Gå til innhold

Styr unna spillklassikere fra PS3/PSN

radivx

Anbefalte innlegg

PS3 har støtte for analog emulering og SW emulatoren er forsåvidt fin om man vet de forskjellige stedene man må konfigurere (Både i Options->Game Settings og med å bruke PS-knappen når spillet kjører). Men spillene de selger på PSN har ikke støtte for analog-kontrollere. Den sier at man disconnectet kontrollen når man skifter modus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spilte strategi både på PS1 og PCen jeg, gikk utmerket og uten noen problemer. Men er hva du blir vant med. Blir dog med dem som sier at "FPS er UMULIG å spille på konsoll". Det går det og ;)

Umogeleg er det ikkje, men svært tungvint i forhold til PC. Ting går ikkje like fort heller med ein kontroll kontra mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Dette har eg diskutert nok før, så skal ikkje lage noko stor diskusjon her, men PC er mest optimalt uansett. Eg meiner det er ikkje ein smakssak, du har best kontroll og kan være mest presis med ei mus og eit tastatur.

Lenke til kommentar

enig med zeph.. skytespill er en ting, der kan jeg leve med pad..

men i strategispill MÅ du ha keyboard shortcuts for å kunne hevde deg mot gode folk, evt på høy vansklighetsgrad..

dessuten blir hele flyten i strategispillet vanvittig mye tregere med pad..

men men noe som tyder på at vi kommer til å få de beste PS1 spillene også her i europa?

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om Red Alert her i sin tid, et spill du mer eller mindre spilte for deg selv.

Og om du har et strategi på konsoll er det garantert at det ikke er noen server der du spill mot personer som har PC. Derfor stiller alle likt kontrollmessig og da blir det en smakssak, klarer du å venne deg til det eller ikke.

Anyway:

Håper det kommer mange klassikere fra gamletider over tid. Skulle gjerne spillet gjennom Syphon Filter igjen. Eller, tror faktisk det ligger her en plass. Tror jeg må sjekke gjennom samlingen min igjen.

Lenke til kommentar

Helt utrolig hva du klager på. Er jo bare ufattelig meningsløse påstander du kommer med. Det står klart og tydelig i beskrivelsen (noe det er ditt ansvar å lese) at det er en 1:1 kopi. I tillegg har det nøyaktig samme tittel og er også nøyaktig samme spill. Selvfølgelig er det melking. INGEN, hverken MS, Nintendo, Sony, apple eller noen driver for veldedighet.

Lenke til kommentar

Det står faktiksk pent lite om at det er en PS1 spill på PSN Store. Med mindre du finner spillet via PSOne kategorien (som bare er en av minst 3 veier å nå disse spillene) så har du ingen indikasjon på at spillet ikke er spesifikt laget for PS3/PSP.

Jeg forventet at jeg fikk Red Alert slik som det var da jeg kjøpte det for 10+ år siden(http://www.mobygames.com/game/dos/command-conquer-red-alert), ikke en versjon med nedsatt funksjonalitet og bevegelsesfrihet som PS1 porten av dette _PC-spillet_ faktisk er.

Om du her på diskusjon.no går rundt å ergrer deg over meningsløshet så synes jeg virkelig synd på deg.

Folk har allerede komt med kritikk for de påstander jeg har hatt som har vært gale, når du i tillegg kritiserer mine innlegg på grunnlag av feilaktig informasjon så tilfører du ikke diskusjonen noe som helst nytt.

PS! Lær deg å quote.

Lenke til kommentar
PS3 har støtte for analog emulering og SW emulatoren er forsåvidt fin om man vet de forskjellige stedene man må konfigurere (Både i Options->Game Settings og med å bruke PS-knappen når spillet kjører). Men spillene de selger på PSN har ikke støtte for analog-kontrollere. Den sier at man disconnectet kontrollen når man skifter modus.

Vel, analog stikkene funket ganske fint i Spyro som jeg lastet ned fra PSN.

Lenke til kommentar
Det står faktiksk pent lite om at det er en PS1 spill på PSN Store. Med mindre du finner spillet via PSOne kategorien (som bare er en av minst 3 veier å nå disse spillene) så har du ingen indikasjon på at spillet ikke er spesifikt laget for PS3/PSP.

Jeg forventet at jeg fikk Red Alert slik som det var da jeg kjøpte det for 10+ år siden(http://www.mobygames.com/game/dos/command-conquer-red-alert), ikke en versjon med nedsatt funksjonalitet og bevegelsesfrihet som PS1 porten av dette _PC-spillet_ faktisk er.

Samtlege "veier" til dette spelet viser at det er PS1 classic. Prøv igjen så ser du det nok.

Forventer du å spille pc versjonen av eit spel på PS3 så skjønner eg godt du er skuffa, men skal ikkje vere vanskeleg å sjå at det faktisk ikkje er slik.

Lenke til kommentar

Ikke det at det er spesielt vesentlig, men man kan f.eks. nå Red Alert via "Latest"-kategorien, og Theme Hospital via "We recommend" uten at de står PS1, PSOne eller noe slikt. (Snakker om butikken man finner integrert på PS3 en, ikke websidene hvor det er en del bedre forklart avhengig av språl etc-).

Jeg sier ikke at jeg forventer PC-versjonen, men jeg forventer en utgave som er fult på høyde med dens funksjonalitet og grafikk. Ellers kunne de spart seg å anbefale spillet.

Dessuten handler dette likemye om at Sony gjorde et tåpelig valg når de valgte å lansere tre strategispill i PSOne-serien sin. Det kan jo seriøst ikke være noen som har spilt orginalen på PC som faktisk gidder sitt mer enn to minutter med disse spillene? Derfor en liten advarsel til andre som føler for å waste litt penger en søndags morgen :)

Lenke til kommentar

Det at du, radivix, ville ha foretrukket en mer oppgradert utgave av Red Alert er jo dine ønsker, men et ganske urealistisk et. Det er nok ingen spillutviklere som vil gå tilbake og endre og oppdatere ting til deres gamle PS1 titler. Dette ville ha kostet penger, som de mest sannsynlig ikke ville ha fått noe igjen for. Videre så har det ingenting for seg, da man strengt tatt ikke kan reklamere for det som det orginale spillet, og det er tross alt det de fleste som laster ned slike spill er ute etter.

Tar jeg ikke helt feil, så står det i beskrivelsen til alle PS1 spill, at de er PS1 spill og ikke noe annet heller. Har ikke undersøkt dette, men er ganske sikker på det.

Det er viktig å tenke på at man ikke vil arbeide med å utvikle nye funksjoner på eldgamle spill når du sier at analog-stikken ikke fungerer. Dual Shock kontrollen kom først i 1997 i Japan, og det følgende året i USA og i Europa. Det er hele tre år etter Playstations release. Det er jo klart at spill som ble laget før den tid, og kanskje litt etter, ikke støttet Dual Shock kontrollen da denne teknologien ikke var klar enda. At du da forlanger at disse spille som ble gitt ut før 1997/98, skal være Dual Shock kampatible, er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Eneste oppgraderingen jeg påpeker er at jeg savner flere skaleringsfiltre i emulatoren til PS3en. Og at jeg egentlig hadde forventet porting av PC versjonene, ikke PSX versjon (noe jeg selvsagt burde tenkt meg frem til). Å emulere PC-versjonen ved bruk av f.eks. DOSBox koster minimalt (DOSBox må portes til PS3, men det er jo en engangsutgift).

http://store.playstation.com/game/product....COMMANDRE000001

Du har rett i at det ikke står at det er noe annet, men det er jo uansett sleip markedsføring når det ikke står at det er et PS1 spill.

Å emulere digital-pad vha. analogstikke er ikke spesielt vanskelig. Dette kunne vært gjort via emulatoren, så hadde ikke orginalspillene treng å endres der heller.

Men om ikke noen har flere gode nyheter om funksjoner som faktisk ER implementert, så er det ikke så mye mer å få ut av diskusjonen.

Lenke til kommentar

Forventet du å kjøpe et PC-spill i PS-storen? Da har du ikke andre enn deg selv å legge skyld på.

Om du her på diskusjon.no går rundt å ergrer deg over meningsløshet så synes jeg virkelig synd på deg.

Den tok jeg ikke helt.

PS! Lær deg å quote.

Hæ? Jeg hadde da ikke noe å quote?

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...