loathsome Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei, Solgte en Vaio til en eller annen utlending, og fikk beskjed om å sende den til en postboks-adresse. Gjorde som avtalt (brukte postoppkrav), og sendte pakken. Fikk sporingsnr. sånn at jeg kunne spore pakken online. Jeg sporte den, og selv etter 7 dager var den fortsatt som "innlevert" postkontor. 14 dager gikk, ingenting. Ringte posten, de skulle ringe opp igjen - noe de aldri gjorde. Så plutselig, etter en ca. 3 uker, står den som "utlevert". Hva faen? Jeg har ikke fått en krone på konto, posten har ikke ringt og jeg har ikke hørt en LYD fra kjøper. Ringte posten, de skulle få noen til å "se på det", men jeg har ikke hørt en lyd. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Hele sendingen ser mistenkelig ut også; det er ikke registrert vekt/volum, det tok EKSTREMT lang tid, ingen omlastningsterminal er registrert - ingenting! Igjen, pakken er sendt i postoppkrav! Dere kan jo se selv: http://62.148.47.152/posten/PagesKM/KMSpor...r=sm113814593no Noen som har noen tips? (fant ingen bedre steder å poste dette) Kjøper snakket engelsk, og svarer ikke på telefon lengre. Tusen takk! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei! Svindlet og svindlet.. Posten har ihvertfall gjort en grov feil. Håper du har kvittering på at den ble sendt i postoppkrav, så posten ikke kan skylde på "feil i sine registre" etc. Uansett, hver gang du snakker med Posten, noter navn på den du prater med. Be gjerne om navnet i slutten av samtalen når de sier at de skal ta kontakt med deg. Det er mye enklere å ha èn person å forholde seg til enn å forklare seg på nytt X antall ganger til X antall personer som "skal se på saken" X antall ganger.. Når det gjelder sporingen tror jeg Posten sletter "mellomleddene" i "gamle" sporinger (dvs 1mnd+) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Vel, det var aldri noe mellomledd her heller. Og ja, jeg har selvsagt full kvittering o.l. Skjønner ikke at det skal være så umulig å få kontakt med posten, da. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ånei.. Hmm, rart Prøvd å møte opp på postkontoret der du leverte den inn, da? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Vel, det var aldri noe mellomledd her heller. Og ja, jeg har selvsagt full kvittering o.l. Skjønner ikke at det skal være så umulig å få kontakt med posten, da. Ta telefonisk kontakt med postkontoret/postbutikk der pakken ble utlevert. Nytter ikke det så kan du søke om og få erstattet beløpet av postverket,sikker en langtrekelig prosess. Det er heller ikke dumt å maile til postverket samtidlig,så har du noe handfast i tilfelle senere søksmål på beløpet. skriv ut/lagre også pakkesporingssiden kan jo hende den "tilfeldig" forsvinner når du begynner og mase. Spesielt postbutikker surrer mye,har fått utlevert endel pakker som ikke er bekreftet utlevert på pakkesporingen og ofte også ikke fremlagt identifikasjonsbevis. Hadde vært moro og sett hva dem sier hvis jeg kommer for andre gang og spør etter samme pakke Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er det lenge siden den dukket opp som utlevert? Når jeg sendte som postoppkrav sist så måtte jeg vente i godt over 1 uke før pengene var på konto. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Okey, nå skal ikke jeg være rasistisk eller noe, men: Sandnessjøen og utenlansk navn er som regel svindel dessverre. Jeg kan ikke gå nærmere innpå hvordan jeg vet det. Men her må du rette kravet ditt mot posten da det er de som har drete på draget. Du skal ha pengene dine uansett. Fikk du noe navn/tlf nr av denne personen? Du kan gjerne pm det til meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå