Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei La inn Ubuntu i går kveld, har ingen tidligere erfaring emd Linux, men fikk lyst til å prøve noe nytt. Det jeg lurte på var om det går an å få slik "OSX-ish" launchbar, slik man finner på MAC? Altså en slik kjekk sak med ikoner nederst på skjermen. Bruker Ubuntu 8.04. Dette har sikkert blitt spurt om en million ganger før, men prøvde å søke; og fant ikke så mye. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bruker ikke Gnome, så jeg vet ikke om hva som anbefales. Fant denne tråden om forskjellige "docks" på Ubuntu forumet. Kanskje den er til hjelp. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=114639 Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hei. Jeg bruker cairo-dock. Den har flere themes og er grei å bruke. Mange artige innstillinger. Den funker dårlig på amd64versjonen (som alt annet på amd64) edit: sudo apt-get install cairo-dock cairo-dock-plug-ins Endret 24. mai 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det finnes mange forskjellige slike til linux. Blant annet Avant Window Navigator (eller bare AWN), Kiba-dock og Cairo-dock. Har inntrykk av at de fleste som bruker dock har AWN. Du kan jo se litt her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=762363 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Takk, fant en som virket ganske bra. Så har jeg et spørsmål til: hvordan installerer jeg ting jeg har lastet ned? Lastet ned en python-basert post-it-ting til desktopen, i et .Tar-arkiv, men kommer ingen vei etter at jeg har lastet det ned. Er så vant med Windows. På fprhånd takk til alle som hjelper en Linux-noob. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei. En screenlet, altså? Synes det er greit å la screenlets-manageren ta seg av dette. sudo apt-get install screenlets Deretter untar'er du den til /home/dinbruker/.screenlets/ Feks slik: /home/jan/.screenlets/postit/ Hvis ikke jeg husker feil :S Er så lenge siden jeg installerte dette og det ble en del knot Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Deretter untar'er du den til /home/dinbruker/.screenlets/ Feks slik: /home/jan/.screenlets/postit/ Eller bare åpne Screenlets Manager -> "Install Screenlet" -> Velge filen som ble lastet ned. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Takker igjen. Nå har jeg både launc bar, post-its, værmelding og CPU-meter. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis du vil stashe opp enda litt mer, anbefaler jeg deg å laste ned compizconfig-settings-manager. Her er det vilt mange innstillinger for hvordan desktopen oppfører seg. Start den med kommandoen ccsm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå