Inception_ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei, Etter at jeg byttet til lettere variatorvekter (6.1g) liker ikke sykkelen min at jeg gasser over halv gass, da får den en ytelsesdrop og begynner å gå dårligere, omtrent helt til jeg har latt den stå en stund. Når jeg byttet til original tyngde på variatorvekter (6.4g) gikk den normalt igjen (dvs treigt som møkk opp bakker, og treigt som møkk på opp/nedgiring, treigt som møkk generelt. Tennpluggen ble også ødelagt innen kort tid, det var masse dritt og avleiringer på pluggen, noe som aldri har skjedd meg før. Dette fikk meg til å tro at det var noe gale med forgasseren og blandingen, eller er jeg helt på vidden her? Er det sannsynlig at motoren får for lite bensin? Har ikke gjort noen endringer på forgasseren siden jeg kjøpte den. Ville den fått bedre gjennomstrømning av bensin (og bedre ytelse) av malossi reedventil? Modell: SR50LC 05 (forgasser, ikke ditech!) Endringer: Sito-potte, en grei erstatning fra originalpotten. Tatt ut variatorsperre Malossi drivbelte Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bare å se på pluggen om den er brun, hvit eller svart. Så ser du om den får for lite bensin eller ikke. Høres mer ut som den får for mye. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Vel, den var faktisk grønn! Ca. samme fargen som kobberirr, men den nye pluggen var metallfarget, så ikke ut som kobber iallefall. Den var rimelig tørr og porøs. Men når jeg ikke får drag etter halv gass (når jeg har vekter som tillater drag der) så bør det jo være noe med forgasseren, ikke sant? Den tok jo mye tidligere på de lettere vektene, tar ikke skikkelig før man er i nedoverbakke med orig. vekter.. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kan man ikke pusse litt på toppen av pluggen, der man ser på fargen liksom, så kjøre litt med den, se hvordan fargen er da? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg prøvde å skrape av litt dritt på den gamle, da knakk jo hele greien. Så, ganske porøst ^^ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg prøvde å skrape av litt dritt på den gamle, da knakk jo hele greien. Så, ganske porøst ^^ Høres ut som den har blit overopphetet. Dvs. for lite bensin. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, den ble overopphetet veldig raskt! Så, må jeg kjøpe en sånn reedventil eller kan jeg fikse på forgasseren sånn som den er? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Du trenger ikke bytte reeds. Det du må gjøre er sansynligvis å bytte hoveddyse i forgasseren. Evt. prøve å justere speed-nåla. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Ok, takk. Har egentlig ikke så mye peiling på sånt jeg. Hvordan finner jeg ut hvilken hoveddyse som passer? Har en rimelig standard dellorto 19mm forgasser, eller hva det var. Tror du verkstedet har dette på lur? Tenkte å la verkstedet gjøre det, til tross for at det er dritdyrt, siden jeg ikke kjenner noen som har peiling på sånt i Bergen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå