Stidilko Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) PS3 vs. Xbox 360 Design PS3: + Veldig fin å se på + Nydelig design + touch knapper (ikke fysiske) + CD, DVD, Blu-ray-rommet stikker ikke ut (drar ting til seg og omvendt) + Alt følger med til konsollen (få ”digsebomser” utenpå konsollen) + mange tilkoblingsmuligheter + HELT støyfri + Bra menysystem - trekker til seg mye støv og fingeravtrykk - stor og tung (er stasjonær uansett ) - Varm Xbox 360: + Liten og lett + lett å ”møblere” + bra menysystem - Stygt design - Få tilkoblingsmuligheter (Elite kan nesten måle seg med PS3 på det) - gammeldagse knapper og DVD-rom. - bråkete Kontrollere PS3: Sixaxis kontroller: + Motion-sensor + Lett + Gode knapper + Lang holdbarhet + trådløs (lengre signal enn 360’s) + USB rechargeledninger - Ingen rumble Dualshock 3 sixaxis: + Motion-sensor + Rumble (risting) + Gode knapper + Lang holdbarhet + trådløs (lengre signal enn 360’s) + USB rechargeledninger følger med - Tung NB! Kan bare bli kjøpt i USA og Japan for ca. 500kr tilsammen. Kommer til norge til sommeren og kommer til å koste ca. Det samme. Xbox 360 (trådløs): + Rumble + Bedre utformet i hånden (mener mange) + kraftige batterier + trådløs (- kortere signal enn PS3’s) - Følger ikke med rechargeledninger - Knappene blir fort slitte - Vonde knapper - Tung - ingen motion-sensor NB! Dette er egentlig en personelig smak, men jeg gjør så godt jeg kan! Spill PS3 Eksklusive: Uncharted: Drakes Fortune Motorstorm Resistance: Fall of Man Warhawk Tekken 5: Dark Ressurection Online Unreal Tournament 3 (er på PC og) Haze PS3 Kommende Eksklusive: Metal gear solid 4 Killzone 2 Final fantasy XIII Resistance 2 Motorstorm 2 Garn Turismo 5 Little big planet (“Home”) Xbox 360 Eksklusive: Bioshock (kommer til PS3 med bedre grafikk en gang) Mass Effect Halo 3 Gears of war PGR 4 Forza Motorsport 2 Fable 2 Lost oddysey (MGS-serien fortsetter etter 4'ern XD ) Xbox 360 Kommende Eksklusive: Gears of wars 2 Too Human Alan Wake Som vi ser har nok PS3 flere store kommende titler! NB! Mange av de eksklusive spillene til 360 Kommer/ har kommet til PC som f.eks. Gears of war, Bioshock, Mass Effect Hardware PS3: Bruker en veldig Kraftig Cell prosessor (CPU). Innebygd Blu-ray-spiller for spill og film + CD-spiller og DVD-spiller. Blu-ray: 50 gb DVD: 9 gb Bruker Dolby Digital opptil 7.1 surround Har SD/miniSD, CF og Pro inngang. Gode muligheter for lagring av videoer, musikk og Biler. Muligheter for å bruke en 500 gb HDD isteden for 40gb eller 60gb (standard) Har helt grei GPU (har noe med lyssettingen å gjøre, tror jeg ) HDMI 1080p Kan bruke Bluetooth for headset og lagring. Kan overføre ting med USB-rechargekablen fra mobilen til PS3 Kan også bruke minnepenn. Integrert trådløs adapter. Korte loading tider. Noen spill må man installere. Xbox 360: Har svak CPU Har veldig sterk GPU (Veldig bra på 1080p) Har ingen Blu-ray-spiller Bruker DVD-formatet (9gb) i spill. Dolby digital opptil surround 7.1 HD-DVD er gitt opp av toshiba. Kan se på dvd-filmer og spille av CD-plater. 20 gb harddisk (standard) kan oppgradere til 120 gb. HDMI 1080p. (premium og elite versjonene, ikke arcade) Slipper å installere noen spill i det hele tatt, men litt lengre loading tider Nettverk Playstation Network: + Raskt + Gratis + lite lagging - Dårlige kommunikasjons muligheter (men Home kommer til høsten) - Ikke gamescore eller achievements NB! Det kommer mange oppdateringer som vil forbedre PSN Etterhvert. Xbox LIVE: + Litt raskere i noen spill + litt mindre lagging i noen spill + Bra kommunikasjons muligheter + gamescore + achievements ( gjør deg hekta ) - Koster 500-550kr i året - Ikke integrert trådløs adapter (koster 700kr) Grafikk: Du har kanskje sett sammenligninger på f.eks. youtube, proffesjonelle eller ikke, der grafikken til Xbox 360 har vært best. Dette er fordi de som har sammenlignet ikke har tatt RBG på full og ikke har slått på Superhvit på PS3’n, som f.eks. IGN. Akkurat i dette øyeblikket er Grafikken ganske lik på begge konsollene. Men på grunn av Cell og Blu-ray tror jeg Xbox blir slått ut av PS3 gameplay og grafikkmessig. Spillutviklerne må lære maskinen å kjenne først. KONKLUSJON På grunn av Blu-ray spilleren og Cell-prossesoren tror jeg at trenden vil snu seg. Jeg begynner allerede å merke at det kommer stadig fler eksklusive spill til PS3. Det går ikke i samme retning med 360. Men de fleste spillene kommer jo til begge konsollene. PS3 har nok en mye lengre levetid. Hørte rykter om at neste GTA kanskje blir for stort for Xbox. Jeg Mener at det beste valget er PS3 på grunn av: Gratis flerspiller som vil bli forbedret med tiden. Cell prossesoren og blurayformatet som forlenger levetiden, det gir utviklerne muligheter til å få til Bedre gameplay, detaljer og grafikk. Fint med Blurayspiller for spill og filmer. Kommer til å danke ut DVD som DVD gjorde med VHS. PS3 blir faktisk billigere på grunn av flerspilleren, Blu-ray-spilleren og alt som følger med, pluss at den har lengre levetid. Xbox 360 har vært 16 månder lengre på markedet så konsollen har fått fler spill og oppdateringer, men kommer til å bli utdatert mye tidligere. Om 2 år har PS3 utklassert 360 på nesten alle punkter! Endret 24. mai 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Dualshock 3 sixaxis: + Motion-sensor + Rumble (risting) + Gode knapper + Lang holdbarhet + trådløs (lengre signal enn 360’s) + USB rechargeledninger følger med - Tung NB! Kan bare bli kjøpt i USA og Japan for ca. 500kr tilsammen. Kommer til norge til sommeren og kommer til å koste ca. Det samme. Dualshock 3 koster bare litt over 350kr. fra vgp.ca? Du har jo en helt lik tråd her, så du vet vel at denne også kommer til å bli stengt. Lenke til kommentar
G25 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Om 2 år har PS3 utklassert 360 på nesten alle punkter! Hvordan vet du det? Du kan spekulere, men du vet det ikke. Var ikke mye fakta i den tråden her, kun enda en fanboy er sur for det ikke finnes så bra spill og grafikk på PS3 som det gjør på Xbox 360. Det er fakta. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Du kunne egentlig slik sett brukt denne tråden og heller postet dette som erfaring. Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Om 2 år har PS3 utklassert 360 på nesten alle punkter! Hvordan vet du det? Du kan spekulere, men du vet det ikke. Var ikke mye fakta i den tråden her, kun enda en fanboy er sur for det ikke finnes så bra spill og grafikk på PS3 som det gjør på Xbox 360. Det er fakta. alt jeg sier er fakta, som du ser kommer det fler store titler til PS3 enn 360, 360 har ingen framtid.. du kaller meg fanboy? husk... PS3 er billigere og bedre Endret 24. mai 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Dette er jo ikke annet enn synsing, mann! Kan ikke bare komme med halvferdige exclusives lister og egne meninger og erklære det som fakta.. Men lykke til med fremtiden! Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 alt jeg sier er fakta, som du ser kommer det fler store titler til PS3 enn 360, 360 har ingen framtid.. du kaller meg fanboy? husk... PS3 er billigere og bedre Tull, alt du sier er din personlige mening, det kommer ikke flere stor titler til PS3 og den verken billigere eller bedre enn 360. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Herregud, for en tråd! tragisk... Mye av det du skriver her er din subjektive mening. Og foreksempel at den ene konsollen er styggere enn den andre kan ikke være fakta, det er opp til øyet som ser. Dette lukter mere fanboy enn ostedisken på Meny... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Dette lukter mere fanboy enn ostedisken på Meny... Lukter ostedisken på Meny fanboy? Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) alt jeg sier er fakta, som du ser kommer det fler store titler til PS3 enn 360, 360 har ingen framtid.. du kaller meg fanboy? husk... PS3 er billigere og bedre Tull, alt du sier er din personlige mening, det kommer ikke flere stor titler til PS3 og den verken billigere eller bedre enn 360. javel? si meg hvorfor når du tar med alt PS3 har i seg og adder det på 360 Microsoft er smarte de vettu, de sier at den er billig med grei grafikk når du kjøper den.. men du får jo da dessverre ingen Blu-ray-spiller, cell-prossesor eller gratis internettilgang.. 360: Blu-ray-spiller: 2000 Live trådløst: 700kr 3 år med live: 1500kr konsollen: 2700 sum: 7900 hmm.. PS3: konsoll: 3500 kr bare alt følger med ingen ekstra kostnader som 360 oi sann, nå ble visst 360 dyrere, men det er vist fortsatt ingen cell-prossesor i 360 hehe Husk Ingen har brukt det fulle potensialet i PS3 enda Endret 24. mai 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) PS3 har nok en mye lengre levetid. Hørte rykter om at neste GTA kanskje blir for stort for Xbox. Og vi vet alle hvem som satte ut det rykte Edit: Fint regnestykke. La oss ta bort blu-ray spiller for det trenger jeg ikke, trådløst følger med, Live trenger jeg ikke, bort med det. Hm, konsollen koster bare 2500. Wups, billigere enn PS3. Endret 24. mai 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er du sikker på at de som kjøper Xbox 360 vil ha Blu-ray? Og åssen vet du at de skal ha Xbox Live i tre år? Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Er du sikker på at de som kjøper Xbox 360 vil ha Blu-ray?Og åssen vet du at de skal ha Xbox Live i tre år? det er ikke innebygd trådløst forresten... Vel, hvis ikke 360 har Blu-ray kan de ikke få like bra spill, de fleste vil vel ha det? Men i utgangspunktet kunne 360 aldri fått en blurayspiller som kunne bli brukt til spill siden det ville sviktet 360-spillere som ikke hadde hatt råd... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) det er ikke innebygd trådløst forresten... Vel, hvis ikke 360 har Blu-ray kan de ikke få like bra spill, de fleste vil vel ha det? Men i utgangspunktet kunne 360 aldri fått en blurayspiller som kunne bli brukt til spill siden det ville sviktet 360-spillere som ikke hadde hatt råd... Spillene blir ikke automatisk bedre bare fordi det er mye mer plass på en Blu-ray disk. Endret 24. mai 2008 av Kris93 Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 javel? si meg hvorfor når du tar med alt PS3 har i seg og adder det på 360 Åh, du er en av de folka ja.. Uansett hvor mange ganger man prøver å forklare at man ikke har bruk for Blu-ray spillere, WiFi kort eller 3 år med LIVE betalinger skal de fortsatt legge det inn i sammenligningen.. også glemmes alltid ting som at det ikke følger med noen HDMI kabel, ingen DS3 og at den 40GB som følger med må byttes før man har fått kjøpt seg 10 spill pga påkrevde installasjoner.. Og denne Cell prosessoren må vel være århundrets mest oppskrytte dings, even Gamespot says so.. again Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) javel? si meg hvorfor når du tar med alt PS3 har i seg og adder det på 360 Åh, du er en av de folka ja.. Uansett hvor mange ganger man prøver å forklare at man ikke har bruk for Blu-ray spillere, WiFi kort eller 3 år med LIVE betalinger skal de fortsatt legge det inn i sammenligningen.. også glemmes alltid ting som at det ikke følger med noen HDMI kabel, ingen DS3 og at den 40GB som følger med må byttes før man har fått kjøpt seg 10 spill pga påkrevde installasjoner.. Og denne Cell prosessoren må vel være århundrets mest oppskrytte dings, even Gamespot says so.. again Sier bare man får mer for penga med PS3, vel det er vel muligheter for bedre spill hvis Blu-ray er (50gb).. DVD er bare 9gb.. lol 40 gb er nok det, hvis det skulle være et problem så add 500kr for hdd og 200 kr for hdmi.. men fortsatt er PS3 mye billigere.. Cell = 3 av prossesorene til 360 som er delt i tre deler... De fleste 360-konsollene har ikke HDMI input engang lol =) bare ELITE! Endret 24. mai 2008 av Stidilko Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Dette lukter mere fanboy enn ostedisken på Meny... Lukter ostedisken på Meny fanboy? For et patetisk spørsmål. Uttrykket ble vel brukt for å forsterke meningen av trådens tåpelighet. Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Sier bare man får mer for penga med PS3, vel det er vel muligheter for bedre spill hvis Blu-ray er (50gb).. DVD er bare 9gb.. lol 40 gb er nok det, hvis det skulle være et problem så add 500kr for hdd og 200 kr for hdmi.. men fortsatt er PS3 mye billigere.. Cell = 3 av prossesorene til 360 som er delt i tre deler... De fleste 360-spillerne har ikke HDMI input engang lol =) bare ELITE! Å gud, jævla fairy fanboy troll! Er du virkelig så usikker på konsoll valget ditt at du må poste dritt her for å få en slags bekreftelse på at PS3 ikke kommer til å Dreamcast'e? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Sier bare man får mer for penga med PS3, vel det er vel muligheter for bedre spill hvis Blu-ray er (50gb).. DVD er bare 9gb.. lol 40 gb er nok det, hvis det skulle være et problem så add 500kr for hdd og 200 kr for hdmi.. men fortsatt er PS3 mye billigere.. Cell = 3 av prossesorene til 360 som er delt i tre deler... De fleste 360-spillerne har ikke HDMI input engang lol =) bare ELITE! Å gud, jævla fairy fanboy troll! Er du virkelig så usikker på konsoll valget ditt at du må poste dritt her for å få en slags bekreftelse på at PS3 ikke kommer til å Dreamcast'e? Verbbøyinger av fanboyord å dreamcaste - dreamcaster - dreamcastet å rrode - rroder - rrodet Tar du poenget? Dreamcaste er ikke noe ord. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 "Ingen fanboy". Neivel... Me har nok av desse trådane, stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg