Gå til innhold

Nytt Digitalt speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Nei. Kanskje brukt, om du er veldig, veldig heldig.

2. Femten år gamle? Da er det nok kun mulig med en adapter. Uten at jeg kjenner veldig godt til gamle Olympus-fatninger, er det vel snakk om OM-systemet.

Olympus selv har en OM->4/3-overgang (ikke lett å få tak i, og ganske dyr), men det er antagelig mulig å kjøpe uoriginale adaptere på eBay også.

Lenke til kommentar
Jeg har gamle objektiver (ca. 15 år gamle fra olympic) Kan jeg bruke disse i et nytt digitalt speilreflekskamera?

Jeg ser noen sette likhetstegn mellom Oplympic og Olympus (kamera/objektivprodusent). Jeg er ikke sikker på at dine Olympic objektiver var til Olympus kameraer (kan ha vært til helt andre). Ta med deg objektivene til noen som kan dette og vis dem frem.

men til ditt hovedspørsmål. Nytt digitalt speilrefleks til 1800? Tvilsomt. Svært tvilsomt. Men på bruktmarkedet skal det være mulig å finne noe (men neppe til den fatning Olympus hadde).

Lenke til kommentar
Hva med FinePix S5800

Digitalkamera, er det bra?

Det er ikke et speilreflekskamera.

Rimeligste speilrefleks er Nikon D40, som med kit-objektivet koster ca. 3-3500 kroner.

Hei!

Jeg har sett litt på dette kameraet: Nikon D40 speilreflekskamera m/2 objektiver

Kr 3995,-

Er dette et godt kjøp?

http://www.trumf.no/Trumf/ProductCatalog/P...&catfp=true

Endret av andreasbey
Lenke til kommentar

Det virker utvilsomt som et godt tilbud.

De to objektivene koster vel omtrent en tusenlapp hver så du får huset ganske billig.

Skal du ha et lite og enkelt speilrefleks med god bildekvalitet så er nok D40 et godt valg.

Viktig å huske at det ikke gir autofokus på alle Nikonobjektivene, bare de som er av type AF-S (de som følger med har selvfølgelig dette).

Likevel kan du få ennå mer for pengene ved å kjøpe det andre plasser enn via trumf.

Nikon D40 + 18-55mm til 2495 kr

Nikon 55-200mm til 999 kr

SUM: 2494 kr

Du har kanskje vært litt vel optimistisk i regnestykket? Det skal vel bli 3494 i sum. :)

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...