Gå til innhold

Importere til PC fra dv kamera

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et helt vanelig dv videokamera. Når jeg overfører ting til pcen bruker jeg 6-4 pin-kabel og bruker pinnacle studio som capture. men det var før. Jeg har nå fått meg ny pc. Det er fortsatt 6-4 pin jeg må bruke, men når jeg skal capture (i moviemaker siden jeg ikke har pinnacle på den nye PC-en) så står det: "finner ingen kompatibel digital videoenhet...." Jeg har gjort dette mange ganger på den gamle pcen hvor det fungerte, og jeg er 100% sikker på at jeg gjør alt riktig.

Hva er det som er problemet? må jeg oppdatere/laste inn noen drivere eller aktivere firewire utgangen på noe vis? eller er det bare moviemaker som ikke fungerer?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om driverne er installert:

1. Høyreklikk på min datamaskin.

2. Velg "Behandle".

3. Klikk på "Enhetsbehandling" og du burde ha noe sånt som:

post-160721-1211759999_thumb.png

På min maskin er firewirekortet et ekstra PCI-kort jeg har satt inn. Det vil kanskje ikke se helt likt ut på din maskin. Bare se om du finner noe som har med 1394 å gjøre. Det er firewire. Kanskje firewireporten din må aktiveres i BIOSen først.

Edit: Du kan også prøve dette gratisprogrammet og se om du får kontakt med kameraet:

HDVsplit: http://strony.aster.pl/paviko/

Hvis det fungerer skal kameraet ditt dukke opp under "Connected camcorder".

Endret av bb79
Lenke til kommentar
Det høres ut som du må aktivere firewire på PCen din. Det gjøres muligens i BIOS'en. Vet du hvordan du kommer deg inn dit? Hva slags PC er det forresten?

Kjøpte PC-en fra komplett (en slags egenkonfigurering( de bygger den)). Så HVA SLAGS pc jeg har er vel litt uklart. Kan ikke så mye om bios nei, har ikke lys til å utforske ting på egen hånd for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Du kan sjekke i BIOSen om den er aktivert (enabled) eller deaktivert (disabled). Hvis du er redd for å forandre noe der, bare trykk escape et par ganger og svar "no" når den spør om du vil lagre. Eventuelt kan du bare restarte maskinen mens du er i BIOSen. For å sjekke gjør du følgende:

1. Restart maskinen.

2. Akkurat i oppstarten når du har svart skjerm og minnet teller opp, trykk escape flere ganger.

3. Da skal du komme inn i en blå tekstbasert skjerm. Det er BIOSen. Denne linken har typiske skjermbilder for BIOS:

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...i-deluxe/3.html

Første bilde viser hovedmenyen som burde ligne på din.

4. Gå på "Integrated Peripherals". (Bruk enter for å gå inn i en meny og escape til å gå tilbake.) Du vil få noe som ligner på bilde nr. 8.

5. Gå på "Onboard Devices Configuration".

6. På bilde nr. 9 ser du at "Onboard IEEE1394 Controller" er disabled. Hvis den er disabled hos deg også kan kanskje det være problemet. Er den enabled eller du ikke finner fram dit, call El Manuel :)

Lenke til kommentar

Utrolig snilt av deg at du gidder å hjelpe meg så mye som du har gjort :)

MEN: Når jeg er inn på Integrated Peripherals/bilde8 kan jeg bare gå vidre på "on-chip ATA devices" og "1/0 devices". Det er ikke noe "Onboard Devices Configuration" til meg.

what now?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...