eitp Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jeg er skikkelig i tvil nå. Jeg har planer om å vente på oppfølgeren til Canon 5D, men samtidig er jeg fristet til å satse på et pent brukt Canon Ds II. Brikkestørrelsen vil vel være omtrent lik. Jeg regner med at oppfølgeren til 5D vil ha omkring 16 megapiksler. Men den vil vel ha DIGIC III-prosessor. 1Ds II har DIGIC II. Betyr det noe? Støyegenskapene har vel også blitt bedre på tre år? 1Ds II tåler jo mer vær og juling. Hjelp meg! Hvilke fordeler vil 1 Ds II ha over 5D II og omvendt. Jeg vet det er vanskelig å komme med noe konkret siden 5d II ennå ikke er lansert, men det er jo alldid kjekt å spekulere? eitp. Endret 24. mai 2008 av eitp Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Tror nok jeg ville ventet på nye 5D II eller hva den måtte hete. Selv om den trolig ikke vil være "værtettet" tror jeg nok vi har en godbit i vente. Canon bare må prestere nå i og med at Nikon har kommet med to glimrende modeller D300/D3. Blir prisen sånn noenlunde edruelig på nykommningen, kommer nok mitt 5D til salgs.. Endret 24. mai 2008 av olar0701 Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Dersom du ikke virkelig trenger et nytt og bedre kamera nå bør du vente. Prisen på 1ds II kommer garantert ikke gå opp når canon lanserer nye hus. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Dersom du ikke virkelig trenger et nytt og bedre kamera nå bør du vente. Prisen på 1ds II kommer garantert ikke gå opp når canon lanserer nye hus. Nei, nå har jeg ventet i tre år med å gå over til fullformat. Så da kan jeg nok vente noen måneder til. Det er bare det at det er en som skal selge et pent brukt Ds II i nærheten her, og da ble interessen tent litt. Men jeg kommer nok til å vente, ja. Jeg husker for noen år siden da Nikon var på sin ørkenvandring, og Canon lanserte den ene kameramodellen etter den andre. Akkurat nå føles det omvendt, og det er på tide Canon drar noen ess opp av ermet i halvproffklassen. Som jeg har skrevet i en annen post her: Oppfølgeren til 5D bør være bra... eitp Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 En venninne av meg valgte å oppgradere fra d70s til d200 to uker før d300 ble lansert. Tror hun betalte rundt 12000 for et nytt d200. Tre uker senere hadde bruktprisen på d200 falt som en sten, og det fortsetter den å gjøre. For en uke siden kjøpte hun seg d300... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det er praktisk talt å kaste penger ut av vinduet... Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) For en uke siden kjøpte hun seg d300... Så utrolig bortkastet (og ikke bare økonomisk) når man allerede har en D200. Men hun tar vel myyye bedre bilder nå... Endret 25. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det aner jeg ingenting om, men hun var veldig fornøyd. Jenta jobber som frilansfotograf for et par store aviser, så hun er nødt til å levere varene hver gang. Det står mange parate til å overta jobben hennes dersom kvaliteten på arbeidet begynner å henge etter. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvis hun jobber som pressefotograf kan det jo være greit med to kamerahus. Solgte hun D200 eller har hun det fortsatt? Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Såvidt jeg vet har hun det fremdeles. Bruktverdien er latterlig lav nå, så det er ikke så mye å hente på å selge det. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Nettopp. Bruksverdien på D200 er høyere enn salgsverdien. Uansett kult, og ikke minst smart med to hus. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 http://gizmodo.com/393145/canon-5d-mark-ii...na-announcement Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ville uansett ventet endel måneder før jeg hadde hoppet på en 5d etterfølger, dersom ikke økonomi er et ikke-tema da. I praksis betyr det da at jeg kunne vurdert en 5dII litt ut på nyåret. Inntil da er 5d-prisene nå særdeles hyggelige og jeg tviler på en sitter igjen ned særlig mye skjegg i postkassa om 6-12 mnd dersom en vil selge en 5d du enten importerer fra USA eller kjøpre pent brukt nå. Veldig vanskelig å anta, men tipper bruktprisen på 5d om ett år vil ligge på 6000-7000,- Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Mye på gang nå hvert fall: http://www.photographybay.com/2008/05/25/c...book-on-amazon/ Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Så ikke akkurat veldig overbevisende ut det bokomslaget i alle fall, mark II teksten ser ut som den bare er slengt på ett eksisterende omslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå