radivx Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hei, Vil bare anbefale alle å styre unna spillklassikere (Theme Hospital, Red Alert) fra PlayStation Network butikken. Spillene er bare direkte kopier de orginale PlayStation spillene (ingen overraskelse), problemet er at det ikke er støtte for noen form for noen form for oppskalering eller andre ting som gjør spillene brukbare på et moderne system, og ingen av spillene de selger der støtter analogspaken. Spillene tar også umenneskelig lang tid å starte fordi de orginale PlayStation advarslene ligger på spillene, ikke i BIOS. Det mest fornærmende er jo det faktum at PS3 40GB spiller disse spillene... Hvorfor har de sperret for muligheten til å spille spillene fra CD når spillene tydeligvis kan emuleres? Endret 24. mai 2008 av radivx Lenke til kommentar
jkr83 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er vel ps1 spillklassikere vil jeg tro. Funker vel fint og spille disse også fra cd. Bare ps2 som det ikke er støtte for på 40gb ps3. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ehh, men kan jo spille Ps1 spill på 40 gb modellen av Ps3 fra cd da... Men skjønner ikke problemet ditt, mange av ps1 spillene kom før dualschock kontrollen, vi gride å spille det da, vi greier nok spille det nå. Jeg har kjøpt meg CTR og koser meg virkelig med det Tråløst FTW! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Er mest irritert over mangel på oppskalering. Man burde få mulighet til enten å oppskalere til 1080p oppløsning, eller muligheten til å vise 576p av 1080p linjer. Det ser horribelt ut Takk for oppklaringen at man kan spille PS1 spill. (Da henter jeg nok noen PS1 spill neste gang jeg er hjemme). Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Synest klassikerne er konge, men theme hospital, red alert osv er jo seff helt ubrukelig siden disse spillene trenger mus... De spillene var jo ubrukelig å spille på ps1 i utgangspunktet så en kan vel ikke forvente noe mer nå.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Og trådstarter er klar over at ps3 støtter software-oppskalering av ps1-spillene? Denne må selvfølgelg aktiveres i XMB-menyen. Spillene vil fortstt være svært kantete, men det hjelper en god del. Jeg har nå kost meg mye med Crash Bandicoot på min HDTV i hvertfall. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Er ikke all verden i forskjell på software-oppskaleringen. Men den finnes i alle fall og PS3-knapp-menyene oppfører jo seg litt mer HDTV. Er nok mest irritert på PSN som selger to klassikere som var supreme på PC i en så fantastisk ubrukelig innpakning som et PlayStation spill... Takk for hjelp til å løse litt av frustrasjonen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Man burde få mulighet til enten å oppskalere til 1080p oppløsning Da regner jeg med at du har en 1080p-tv, noe som vil si at alt blir oppskalert til 1080p uansett. Kilden er fortsatt lavoppløst uansett hvordan du snur og vender på det, med mindre spillene rendres i høyere oppløsning enn originalene. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Klar over at kilden er 576p (evt 640p?) og det ikke er så mye å gjøre med det. Det jeg ønsker er ikke at bare at 576p skal vises over 1080p, men også at PS3 en faktisk skal gjøre noe for å forbedre det gamle innholdet samtidig som det oppskalerer. Det være seg å bruke SuperSai/Scale2x ol. filtre for å gjøre innholdet mer "moderne", men også sende et 1080p signal til TVen for å få playstation menyen som ligger i bagrunnen til å bli mer høyoppløst så man får litt mer HD-opplevelse av maskinen (det sistnevnte + enkel smoothing av PS1 spill er altså mulig via instilling XMB som Camrot påpekte). Endret 24. mai 2008 av radivx Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) jaja.. Hvorfor har de sperret muligheten å spille ps1 cd'er på ps3 40 gb? Det har de ikke. Ps1 cd'er funker på alle cd'er. Hvorfor oppskalerer ikke ps3 ps1 spillene? Den gjør jo det. Høres egentlig ut som om at du ønsker remakes av spillene. Ps1 sw emulatoren er laget for å spille flest mulig ps1 spill, samt å spille dem slik de var. Selvfølgelig kunne sony ha gjort kraftige forbedringer i emulatoren som forbedret mange spill, men dette har blitt veldig mye arbeid. Og jeg tror de fleste foretrekker at slike ressurser brukes på andre områder. Endret 24. mai 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Skjønner virkelig ikke problemet mitt. Du vet at det er MENINGEN at det skal være de samme spillene? Og at du får de for 40 kroner? De kan jo ikke sette seg ned og programmere om spillene eller forbedre grafikken. I tillegg stemmer jo ikke noen av påstandene dine heller om at 40GB ikke spillet PS1-spill fra CD-er, noe den gjør. Og PS3 oppskalerer veldig fint til 1080p og har i tillegg "utjevning"(vet ikke hva det vil si på engelsk) på hvertfall alle PS2-spill, usikker på PS1. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Tror jeg skulle styrt unna mange Virtual Console spill til Wii og, for de er heller ikke oppskallert. I mine øyne er en klassiker ment å være slik den var da den kom ut i sin tid. Spesielt de gode gamle som f.eks Rayman. Mange timers god underholdning. Ah du skjønne minner om barndommens svunnete tid. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Bear^: Trodde ikke Wii hadde mulighet for mer enn 576p... Maskinen støtter jo i såfall ingen HD-oppløsninger. VC har uansett et bredt spekter av spill hvor de fleste er konsollenes prisvinnere, ikke primært strategispill (som på PS1 er totalt ubrukelig). PSN opplyser heller ikke om at det er PS1 spillene de selger. UrgeLoL og Nimrad: Det står både på pakken til 40GB PS og i butikker at den ikke er bakoverkompatibel. Tok for sikkerhets skyld en ekstra titt så jeg kan sitere nøyaktig. Pakken skriver "Important! Not compatible with PlayStation®2 games". Så den er unnskyldt. Men dette står ikke spesifisert i oppslag i butikker. Derfor utsagnet mitt. Oppskaleringen på PS1 spill jeg har sett gjør mye mindre ut av seg enn DVD oppskalering. Dere bør begge bruke quotes for sitater og lese to ganger gjennom ting. Dessuten har Camrot og Triplejack allerede delt ut nødvendige korreksjoner og kritikk av mitt første innlegg. Når Sony prøver å gjøre business av gamle spill så får de gjøre det profesjonelt. Ikke legge på markedet de spillene som folk blir sure av å eie. Har ingen ting i mot orginal grafikk, men når samtlige open source emulatorer har støtte for forskjellige filtre så forundrer det meg at de ikke har lagt inn støtte for flere ting en "smoothing". De har jo tross alt giddet å programmere emulatoren. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 litt enig med deg radivx.. spill som command&conquer og red alert blir melking.. folk tenker 40kroner yey why not, gammel fantastisk bra klassiker.. også kommer de på hvor UBRUKELIG strategispill er på ps1 etter 2minutters spilling og spiller dem aldri igjenn Gi oss heller mgs og resident evil som dem har i japan! ps: jo fler spill jo bedre, greit at dem lanserer command&conquer, noen liker det sikkert tross alt.. MEN da må dem ikke holde igjenn de beste titlene ! Jeg føler sony gir ut de råaste ps1 titlene i japan i et desperat forsøk på å selge mer konsoller der borte.. snart får dem vel fader meg FF7 også.. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Huff alt er relatert til grafikk om dagen... Endret 24. mai 2008 av Birkin Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Enig med Fenixen, skulle ikke sagt noe om det var spill som var gøye på PS1. Spiller gjerne Tekken 2+, Spyro, Crash Bandicoot, Final Fantasy, Metal Gear Solid etc. for 40kr, men føler meg snytt når Red Alert ikke er tilpasset ett moderne grensesnitt (eks. UT3 har jo mus/tastatur på PS3). Jeg er også irritert fordi de ikke opplyste om at det var 1:1 kopi av PS1 spill og ikke tilpasset PS3 på noen som helst måte. (Noe jeg nesten forventet siden det bare er 2-3 spill tilgjengelige). Endret 24. mai 2008 av radivx Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bear^: Trodde ikke Wii hadde mulighet for mer enn 576p... Maskinen støtter jo i såfall ingen HD-oppløsninger. VC har uansett et bredt spekter av spill hvor de fleste er konsollenes prisvinnere, ikke primært strategispill (som på PS1 er totalt ubrukelig). PSN opplyser heller ikke om at det er PS1 spillene de selger. Sant, men du kunne likevell gjort en meget stor oppdatering på klassikerne som Metroid, Zelda, Contra, Mario etc etc. Det er dog ikke gjort fordi de er klassikere, ment å være slik. Jeg husker jeg spilt Red Alert i timesvis på PS1 i "gamle" dager. Utrolig koselig. Hva er problemet, strategi på PS1 er jo kjempelett og ikke noe problem. Jeg hadde i alle fall ingen problemer med det og jeg hadde noen timer på det spillet. Erm, litt for mange timer. Sukk, synd at Westwood ikke er noe mer... Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 mulig du koste deg bear, men etter å ha spillt det på pc så ble det jo som å prøve å spille pc med tærne.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Spilte strategi både på PS1 og PCen jeg, gikk utmerket og uten noen problemer. Men er hva du blir vant med. Blir dog med dem som sier at "FPS er UMULIG å spille på konsoll". Det går det og Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ang det med analog-spaken så funker det fint for min del og aktivere dette ved å trykke på PS-knappen når en er i spillet. Velger så 'analog mode' eller no slik. Merk: Dette har jeg kun testet på MGS1 (original USrelase) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå