Gå til innhold

SDL-bibliotek vil ikke funke :(

Anbefalte innlegg

Hei, jeg programmerer i C, noe jeg bruker Eclipse til, og jeg bruker Cygwin som kompilator.

Nå er tingen den at jeg vil få SDL-biblioteket mitt til å funke, håper det er noen som kan hjelpe meg med det.

Får bare feilmelding når jeg prøver å kompilere, står bare at f.eks SDL.h no such file, or directory, selvom det ligger i Cygwin sin bibliotekmappe :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg programmerer i C, noe jeg bruker Eclipse til, og jeg bruker Cygwin som kompilator.

Nå er tingen den at jeg vil få SDL-biblioteket mitt til å funke, håper det er noen som kan hjelpe meg med det.

Får bare feilmelding når jeg prøver å kompilere, står bare at f.eks SDL.h no such file, or directory, selvom det ligger i Cygwin sin bibliotekmappe :(

Ligger SDL.h i "lib" mappen til compilatoren din? .h filer skal nemlig i "include" mappen, mens .lib filer, etc. skal i "lib". Håper dette hjelper deg, jeg pleier ikke å bruke Cygwin selv, så jeg er ikke sikker på om dette er rett...

Lenke til kommentar
SDL-biblioteket ligger i includemappa ja, sammen med alle de andre .h-filene som stdio, stdlib osv :S

Med SDL-biblioteket, mener du vel SDL.lib? isåfall, må du legge den i "lib" mappen, ikke "include"...

Kommet meg så langt at den finner filene men når får jeg bare error når jeg kompilerer:

Undefined reference-error når jeg prøver å gjøre noen kall til de forskjellige funksjonenen, f.eks:

SDL_Surface *screen;

Screen = SDL_SetVideoMode(800,600,32, SDL_FULLSCREEN);

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...