Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SR50 - for dårlig bensintilførsel?

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at jeg byttet til lettere variatorvekter (6.1g) liker ikke sykkelen min at jeg gasser over halv gass, da får den en ytelsesdrop og begynner å gå dårligere, omtrent helt til jeg har latt den stå en stund.

Når jeg byttet til original tyngde på variatorvekter (6.4g) gikk den normalt igjen (dvs treigt som møkk opp bakker, og treigt som møkk på opp/nedgiring, treigt som møkk generelt.

Tennpluggen ble også ødelagt innen kort tid, det var masse dritt og avleiringer på pluggen, noe som aldri har skjedd meg før. Dette fikk meg til å tro at det var noe gale med forgasseren og blandingen, eller er jeg helt på vidden her?

Er det sannsynlig at motoren får for lite bensin? Har ikke gjort noen endringer på forgasseren siden jeg kjøpte den.

Ville den fått bedre gjennomstrømning av bensin (og bedre ytelse) av malossi reedventil?

Modell: SR50LC 05 (forgasser, ikke ditech!)

Endringer:

Sito-potte, en grei erstatning fra originalpotten.

Tatt ut variatorsperre

Malossi drivbelte

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den var faktisk grønn!

Ca. samme fargen som kobberirr, men den nye pluggen var metallfarget, så ikke ut som kobber iallefall. Den var rimelig tørr og porøs.

Men når jeg ikke får drag etter halv gass (når jeg har vekter som tillater drag der) så bør det jo være noe med forgasseren, ikke sant? Den tok jo mye tidligere på de lettere vektene, tar ikke skikkelig før man er i nedoverbakke med orig. vekter..

Lenke til kommentar

Ok, takk. Har egentlig ikke så mye peiling på sånt jeg. Hvordan finner jeg ut hvilken hoveddyse som passer? Har en rimelig standard dellorto 19mm forgasser, eller hva det var. Tror du verkstedet har dette på lur? Tenkte å la verkstedet gjøre det, til tross for at det er dritdyrt, siden jeg ikke kjenner noen som har peiling på sånt i Bergen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...