Gå til innhold

Multicom Compal JFW01 - trådløst nettverkskort virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en Multicom Compal JFW01.

Har installert Windows XP + drivere som fulgte med , men når jeg skal installere den trådløse nettverksdriveren får jeg melding om at det ikke er noe trådløstkort på pcen min.

Under enhetsbehandling ser jeg alikevel et Ethernetkort som ikke er installert, + at når jeg skrur opp dekselet under sitter det et kort fysisk montert.

Kortet er av denne typen, i følge driver CD-en: Wireless LAN Arcadyan 4.170.25.12

Noen tips? Har sendt en mail til Multicom, men regner ikke med noe svar før mandag, og det hadde egentlig vært fint å kunne ta i bruk den nye pcen.

Scenarioer jeg ser for meg er:

1) Feil driver (Jeg har forsøkt flere andre drivere fra nettet men ingen fungerer)

2) Ødelagt nettverkskort (Dette vet jeg ikke hvordan jeg skal teste)

Alle de andre driverne fungerer utmerket.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke en Linux live CD liggende og slenge? Kunne prøvd og boote den for å sjekke om det er noe feil på nettverkskortet.

Ellers er jeg clueless om du har testet de nyeste driverne til det kortet.

Lenke til kommentar

Fant ut hvilket nettverkskort denne brukte til slutt.. Da ble det orden på sakene. Alikevel var jeg ikke fornøyd med maskinen etter en dags bruk så jeg sendte den tilbake på angrefristen. Takk for hjelpen, da vet jeg det Linux-trikset til neste gang! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...