Reeve Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei Jeg har en kompis som for ca. 6 måneder siden ble tatt for å kjøre uten å ha lappen. Han fikk 6 måneders utsettelse. I dag fikk jeg vite at han er blitt tatt enda en gang for å kjøre uten lappen. Han har ikke vært i avhør enda, så hverken han eller jeg vet hvor lang utsettelse han får. Derfor lurer jeg på hvor lang utsettelsen hans blir. Selv tror jeg 2 år, eller 5 år. 1 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg vil nok tippe muligens 2 år. Strengt tatt burde han aldri få lappen, og bilen burde blirr konfiskert, men det er en litt mer subjektiv sak... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Vel bilen burde ikke konfiskeres ettersom det er morens bil Men ellers er jeg enig med deg. Passe dumt å risikere å bli tatt etter man allerede har blitt tatt en gang. Selfølgelig, den første gangen var dum nok, men at han ikke lærte noe av det, gjør at jeg mener at han fikk som fortjent 1 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Tror det blir 2 år utsettelse og etter 2 år må han ta hele kurset og oppkjøringen på nytt. Men jeg kan huske feil. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Ok, si at det blir 2 år. Blir det 2 år pluss de 6 månedene han har nå, eller liksom 18 måneder til? 1 Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ok, si at det blir 2 år. Blir det 2 år pluss de 6 månedene han har nå, eller liksom 18 måneder til? Fra Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn: § 7-1. Kjøring uten førerett før utløpet av fastsatt tapsperiode Se spesielt andre avsnitt: En tilleggsperiode løper fra utløpet av den opprinnelige tapsperioden og fastsettes med hjemmel i vegtrafikkloven § 33 nr. 1 første ledd. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tror nok han får 2år utsettelse. Noen som vet om han får utsettelse på alle førerkort? Kan han f.eks ta førerkort til motorsykkel (A1 eller A?) når han er 16/18år? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Han har sagt han fortsatt kan ta lappen for mellomtung sykkel, men jeg er ikke sikker på det. Uansett, så vet jeg at personer som har lappen, og mister den, fortsatt kan kjøre moped, og kanskje litt støre sykler. 1 Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Spiller det noen rolle hvor lang utsettelse han får? Det virker jo ikke som om at han bryr seg noe særlig om å ta lappen uansett? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Litt synd hvis man krasjer uten lappen og gjør skader for store summer på andres eiendom. Da risikerer man å bli gjeldslave for resten av livet.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Store skader på eiendom er da ingenting i forhold til store personskader på andre som fører til at den man ahr kjørt på trenger hjelp med alt, resten av livet. Det er både svært synd i den som blir påkjørt da, og koster langt mer. 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå