CapN Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hei. Kjøpte nettopp 4GB ram, nærmere bestemt DISSE. Har tenkt å kjøpe 4 til, men ingen nettbutikker har dem på lager, må de 4GB med ny ram være lik som den over med lik timings (5-6-6-18) og sånt? Vet at de må ha lik frekvens. Noen som har noen linker til ett sett jeg kan kjøpe? Cheers Endret 24. mai 2008 av andycapp Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 De må ikke være like, men det er en fordel. Om jeg ikke husker feil er det de tregeste brikkene som setter hastigheten for alle så du burde prøve å få noen som er ca. like de du har nå. Det greieste er selvfølgelig å kjøpe like da du vet at det vil fungere greit. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det store spørsmålet er hvilket hovedkort du har. Har du ett nyere kort med for eksempel P35 eller X38/48 chipset fra Intel så kan det funke. Har du nForce 680i eller 780i så kan du få problemer når det gjelder Intel plattformen. For AMD er det jo CPU som kan rote men det skal funke greit der. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kjøpte nettopp 4GB ram, nærmere bestemt DISSE. Hvis du skal kjøre minnet i dual mode så må de være like, helst fra samme produksjonserie for å fungere optimalt. Men som en her skriver så vil minnet virke fint uansett så lenge det er kompatibelt. Det tregeste minnet bestemmer hastigheten. Det man tjener på dual mode kan variere og vil øke hastigheten med noen få prosent i forhold til single mode. Lenke til kommentar
CapN Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Okei... får bare prøve meg fram da... Har et Abit IP35 kort BTW Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det meste ordnar seg om du kan justere opp spenninga på northbridge litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå