Refi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Logitech X-530 som jeg kjøpte idag gir meg bare lyd i 2 av høytallerne + bassen. Det er 5 høytallere +bassen. Det som er merkelig er at alle virker der du skal ta den testen i Realte HD audio maneger programm altså lyd driveren. den vil ikke gi meg lyd når jeg går i f.eks. limewire og spiller av en sang, eller hvis jeg går på youtube og prøver å spille av en sang, men det går ikke. Noen som vet hvorfor jeg ikke får lyd i de 3 andre høytallerne? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) 5 kanals lyd gir lyd i 5 kanaler/høyttalere. 2 kanals lyd som f.eks. stereo musikk gir lyd i 2 kanaler/høyttalere. Er ikke det logisk...? Men du har sikkert innstillinger i lydkortinnstillingene som gir mulighet til lyd i alle høyttaleren ved vanlig stereolyd. Men da må du huske å stille tilbake hvis du skal bruke systemet til ekte surround senere. Endret 24. mai 2008 av Mr D Lenke til kommentar
Refi Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) 5 kanals lyd gir lyd i 5 kanaler/høyttalere. 2 kanals lyd som f.eks. stereo musikk gir lyd i 2 kanaler/høyttalere. Er ikke det logisk...? Men du har sikkert innstillinger i lydkortinnstillingene som gir mulighet til lyd i alle høyttaleren ved vanlig stereolyd. Men da må du huske å stille tilbake hvis du skal bruke systemet til ekte surround senere. åja, jeg hadde den tanken der, men var bare ikke sikker. Edit: vet du hvor i Realtek lyddriver programmet jeg kan stille alle høytallerne til å spille selv om det er stereo musikk? Endret 24. mai 2008 av manidress Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 "yes". en med samme problem.. hos meg så har jeg lyd i alle 5 under spilling, men ikke når jeg spiller av musikk fra itunes. ganske irriterende. alle 5 virker under denne testen http://www.nrk.no/magasin/ulyd/5278884.html Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 AC3Filter kan være en løsning. Det kan skalere opp stereo lyd til fler kanaler og skalere ned. Ta en titt på det. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 AC3Filter kan være en løsning. Det kan skalere opp stereo lyd til fler kanaler og skalere ned. Ta en titt på det.Takk, jeg kan ikke prøve det nå, fordi høytallerne er hos faren min og jeg er hos moren min nå, men skal sjekke om det programmet virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå