Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Er en nybegynner og har en xp1900+ pal , blir vel en 2400+ tbred b snart bare jeg får penger, men jeg har tenkt å overklokke denne, har asus a7v333 hva er den mest fornuftige innstillingen? Hva betyr det når det i bios står f.eks 133/33 og tall to øker i takt med tall en? Er det ille å kjøre sånn soim jeg gjør 137/34, siden jeg ikke vet hva tall to er tør jeg ikke dra det mer, for tall to går jevnt og trutt oppover jo mer fsb jeg gir... Med amd klokker man fsb'n? Tempen ligger på 49 idle men kan nok senke den en god del til bare jeg gidder. Skitt så lat jeg er :oops: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 skjønner ikke helt hva du spør om men: Er nesten sikker på at tall to er PCI mhz. Den blir klokket på andre hk oxo, men ikke synlig. Kjør på, men ikke altfor langt da (det er vel ikke PCI/AGP lock på det hket) Hvis du skal endre multiplier med AMD må du låse den opp. Dette er ganske vanskelig på en palomino, og hvis du likevel skal kjøpe noe med t-bred b er det liten vits i. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 hvor gir enhetene opp med denne clocken?, er på 35 før var det 33, kan jeg gå til førti eller dør delene? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 det jeg mente ovenfor var om jeg skulole kllokke fsbn eller multiplyeren, tenkte fsb for det øker vel minnehastigheten som er flaskehalsen i amd systemer (har pc2700 333mhz) Hd synger på siste verset om det har noe å si... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 hvor gir enhetene opp med denne clocken?, er på 35 før var det 33, kan jeg gå til førti eller dør delene? aner egentlig ikke. Prøv å endre overskrift/lage ny tråd? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 det jeg mente ovenfor var om jeg skulle klokke fsbn eller multiplyeren FSB overklokking gir mest ytelse ja. Mange setter ned multiplieren og opp FSB. Minnet blir nok ikke noen begrensende faktor her, hvis ikke du setter mye ned multiplier da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå