Gå til innhold

Oppstarts problemer, Vista home basic

Anbefalte innlegg

Hei

Fått i oppdrag å reparere en hp bærbar med Vista Home installert.

Den vil ikke starte lenger, Oppstartsreparasjons programmet prøver å ordne opp før den gir opp og kommer med meldingen "Windows kan ikke reparere denne datamaskinen automatisk"

Hvis jeg klikker på avanserte alternativer så får jeg flere valg, system restore(som funket ikke), command prompt, hp recovery osv.

Hp recovery sletter alt på harddisken, så den vil jeg ikke prøve ennå.

Er det noe annet jeg kan prøve for å få den, i hvertfall inn i windows sånn at jeg kan ta backup av filer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Fått i oppdrag å reparere en hp bærbar med Vista Home installert.

Den vil ikke starte lenger, Oppstartsreparasjons programmet prøver å ordne opp før den gir opp og kommer med meldingen "Windows kan ikke reparere denne datamaskinen automatisk"

Hvis jeg klikker på avanserte alternativer så får jeg flere valg, system restore(som funket ikke), command prompt, hp recovery osv.

Hp recovery sletter alt på harddisken, så den vil jeg ikke prøve ennå.

Er det noe annet jeg kan prøve for å få den, i hvertfall inn i windows sånn at jeg kan ta backup av filer?

Får du ikke startet opp i sikkerhetsmodus?

Lenke til kommentar

Hmm, ikke godt å si hva som kan være galt.

Men stusset på at du kunne starte command prompt, isåfall, hvis det er snakk om at du har to partisjoner, noe jeg tror du har siden du har HP Recovery kan du kopiere alle viktige filer osv til den HDèn ved hjelp av command prompt, eventuellt sette i en ekstern HD, USB-penn e.l og satse på at det blir oppdaget i bios så du kan kopiere dit istednfor, forså å installere alt på nytt :)

Lenke til kommentar

Ja, det hadde gått an, men veldig tungvint siden er det er en god del filer som skal kopieres.

Tenkte hvis det var en eller annen måte å få lurt seg inn i windows for å ta backup og så installere alt på nytt igjen.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Nei, skjer ikke noe hvis jeg trykker på F8.

Den starter så oppstartsreparasjons programmet i endless loop

Hva blir svaret her egentlig. Har fått dette problemet på en Dell Bærbar

Oppstartsreparasjonprogrammet har alternativet Avbryt men da kommer det opp at dette

programmet ikke KAN avbrytes. Er PC'en blitt til søppel eller kan den reddes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...