olus Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er egentli ikke fan av videodømming men etter idag skifter jeg totalt mening. Så kampen mellom mitt lokale rogalandslag Ålgård og Vindbjart fra sørlandet i en 2 div kamp. En dommeravgjørelse fikk meg og hele stadion til å koke over. Vindbjart scorer 1 min før og etter pause og leder 2-0 Ålgård scorer med 15-20 min igjen og øyner håp 90min , Ålgård utligner 92min, Vindbjart scorer etter sleppt forsvarsspill 94min, Ålgårdkeeper Vidar er med opp i felte på et frispark frå egen banehalvdel. Ballen stusses videre og Vidar som ligger på 3 meter klarer å krige ballen inn. Alle er jo helt i hundre for er jo ikke hver dag en keeper utligner 4 min på overtid men linjedommeren ville det anderledes. Han må ha oversett Vindbjarts to spillere på hver sin stolpe og dømmer offside på keeperen. Selv har jeg aldri følt meg så snytt. Videodømming vi trenger deg! Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har ikke råd til videodømming i 2 divisjon Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 olus, du skifter mening bare fordi rn dommeravgjørelse gikk mot ditt favoritt lag? Uansett, er imot videodømming. Dommerfeil, spekulasjoner på tribunen om den var inne eller ute, piping mot dommeren er litt av sjarmen i fotballen og det ville vært utrolig trist hvis dette forsvant. Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Synes det bare er artig når dommeren driter seg og suger pikk, men skulle gjerne fått slutt på fatale avgjørelser allikevel. Lenke til kommentar
olus Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 bruno99 skrev: olus, du skifter mening bare fordi rn dommeravgjørelse gikk mot ditt favoritt lag? Uansett, er imot videodømming. Dommerfeil, spekulasjoner på tribunen om den var inne eller ute, piping mot dommeren er litt av sjarmen i fotballen og det ville vært utrolig trist hvis dette forsvant. hehe jeg vet ; men når jeg tenker over det er jeg for videodømming. Bra for dommerene viss de slipper å få skylla for alt også. I Norge og resten av fotball verden blir alt for mange kamper avgjort av feil dommeravgjørelser. Hvertfall i Norge er dommernivået tragisk og det blir nesten bare tilfeldig hvem som har flakt og ikke Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Men verst er det i spania. Der hører det med med en dårlig dommer. Syns det bør bli videodømming i avgjørende situasjoner. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Bolla29 skrev: Men verst er det i spania. Der hører det med med en dårlig dommer. Syns det bør bli videodømming i avgjørende situasjoner. Nei, enten eller. Da må man begynne å avgjørde om det er en viktig situasjon eller ei, og da er poenget med videodømming borte Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg syntes videodømming bare skal bli brukt når det gjelder om det er mål eller ikke, og ved små "slåsskamper" (Slik som den i CL-finalen der Drogba ble utvist). Hvis det blir brukt slik er jeg for videodømming. Piping mot dommeren er jo litt av sjarmen med fotball Må jo ha noe å skylde på hvis det går litt feil vei av og til... Lenke til kommentar
olus Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 herregud! kor mange ganger ska dommeren jør soooooleklare feil før det jøres noge me det? han der afrikanske idioten på RBK kan dra tebake til der han kom ifra å åpne seg et teater. Makan til anti Fair Play Ja jeg er vikingfan og ska innrømme at rosenborg vant fortjent men jeg blir enormt provosert. Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Selvfølgelig er jeg for. Tragisk at kamper skal bli avgjort pga dommertabber. Lenke til kommentar
1r9b1k7 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 olus skrev: Makan til anti Fair Play Fair play? Så du mener det er mer fair play å stoppe en spiller ulovlig når man er sistemann for å prøve å forhindre en soleklar målsjanse(myhre)? Lenke til kommentar
Raager Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Aye skrev: Jeg syntes videodømming bare skal bli brukt når det gjelder om det er mål eller ikke, og ved små "slåsskamper" (Slik som den i CL-finalen der Drogba ble utvist). Hvis det blir brukt slik er jeg for videodømming. Piping mot dommeren er jo litt av sjarmen med fotball Må jo ha noe å skylde på hvis det går litt feil vei av og til... Må si meg enig i dette innlegget. Videodømming er et bra verktøy for å løse den type situasjoner. Hvis videodømming skal bli benyttet i enhver situasjon det er tvil omkring, tror jeg det kan bli mange og lange, kjedelige fotballkamper... Lenke til kommentar
olus Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 1r9b1k7 skrev: olus skrev: Makan til anti Fair Play Fair play? Så du mener det er mer fair play å stoppe en spiller ulovlig når man er sistemann for å prøve å forhindre en soleklar målsjanse(myhre)? he eg faen sakt at eg suns d va greit? nei eg suns at det va kjipt gjort , og rosenborg fekk et soleklart straffe og alle var enige i det. Poenge e at det ødelegge jo heile kampen me den filminga. Hadde han fått gult kort for filming ville jo kampen sett utrolig mye mer anderledes ut i 11 mot 10 spill de siste 30 min. Lenke til kommentar
olus Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Raager skrev: Aye skrev: Jeg syntes videodømming bare skal bli brukt når det gjelder om det er mål eller ikke, og ved små "slåsskamper" (Slik som den i CL-finalen der Drogba ble utvist). Hvis det blir brukt slik er jeg for videodømming. Piping mot dommeren er jo litt av sjarmen med fotball Må jo ha noe å skylde på hvis det går litt feil vei av og til... Må si meg enig i dette innlegget. Videodømming er et bra verktøy for å løse den type situasjoner. Hvis videodømming skal bli benyttet i enhver situasjon det er tvil omkring, tror jeg det kan bli mange og lange, kjedelige fotballkamper... Videodømming bør brukes etter en viktig situasjon i kampen e dømt og en dommer innser at han kan ha gjort en feil. Då burde kampen stoppes opp litt og dommeren får vurdere situasjonen på nytt. F.eks viss ballen går via hånda på en spiller innenfor 16 og dommeren lar spillet gå. Viss han får reaksjoner som tyder på at han jor en feil bør han kunne ombesteme seg etter å se situasjonen på en skjerm. Lenke til kommentar
1r9b1k7 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 olus skrev: 1r9b1k7 skrev: olus skrev: Makan til anti Fair Play Fair play? Så du mener det er mer fair play å stoppe en spiller ulovlig når man er sistemann for å prøve å forhindre en soleklar målsjanse(myhre)? he eg faen sakt at eg suns d va greit? nei eg suns at det va kjipt gjort , og rosenborg fekk et soleklart straffe og alle var enige i det. Poenge e at det ødelegge jo heile kampen me den filminga. Hadde han fått gult kort for filming ville jo kampen sett utrolig mye mer anderledes ut i 11 mot 10 spill de siste 30 min. Ja, så klart hadde han fått gult kort hvis dommeren mente at han filmet. Men da skulle vel Pelu heller ikke ha fått sitt første gule kort som var helt feil. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg er for videodømming med hensikt å luke ut de som opptrer usportslig på banen, om det er å filme seg til straffespak eller om det er å spytte en i ansiktet. Å videodømme små situasjoner blir bare pirkete og helt menigsløst. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Liquidkey skrev: Jeg er for videodømming med hensikt å luke ut de som opptrer usportslig på banen, om det er å filme seg til straffespak eller om det er å spytte en i ansiktet. Å videodømme små situasjoner blir bare pirkete og helt menigsløst. Second that Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg er imot videodømming. Det beste laget vinner i lengden uansett. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg er selv totalt motstander av Videodømming, det er noe av sjarmen med fotball og feil-dømming. (Men med Italia's elendige dommere blir det nevnt flere ganger). Lenke til kommentar
Bister Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Synes de kunne ha prøvd med 4 Linjedommere, en på hver side på hver banehalvdel, da hadde forhåpentligvis ikke linjedommerene hengt så langt etter til tider.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå