Gå til innhold

Fjelltur for spreke forumbrukere i Bergen

Snorre

Anbefalte innlegg

Etter å forsiktig ha nevnt ideen med en fjelltur for forumbrukere i Bergen, i Den nye forumkafeen, tenkte jeg det ville være like greit å opprette en dedikert tråd. Ideen er altså at flere av oss forumbrukere i Bergen kan dra på en aldri så liten fjelltur sammen. Avhengig av hva folk synes kan man jo finne ut hvilket fjell man vil gå på, og når man vil gå. Selv synes jeg Ulriken er passe til tross for at det er et stykke å gå. Skal man dra på fjelltur er halve poenget å gå i ulendt terreng. Men som sagt, dette kan man jo bli enig om ved diskusjoner.

Først tenker jeg vel bare på å få litt tilbakemeldinger. Om folk er interessert kan vi jo begynne å avtale i mer detalj. Alle er velkomne til å delta uansett alder og kondisjon. Men er en fordel om man er istand til å nå toppen uten å falle sammen av hjertekollaps. En slik tur fordrer også godt vær og at folk har tid. Så en helg er vel også å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi tenker beliggenhet er vel Fløyen det mest aktuelle med tanke på at det er ganske tilgjengelig for de fleste. Er jo bare å starte rett fra sentrum og gå oppover. Men om vi skal gå opp fløyen må vi minst opp til rundemannen før vi kommer til hva man kan kalle noe fjell. Dessuten er det jo nærmest asfaltert vei hele veien opp. Gulfjellet blir igjen litt langt utenfor sentrum. Hittil virker det som om jeg vil til Ulriken, Eplefe til Fløyen (pga ryggen), og Riot til Gullfjellet. ^^ Hmmmm. :\

Lenke til kommentar
Jeg tar gjerne Ulriken om ryggen blir bedre, men jeg skal reise på mandag, så jeg vil virkelig ikke løpe noen risiko på å bli sengeliggende på kjæresten sin bursdag.

Forstår jeg godt. For all del, Fløyen er jo et greit alternativ. Kan vi stikke innom Brushytten iløpet av turen. :)

Lenke til kommentar

Arnanipa er jo flott.

Vel, kanskje ikke. Men hvis dere skal gå på tur, så går dere virkelig ikke opp på Fløyen? Hva med Sandviksfjellet - Rundemann - Fløyen? Tar rundt fire timer, en passe lang tur.

Riot: Gullfjellet som i redningshytten?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Kan jo alltids gå motsatt vei. Starte på Nattlandsfjellet, fortsette opp på Ulriken for å gå videre over vidden og ned på Fløyen. Deretter kan man dra ned til sentrum og avslutte turen der. En slags "forumfjellsturen". Men det blir isåfall for de aller sprekeste. :p

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...