CFM Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hei.. Har et lite problem med å velge blender 3.5 på 18-55'n. Tror det kan være et kontaktproblem? Har seg slik at når jeg zoomer og skal tilbake til rundt 18mm så vil ikke blenderen gå tilbake til 3.5 uansett om jeg har den på manuell og vrir på hjulet.. Den "stopper" på 4.5 Noen ganger går det og andre ganger så hopper den liksom av seg selv mellom 3.5 og 4.5 Jeg har kameraet på "M" (manuell) og har ikke problemer med andre objektiver så jeg regner med at det ikke er kameraet som det er noe feil med. Jeg kan få den et lite øyeblikk på 3.5, men så hopper den tilbake til 4.5 igjen.. Har et EOS 30D. Endret 24. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Får du tatt bilde ? Får du "pip" når den er ferdig fokusert ? Lyser den lille gule lyset inni søkeren nederst til høyre eller blinker den? Hvilken andre objektiver har du,er dem mere lyssterke ? Hvis ikke kameraet mitt 30D godtar blenderinnstillinger/fokusavstand så får jeg ikke tatt bilde. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Joda.. Alt funker, men den vil bare ikke ned på 3.5-4 Noen ganger går det andre ganger ikke.. Har et Sigma 70-300 4-5.6 Det er kanskje ikke av de beste objetivene, men holder for meg (så lenge det funker da..) Endret 24. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kan jo være at du prøver å få den ned til 3,5 andre steder enn på 18 mm? Største blender er blir vel mindre å mindre jo mer du zoomer ut? Kanskje du allerede har tenkt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå