b-real Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 HTML og annet web-språk så ber med meg. Sitter her og prøver å lage ei side, men jeg lurte på om det er mulig å få et spesifik område til å bli en "frames", altså, når jeg trykker på url, som heter "meg", så kommer info om meg i ei lita rute som er inne i en tabell. Altså noe slik som dette: <url> ................................ <url> |..............................| <url> |..............................| <url> |...... (området)........| <url> |..............................| <url> |..............................| <url> |..............................| Ja jeg vet at jeg kan få til akkurat dette ved å bruke 2 frames, det må da gå an å få dette til i et begrenset område? Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 kan du ikke bare putte en frame i en celle i en TABLE? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 <iframe> er det du er ute etter Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 <iframe> er det du er ute etter Jeg har sett litt på <iframe>, men jeg klarer ikke å se hvordan jeg skal bruke det. Og hvordan blir url'en seende ut da? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Det vil ikke bli mulig å skrive inn en url i url-baren i nettleseren for å komme direkte til den siden+den siden i iframen. Iframen har en standardside og et navn. Standardsiden er den som kommer frem når du åpner 'modersiden'. Hvis navnet er 'brunost', må linker på 'modersiden' som skal åpnes i iframen se slik ut: <a href="meg.htm" target="brunost">Om meg</a> Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Det vil ikke bli mulig å skrive inn en url i url-baren i nettleseren for å komme direkte til den siden+den siden i iframen. Iframen har en standardside og et navn. Standardsiden er den som kommer frem når du åpner 'modersiden'. Hvis navnet er 'brunost', må linker på 'modersiden' som skal åpnes i iframen se slik ut: <a href="meg.htm" target="brunost">Om meg</a> Det var det jeg prøvde på i går...men så var klokka 3:00 såeh.. Får teste videre da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå