Nickless Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei, jeg programmerer i C, noe jeg bruker Eclipse til, og jeg bruker Cygwin som kompilator. Nå er tingen den at jeg vil få SDL-biblioteket mitt til å funke, håper det er noen som kan hjelpe meg med det. Får bare feilmelding når jeg prøver å kompilere, står bare at f.eks SDL.h no such file, or directory, selvom det ligger i Cygwin sin bibliotekmappe Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei, jeg programmerer i C, noe jeg bruker Eclipse til, og jeg bruker Cygwin som kompilator.Nå er tingen den at jeg vil få SDL-biblioteket mitt til å funke, håper det er noen som kan hjelpe meg med det. Får bare feilmelding når jeg prøver å kompilere, står bare at f.eks SDL.h no such file, or directory, selvom det ligger i Cygwin sin bibliotekmappe Ligger SDL.h i "lib" mappen til compilatoren din? .h filer skal nemlig i "include" mappen, mens .lib filer, etc. skal i "lib". Håper dette hjelper deg, jeg pleier ikke å bruke Cygwin selv, så jeg er ikke sikker på om dette er rett... Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 SDL-biblioteket ligger i includemappa ja, sammen med alle de andre .h-filene som stdio, stdlib osv :S Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 SDL-biblioteket ligger i includemappa ja, sammen med alle de andre .h-filene som stdio, stdlib osv :S Med SDL-biblioteket, mener du vel SDL.lib? isåfall, må du legge den i "lib" mappen, ikke "include"... Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 SDL-biblioteket ligger i includemappa ja, sammen med alle de andre .h-filene som stdio, stdlib osv :S Med SDL-biblioteket, mener du vel SDL.lib? isåfall, må du legge den i "lib" mappen, ikke "include"... Kommet meg så langt at den finner filene men når får jeg bare error når jeg kompilerer: Undefined reference-error når jeg prøver å gjøre noen kall til de forskjellige funksjonenen, f.eks: SDL_Surface *screen; Screen = SDL_SetVideoMode(800,600,32, SDL_FULLSCREEN); Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Du linker vel til SDL-biblioteket når du kompilerer? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ser nå ihvertfall ikke slik ut... Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Ser nå ihvertfall ikke slik ut... Hvordan gjør jeg det? :S Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Lazy Foo sin guide for å sette opp SDL i ulike IDE-er på Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå