Gå til innhold

Finner bare noen trådløse nettverk

Anbefalte innlegg

Vi har et trådløst hjemmenettverk, og har byttet litt på sikkerhetstypen på nettverket. Nå har vi WPA-Personal. Nettverket vårt er synlig for alle, men jeg kan likevel ikke finne det. Men på en annen datamaskin i huset kommer jeg på.

Det merkelige er at jeg finner andre nettverk fra nabohusene som har langt dårligere signal enn mitt eget, men finner altså ikke mitt eget.

Jeg tenkte at det måtte være noe galt med driveren, så jeg har prøvd å avinstallere, og installere både programvare og maskinvare, uten noe hell, snarere tvert imot. Nå får jeg ikke lenger brukt den medfølgende programvaren. Jeg har forresten et Netgear WG311T nettverkskort. Jeg får opp meldingen: "NETGEAR WG311T Wireless Adapter is not inserted."

Men det er den jo, og jeg får brukt den med Windows sitt nettverksprogram.

Er det noen som har en anelse om hva problemet kan være? Spør gjerne om dere trenger mer informasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt prøving fant jeg ut at det er driveren til nettverkskortet som er problemet. Jeg prøvde å avinstallere den helt, i tillegg til å slette registeroppføringene til den. Men nå får jeg ikke installert den lenger. Det kommer opp at windows ikke finner den aktuelle filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...