Footy Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Når jeg trener pleier jeg å avslutte med å stå å planke.. typ på siden for å stresse "sidemagemusklene" (kall de hva du vil for jeg vet ikke hva de heter).. Poenget er at når jeg har stått på venstre siden har jeg alltid fått mer og mer vondt i armen, i området innsiden av albuen... ikke utdendig, men inni armen.. Ikke velig smertefullt, men mer på en måte at armen ikke vil mer på en måte Sist trening så tynte jeg meg enda mer og stod i planke lengre enn jeg pleier, noe som resulterte i at det ble verre.. Jeg begynte å kjenne og klemme rundt på hele armen og fant tilslutt hva jeg velger å tro er en sene som gjør rimelig vondt når jeg trykker på den.. Jeg fant den inni armhulen, eller 2-3 cm ned på armen fra armhulen.. trykker jeg på den gjør det vondt inni armen ned til albuen, tar jeg tak i den og klemmer på den så begynner det å dunke i den samtidlig som jeg da kjenner smerter helt ut i ringefingeren.. Hva skjer? Endret 24. mai 2008 av Footy Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Vanskelig å si, men mår ting begynner å gjøre vondt så er det kroppen som gir lyd fra seg å ta det med ro eller stopp. Alltid lytt til kroppen og smerte! Så med det første hadde jeg sluttet med det, ikke forsett. Er sikkert musklene som er for hardt belastet. Ta det med ro, ta litt badstu eller noe, svøm litt for å løsne opp musklene. Men legen bør du snakke med uansett. Slike smerte som leder ned i kroppen er ikke bra. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Å tyne seg når det gjør vondt er det dummeste du kan gjøre. (Har gjort det selv.) Det er som AvidGamer sier er klart tegn fra kroppen om at nå gjør du noe dumt/feil. Jeg ville tatt minst en uke fri fra all trening som innebærer at det gjør vondt, enten det er mye eller bare littegrann. Hvis du fortsetter å kjøre på nå kan det godt hende at du forverrer det og blir slitende over en lengre periode, og det vet jeg jævla godt selv at suger helt maks. Hvis det ikke har blitt betydelig bedre eller gitt seg helt etter en ukes tid, oppsøk hjelp. Vil imidlertid anbefale f.eks manuellterapeut før lege, de har vanligvis MYE mer peiling på treningsskader enn hva den gjennomsnittlige lege har, og vil være istand til å gi deg en mye mer nøyaktig diagnose. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå