speeder Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Kjørte en test av rammen i SiSoft, på teten var ikke min pc3200 ram noe raskere enn pc2100. Hva er galt? Twinmos / m winbound BTW Har vært inne i bioa og sett på inn stillingene til rammen, er ikke stilte litt på de og satt de til 2-2-2-7, husker ikke hva alle disse tallene hvar for men, det ble ingen øknin fra cas 2,5 -2 trodde dett skulle være kjapp ram jeg...... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Speeder: rammen er ikke raskere enn det hovedkortet ditt klarer å kjøre det på. Så har du et gammelt 266-hovedkort, så får du ikke kjørt rammen raskere enn med vanlig 2100-minne. Si oss hva slags maskin du har, og vi skal prøve å hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 ehhh... hvilken Mhz kjører du brikkene på??? Har du ikke økt frekvensen på minne.. så er det ikke så rart at du får samme ytelse! Lenke til kommentar
speeder Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 ahhh... er ikke dreven i dette ennå. Jeg har abit hovedkort som støtter 333mhz men en xp2200 cpu, prosessoren kjører vel på 266mhz, men er det mulig å justere dette uavhengig av hverandre? Satte rammen i turbo mode, som er nevnt i noen annens post her, merket ikke da noen økning i hastiget. man får vel ikke kjøpt hovedkort på 400mhz,ennå, men er det andre muligheter for og få opp hastigheten til rammen på? Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 sett FSB på 166. AGP/PCI ratio på 5:2:1 finn så ut kor høg du skal ha multipileren deretter. antall orginale mhz/166FSB du må kanskje endre på instillinger til ramen og. men som standard skal den følge FSB frekvens * 2. viss du kan køyre APG/PCI ratio på 6:2:1 kan du ha FSB på 198 viss ikkje eg tar feil. da må du bruke lavere multipiler. da får rammen 400MHZ klokkefrekvens. NB: husk å stille ned multipiler Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Ram'en din kjører sannsynligvis på 133Mhz (DDR, => "266Mhz"), akkurat som FSB'n på CPUen hvis du ikke har klådd inni BIOS sjøl. Tester har vist at det er lite å hente ytelsesmessig å kjøre minnet og CPU på forskjellige frekvenser i AMD-systemer. Kun noen få % forskjell i beste fall fra 133Mhz -> 166Mhz, og enda mindre opp til 200Mhz igjen. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Så vidt som jeg husker har denne testen litt med om du har en P4 maskin og en AMD maskin...kan være resultatene stemmer...jeg vet ikke helt :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå