Gå til innhold

SisoftSandra testing av ram....

Anbefalte innlegg

Kjørte en test av rammen i SiSoft, på teten var ikke min pc3200 ram noe raskere enn pc2100. Hva er galt?

Twinmos / m winbound BTW

Har vært inne i bioa og sett på inn stillingene til rammen, er ikke stilte litt på de og satt de til 2-2-2-7, husker ikke hva alle disse tallene hvar for men, det ble ingen øknin fra cas 2,5 -2

trodde dett skulle være kjapp ram jeg......

:grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speeder: rammen er ikke raskere enn det hovedkortet ditt klarer å kjøre det på. Så har du et gammelt 266-hovedkort, så får du ikke kjørt rammen raskere enn med vanlig 2100-minne.

Si oss hva slags maskin du har, og vi skal prøve å hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

ahhh...:)

er ikke dreven i dette ennå.

Jeg har abit hovedkort som støtter 333mhz men en xp2200 cpu, prosessoren kjører vel på 266mhz, men er det mulig å justere dette uavhengig av hverandre?

Satte rammen i turbo mode, som er nevnt i noen annens post her, merket ikke da noen økning i hastiget.

man får vel ikke kjøpt hovedkort på 400mhz,ennå, men er det andre muligheter for og få opp hastigheten til rammen på?

Lenke til kommentar

sett FSB på 166. AGP/PCI ratio på 5:2:1

finn så ut kor høg du skal ha multipileren deretter. antall orginale mhz/166FSB

du må kanskje endre på instillinger til ramen og. men som standard skal den følge FSB frekvens * 2. viss du kan køyre APG/PCI ratio på 6:2:1 kan du ha FSB på 198 viss ikkje eg tar feil. da må du bruke lavere multipiler. da får rammen 400MHZ klokkefrekvens.

NB: husk å stille ned multipiler :D

Lenke til kommentar

Ram'en din kjører sannsynligvis på 133Mhz (DDR, => "266Mhz"), akkurat som FSB'n på CPUen hvis du ikke har klådd inni BIOS sjøl. Tester har vist at det er lite å hente ytelsesmessig å kjøre minnet og CPU på forskjellige frekvenser i AMD-systemer. Kun noen få % forskjell i beste fall fra 133Mhz -> 166Mhz, og enda mindre opp til 200Mhz igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...