Gå til innhold

UTROLIG overklokking på P4 2.4B

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min 2.4b her om dagen. Måtte selfølgelig se hva den var god for med en gang. Fikk en stepping 7-modell.

Kjører nå dønn stabilt på 3.24 ghz, uten å måtte justere på voltagen.

Er såre fornøyd! Temperaturen ligger på rundt 42 C uten load.

Kan legge til at jeg har en alpha kjøler + 80 mm papst vifte. Men tror ikke det ville gjort stor forskjell med en boxed kjøler (?).

Har nå:

|| p4 3.2 ghz || 256 pc2700 ddr (twinmos) ||

Og forrige cpu jeg hadde var en pII 350@430 mhz 8)

Deres overklokkervenn

Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEY!

Grattis med heftig OC! Jeg ska faktisk betille meg ein 2.4 snart, og i den sammenheng lurte jeg på om du kunne fortelle hvor du kjøpte den henn? Skal ha den på et Asus P4PE kort.. så jeg håper på utelling jeg også... :D

Lenke til kommentar

Den kjøpte jeg på www.PSdata.no. En uke siden jeg bestilte, ca. Da var det 100+ igjen på lageret.

Ja ASUS det er et godt valg, nydelig OC hovedkort! Husk nå bare å bestille riktig versjon av 2.4: 533 versjonen :p

Tipper du kommer til å se noen heftige resultater du også, lykke til! Har hørt at 2.5 ghz er mer overklokkingsvillig, men min erfaring sier hvertfall at 2.4B gir ekstremt mye for pengene. I skrivende stund koster en 3.0 ghz 5.500 kr... Mens en 2.4 koster drøye 1.600,-

:evil: Go get some extra GHZ! :evil:

Lenke til kommentar

Jeg har et GigaByte GA-8PE667 PRO hovedkort.

Et all right hovedkort til overklokking. Men de nye til Asus er definitivt bedre.

CPU core voltage er default, dvs 1,525V. Satt den opp til 1,7V, og var da inne i Windows 2000 med 3.4 ghz. Dette var bare for å teste.

Tør ikke bruke dette, da jeg har hørt at P4 med for høy voltage reduserer levetiden sin betraktelig. Noen som kan opplyse meg når det gjelder det der?Dessuten holder den seg kjøligere på lavere volt merker jeg. Har vært helt oppe i 60 grader under heavy load med default CPU core voltage.

Ellers kan jeg si at jeg brukte PCI/AGP lock på 33/66 mhz.

Dimm-modulene har jeg satt opp voltagen på.

Er forresten ganske fornøyd med 13.300 i 3DMark 2001 SE (patched) ved tanke på at jeg bare har et GF4ti4200 64mb til å akkompagnere CPUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...