Gå til innhold

Hva du enn gjør, ikke kjøp plantasjesjokolade fra LIDL!

Anbefalte innlegg

Her i går kjøpte jeg meg en stor plate med plantasjesjokolade på LIDL, rett og slett fordi det så godt ut og den var billig. Det skulle jeg aldri gjort. jeg ble liggende med store magesmerter i går kveld, men jeg trodde det var pizzaen jeg spiste rett før. I dag tok jeg meg to nye biter, og har en helt jævlig magesmerter. Hva det nå enn er som fins i den sjokoladen, er det ikke bra for deg!

For alle dere som ser tilbudet på sjokolade fra produsenten J.D. Gross, STYR UNNA!

Bilde av jævelskapet.

http://www.chocablog.com/wp-content/upload...03/imgp2007.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nam.... den sjokoladen er god da^^

Elsker mørk sjokolade, etter det du har beskrevet så er det enten arvelig følsom mage for denne mørke sjokoladen :p

Eller så var det noen av disse som faktisk ikke var helt bra.

edit:Damn mange leifer på besøk da

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients.

Tillat meg:

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :!:

Edit: Men mer on-topic. Høres ikke særlig ut det. Kanskje det er Lidls siste krampetak. Forsøk på å ta livet av den norske befolkningen siden vi ikke likte dem så godt?

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients. Jeg brukte sånne når jeg lage brownies nylig.

Mørk sjokolade er snack-sjokolade i stort sett alle andre land enn Norge hvor de hjemlige sjokoladeprodusentene over mange tiår har klart å venne folk til å spise en type sjokolade som mange i utlandet fnyser av som billig skvip.

Melkesjokolade står ikke høyt i kurs i de fleste andre land - der er det mørk og 'ekte' sjokolade som gjelder.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Jeg har mer tro på at det magen din enn sjokoladen, evt ett dårlig parti kanskje, for jeg har spist mye av den, og de andre sjokoladene fra samme firma uten tegn til ubehag (foruten den dårlige samvittigheten etter å ha spist litt for mye av den på en gang da ;) )

Lenke til kommentar

Kakaobønner, sukker og melk i sjokolade, ja? Ser ikke helt hva som er problemet. Alle vet vel at disse tre ingrediensene er sjokolade...

Edit: Ikke melk i mørk sjokolade, Ståle? Dette skal undersøkes

Edit2: Etter litt googling har jeg funnet ut at det tydeligvis ikke er popluært med melk i 70% sjokolade.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients. Jeg brukte sånne når jeg lage brownies nylig.

Mørk sjokolade er snack-sjokolade i stort sett alle andre land enn Norge hvor de hjemlige sjokoladeprodusentene over mange tiår har klart å venne folk til å spise en type sjokolade som mange i utlandet fnyser av som billig skvip.

Melkesjokolade står ikke høyt i kurs i de fleste andre land - der er det mørk og 'ekte' sjokolade som gjelder.

De beste sjokoladeprodusentene i verden har størst utvalg av Melkesjokolade, så det du sier er rett og slett ikke sant.

Sveits, Belgia synes jeg personlig lager den beste sjokoladen, og selv om det er et par her inne som liker det mørkt så er dere nok i mindretall.

Det er en grunn til at Freia ikke lager like store plater av mørk sjokolade som de gjør av melkesjokolade. Helt personlig synes jeg det høres ut som dere prøver å lure dere selv til å like den mørke bedre fordi dere vil være sunnere. Det er anerkjent at flere idrettsutøvere spiser mørk sjokolade for treningens skyld.

Lenke til kommentar
De beste sjokoladeprodusentene i verden har størst utvalg av Melkesjokolade, så det du sier er rett og slett ikke sant.

Jeg har bodd i Tyskland i 2 år og der var melkesjokolade = barnesjokolade.

Mørk sjokolade var definitivt det som var dominerende i butikkhyllene - bortsett fra barnerelaterte produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...