eUnaas Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg søker og leser litt på forumet, om harddisker, siden jeg leter etter en stillegående harddsikk til en pc som er 99% lydløs. Men det jeg sitter igjen med etter å ha lest en rekke poster, er bare en haug av subjektive meninger. Der alle snakker mot hverandre. Skal jeg tro hva jeg leser, så er alle harddsikker både bråete og stillegående. Er det slik? Eller finnes det modeller som faktsik skilder seg ut som spessielt stillegående? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jeg søker og leser litt på forumet, om harddisker, siden jeg leter etter en stillegående harddsikk til en pc som er 99% lydløs. Men det jeg sitter igjen med etter å ha lest en rekke poster, er bare en haug av subjektive meninger. Der alle snakker mot hverandre. Skal jeg tro hva jeg leser, så er alle harddsikker både bråete og stillegående. Er det slik? Eller finnes det modeller som faktsik skilder seg ut som spessielt stillegående? Ingen harddisker er like, selv ikke samme serie fra samme produsent. Det er kun SSD som er lydløs. De stilleste diskene på markedet akkurat nå skal visstnok være WD's GP serie. Ta deg en tur på Silentpcreview, der finner du mye om emnet. Link til spcr Endret 24. mai 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kun SSD er helt lydls som Anvil påpeker. Utover dette så er ditt beste valg for en lydløs harddisk en 5200RPM harddisk. Harddisker med tregere roteringstid lager betydelig mindre lyd og varme, men det vil gå noe utover ytelsen på harddisken. Man kan dessverre ikke få i pose og sekk (utenom på SSDer da hehe). -Stigma Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Et godt alternativ kan være 2.5" (harddisker for bærbare), de er normalt sett veldig stille i forhold til sine 3.5" storebrødre. Nå er jo de kommet seg i størrelse og man får de opp i 500GB (Hitachi) men 320GB begynner det å bli mange som leverer. (mener faktisk at alle gjør det) Endret 24. mai 2008 av Anvil Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg lurer på om jeg da går for WD sin GP serie. Leste at de egnetlig spinner på en 5400hastighet, selv om de faktsik er 7200rmp'ere. Jeg har i dag to eldre WD harddsiker, og de bråker som flymaskiner. Mulig det er noe som kommer med alderen. Men vi får se. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Moderne disker er blitt mye stillere, jeg har selv vært borti enkeltdisker (av eldre årgang) som har bråkt noe helt utrolig. Vi snakker da om disker som er fra 2001-2003. Får du en disk idag som du synes bråker urimelig mye kan det være grunnlag for å benytte seg av angreretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå