Star Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei, Har en 3500+ AMD maskin som tidligere kjørte med ett EPOX nforce4 ultra 939 kort som tok kvelden ( defekt chipset ) Frem til dette skjedde var maskinen rask som lynet.. Dette kortet ble skiftet ute med ett nforce4 MSI 939 kort ettersom jeg ikke gadd reklamere da original chipsetvifte etc. manglet. Nå bruker maskinen alskildig lengre tid på å boote opp og windows xp loadingen kjører 30-35 ganger før disken viser aktivitet og kommer i gang.. så fort dette skjer, er maskinen hurtig igjen. Avslutt går kjapt, og dersom maskinen settes i dvalemodus er den i gang igjen i løpet av sekunder.. Lurte på om harddisken kunne være problemet, eller det faktum at dette kortet ikke støtte SATA300, men kun 150? Noen som har tips? Maskinen ligger stabilt på en 28-29 grader HK og CPU - Kingston HyperX PC3200 ram, X1300 skjermkort og FortronSource PSU. Plextor IDE DVD om det skulle ha noen betydning... Noen gode tips? Lite sammarbeidsvillige komponenter? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 hvis du med "kortet" mener skjermkortet - vil dette ikke ha noe med SATA150 eller SATA300 å gjøre. Det er harddisker du konler til på SATA-kontaktene. Men du har byttet til nytt skjermkort - har du også byttet skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
Star Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 med kortet mener jeg hovedkort....... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Antar du har formatert / fjernet gamle drivere? Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Har formattert en 10-15 ganger siden jeg skiftet hovedkort.. drivere og slikt er up to date, og har prøvd med sp1, sp2 og sp3... ikke vista though.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå