nesten ALT han peker på, enda familienlever på trygd.. Faren hans kjøper ny bil ca. hvert 2. år, og nå for litt siden kjøpte de en campingbil for ca. en million...

 

Livet er surt...

 

Edit: Beklager stygt ordbruk, men jeg er VELDIG sur nå..

Legger også til atGMod + CS:S koster rund 150kr

 

Edit 2: Jeg har, selv om det kan virke sånn, ingenting imot folk som har såslike skader som dette, og jeg forstår at det kan være vanskelig for dem ganske ofte

Endret av RunarII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
livet suger og det er bare noe du må leve med ;)

 

Hvor lenge? :p

Helt til du får jobb. Da får du cash, så lenge du gjorde det bra på skolen. Skjønner litt hvordan det er å måtte "gjøre seg fortjent" til noe. Hvis profil fødselsdatoen din stemmer, så er du jo litt på samma alder som meg, så det er ikke lett å skaffe penger. Begynn å gå med Norpost eller Aftenposten.

Lenke til kommentar
Begynn å gå med Norpost eller Aftenposten.

 

Aha.. Haha.. HAHAHAHAHAA! Jeg bor midt i ødemarka :p Jeg hater dette stedet :D

 

Foresten, legge til at jeg får gjort ALLE leksene mine hver uke, så jeg forstår ikke hvorfor hun klager på det. Jeg mener ikke å skryte med dette, men når det kommer til skolearbeid vil jeg si at jeg er en av de smarteste i klassa mi..

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Begynn å gå med Norpost eller Aftenposten.

 

Aha.. Haha.. HAHAHAHAHAA! Jeg bor midt i ødemarka :p Jeg hater dette stedet :D

 

Foresten, legge til at jeg får gjort ALLE leksene mine hver uke, så jeg forstår ikke hvorfor hun klager på det. Jeg mener ikke å skryte med dette, men når det kommer til skolearbeid vil jeg si at jeg er en av de smarteste i klassa mi..

 

Så vidt jeg fikk med meg så ønsket mor litt mere samarbeid fra deg!? Hva mente hun da tro?

 

:)

Lenke til kommentar

Noen råd på veien som du like gjerne kan lære deg først som sist:

 

Livet har aldri vært rettferdig

Man kan ikke få alt man har lyst på

Alle de andre har.... "sett inn det du har lyst på"

 

Alle de andre er rike,

Alle de andre har finere bil.

Alle som sutrer og klager

Sutrer og klager med stil.

 

- Det er utrolig hva man kan utrette med littegrann hard jobbing og mye sutring.

 

 

Gresset er alltid grønnere på den andre siden av gjerdet

 

Og til slutt:

- Virker gresset grønnere på den andre siden av gjerdet? Trøst deg med at de sikkert bruker mer penger på kunstgjødsel og vanning. (Sentralbanksjef Svein Gjedrem)

Lenke til kommentar
Begynn å gå med Norpost eller Aftenposten.

 

Til dere som i det hele tatt vurderer Norpost: GTFO! Det er en av de verste budjobbene du kan få! En dag i uken får du en stooor bunke med reklame som du må sortere selv... bare dette tar et par timer eller mer. Etter det må du drasse rundt og levere reklame, alt dette for 500-750 kr i måneden.. prøv deg heller på Aftenposten.

Lenke til kommentar
Begynn å gå med Norpost eller Aftenposten.

 

Aha.. Haha.. HAHAHAHAHAA! Jeg bor midt i ødemarka :p Jeg hater dette stedet :D

 

Foresten, legge til at jeg får gjort ALLE leksene mine hver uke, så jeg forstår ikke hvorfor hun klager på det. Jeg mener ikke å skryte med dette, men når det kommer til skolearbeid vil jeg si at jeg er en av de smarteste i klassa mi..

Jeg gjør også leksene mine hver dag, og bra på skolen. Og allikevel tror mamma jeg ikke gjør leksene mine.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg fikk med meg så ønsket mor litt mere samarbeid fra deg!? Hva mente hun da tro?

 

:)

 

Dette ga meg en genial idé! :dribble:

Nå mamma/pappa trenger hjelp til noe, sier jeg at jeg er opptatt med lekser, og når jeg skal gjøre lekser, så sier jeg at jeg må hjelpe pappa/mamma! :!:

Endret av RunarII
Lenke til kommentar

Apropos at gresset er grønnere på den andre siden. Plenen må slås der også vel for å være ship shape?

 

Men til saken, der mitt poeng blir det samme som folk over meg nevner: Skaff deg en jobb. Bor du i ødemarka, er det sikkert en nabo eller fire i nærheten som trenger hjelp til diverse. Hente post, handle, luke osv.

Det å være kresen på hva du utretter i dine første jobberfaringer kommer du ingen vei med. Trivsel med å jobbe, får du mer og mer, etterhvert som du lærer å sette pris på å gjøre en jobb.

Slik funket det iallefall for meg. Alle må begynne et sted.

 

Og, til slutt: Samarbeid med foreldre fører mer godt enn vondt med seg. Dette erfarer du om 10-15 år, når du stopper litt opp og ser tilbake. (I de fleste tilfeller.)

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Jeg skriver vel egentlig dette bare for å se hva dere synes, men det gjør ikke noe :wee:

 

Det er det at jeg har VELDIG lyst på GMod, men mamma sier at jeg har så mange spill fra før, at jeg må gjøre lekser eller at jeg må hjelpe henne... Altså, hun sier at jeg må gjøre meg fortjent til det... Der kommer hvorfor jeg er sur inn. Det er så jævli mange små drittunger som får alt de vil bare ved å peke på det*, mens vi som faktisk prøver å gjøre noe for å få det, ikke får en dritt!

Mamma sa at jeg kunne få sommerferien til å forbedre meg, men da blei jeg så sur, så jeg gikk på rommet mitt og slengte igjen døra..

 

Hva skal jeg gjøre?

Og hvorfor er verden så jævli urettferdig?

 

*Eksempel: Har en fyr i klassa mi som ble født litt for tidlig, og som fikk en skade på hjernen, noe som gjør at han har noen problemer med å lære.. Faren hans "har ikke mulighet" til å jobbe, siden han fikk en skade på ryggen en gang.. Sønnen hans får nesten ALT han peker på, enda familienlever på trygd.. Faren hans kjøper ny bil ca. hvert 2. år, og nå for litt siden kjøpte de en campingbil for ca. en million...

 

Livet er surt...

 

Edit: Beklager stygt ordbruk, men jeg er VELDIG sur nå..

Legger også til atGMod + CS:S koster rund 150kr

 

Edit 2: Jeg har, selv om det kan virke sånn, ingenting imot folk som har såslike skader som dette, og jeg forstår at det kan være vanskelig for dem ganske ofte

Hva vet du om Faren til han gutten kan jobbe eller ikke?

Du høres ut som en drittunge imo.

 

Hva om familien har spart i flere år for denne campingvognen og skal bruke den som "feriested", en for.eks å dra til syden?

 

Og klage på at verden er urettferdig pga du ikke får et spill.. ja skal ikke si noe.

Lenke til kommentar
Hva vet du om Faren til han gutten kan jobbe eller ikke?

Du høres ut som en drittunge imo.

 

Hva om familien har spart i flere år for denne campingvognen og skal bruke den som "feriested", en for.eks å dra til syden?

 

Og klage på at verden er urettferdig pga du ikke får et spill.. ja skal ikke si noe.

 

Jeg kjenner disse folka.. De kjøpte ny bil forrige år (en Suzuki med ALT utstyr), Og nå har de tenkt å kjøpe ny bil igjen! Også kjøper faren hans en ny motorsykkel omtrent hvert år.. Jeg vet ikke om du har opplevd noe av det samme, men dette har blitt ganske irriterend etter 7 år med mas om hva han har fått og skal ha nesten hver dag.

 

Edit: Legge til at han gutten ble påkjørt en dag.. To dager senere kom han på skole å SKRØT av det..

Endret av RunarII
Lenke til kommentar

... Så da er det skikkelig synd på deg, siden han får alt, og du ingenting?

For meg, så synes det som om du har fått mer enn nok, siden du er i stand til å syte på et forum pga. et spill du ikke får. Er dette veien ungdommen går, kommer guttene mine til å lage ekstremt mange tråder, tilsvarende denne.

 

Gud forby at du skal måtte jobbe for det du er forventer å få.

Har du arbeidsuke snart, send meg en PM, så skal jeg ordne plass til deg. Virker som du trenger å putte fingeren i jorda snart, før det er for sent.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så vidt jeg fikk med meg så ønsket mor litt mere samarbeid fra deg!? Hva mente hun da tro?

 

:)

 

Dette ga meg en genial idé! :dribble:

Nå mamma/pappa trenger hjelp til noe, sier jeg at jeg er opptatt med lekser, og når jeg skal gjøre lekser, så sier jeg at jeg må hjelpe pappa/mamma! :!:

 

Ja, spanskrøret hadde kanskje ikke vært å forakte heller ... ;)

Lenke til kommentar
Hva vet du om Faren til han gutten kan jobbe eller ikke?

Du høres ut som en drittunge imo.

 

Hva om familien har spart i flere år for denne campingvognen og skal bruke den som "feriested", en for.eks å dra til syden?

 

Og klage på at verden er urettferdig pga du ikke får et spill.. ja skal ikke si noe.

 

Jeg kjenner disse folka.. De kjøpte ny bil forrige år (en Suzuki med ALT utstyr), Og nå har de tenkt å kjøpe ny bil igjen! Også kjøper faren hans en ny motorsykkel omtrent hvert år.. Jeg vet ikke om du har opplevd noe av det samme, men dette har blitt ganske irriterend etter 7 år med mas om hva han har fått og skal ha nesten hver dag.

 

Husk at alle er med å betaler de nye bilene dems også... våre skattepenger som går til dems hygge =) Elsker slike folk! Det finnes jo absolutt ingen jobber for dem som har vondt i ryggen!

 

Men uansett, slutt å sutre over 150kr... le heller av familien som går på trygd.

 

 

 

Ååh jeg er glad jeg ikke er fattig! :!:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Du høres jo litt ut som en bortskjemt pissunge du også, siden du klager og er forbannet fordi du ikke får et spill. Da har du tydeligvis fått en god del før. Hva så om den andre familien har mer enn dere? Du er bare sykelig misunnelig, men vil du heller at faren din skal ha ødelagt rygg sånn at du også kan få alt du peker på? Det finnes mer i livet enn materielle goder; en dag vil du lære det.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...