Gå til innhold

Satelit sporing av Ipod

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en bitte lite gps dings man kan feste inni mobil, ipod, kamera lommebok ol. Det er for å kunne spore opp hvor feks ipoden min er om jeg mister den eller den blir stjålet.

jeg så de hadde en gps tracker man kunne feste under bilen for å finne ut hvor den kjørte. da fikk man et passord og en nettside man kunne logge på. der kunne man se på et kart hvor bilen befant seg i øyeblikket. men denne kostet 5000 kr:( det er mye mer en ipoden min er vert fra før av.

vi lever tross alt i 2008 det må da finnes noe sånt. vet det er masse personvern lover som holder dette tilbake, så er klar over at det meste selges ulovlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting som setter litt grenser for dette med dagens teknologi:

- GPS-mottakere trenger strøm, forholdsvis mye for et stakkars iPod-batteri

- GPS har ingen opp-kanaler, altså ingen måte å si "her er jeg". Da må man over et annet nett, for eksempel telenettet. Da må man igjen ha en SIM-modul, et abonnent og sånt. Dette bruker også strøm

- Plassmessige hensyn, har hørt at GPS-chips er ganske små disse dager, en enkel SIM-modul og antenne trenger heller ikke så mye plass, men en iPod er ganske hardt pakket.

Om man kjøper en modul som du beskriver en nok den betydelig større enn en iPod og har antakelig enten begrenset rekkevidde eller er bundet til en eller annen morsom avtale. For all del, det er en besnærende tanke, men per i dag er det fortsatt litt utenfor rekkevidden for forbrukerteknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...