Astralnoise Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Her i går kjøpte jeg meg en stor plate med plantasjesjokolade på LIDL, rett og slett fordi det så godt ut og den var billig. Det skulle jeg aldri gjort. jeg ble liggende med store magesmerter i går kveld, men jeg trodde det var pizzaen jeg spiste rett før. I dag tok jeg meg to nye biter, og har en helt jævlig magesmerter. Hva det nå enn er som fins i den sjokoladen, er det ikke bra for deg! For alle dere som ser tilbudet på sjokolade fra produsenten J.D. Gross, STYR UNNA! Bilde av jævelskapet. http://www.chocablog.com/wp-content/upload...03/imgp2007.JPG Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 J.D. Gross hehe 70% sjokolade, hørtes ikke så godt ut da. Jaja, ikke lenge det det blir Rema 1000. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har selv spist denne sjokoladen uten problemer. Kanskje det er magen din, og ikke sjokoladen? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Vel, broren min lå også med den samme magesmerten etter å ha spist den. Det kan være at den ladningen sjokolade som kom hit var dårlig. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Var vel noen som skulle smugle noe ulumskheter fra Ecuador, og rotet så fælt at alt havnet i butikken. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 heh, "fordi det så godt ut" Syntes ikke den ser så god ut jeg hadde nok aldri kjøpt den, liker ikke så godt mørk sjokolade (^^,) Men takk for advarselen Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients. Jeg brukte sånne når jeg lage brownies nylig. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis du har spist sjokolade (veldig ren da), og du klør i rævva (ja, i endetarmen), så kan det hende du er allergisk mot sjokolade (kakao). Tror man får vondt i hodet og halsbrann også. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Nam.... den sjokoladen er god da^^ Elsker mørk sjokolade, etter det du har beskrevet så er det enten arvelig følsom mage for denne mørke sjokoladen Eller så var det noen av disse som faktisk ikke var helt bra. edit:Damn mange leifer på besøk da Endret 24. mai 2008 av multisync Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients. Tillat meg: AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :!: Edit: Men mer on-topic. Høres ikke særlig ut det. Kanskje det er Lidls siste krampetak. Forsøk på å ta livet av den norske befolkningen siden vi ikke likte dem så godt? Endret 24. mai 2008 av king_of_kong Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Til og med Freia lager 86% som er til å spise. Smaker møkk, men 70% kan man absolutt spise for seg selv. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients. Jeg brukte sånne når jeg lage brownies nylig. Mørk sjokolade er snack-sjokolade i stort sett alle andre land enn Norge hvor de hjemlige sjokoladeprodusentene over mange tiår har klart å venne folk til å spise en type sjokolade som mange i utlandet fnyser av som billig skvip. Melkesjokolade står ikke høyt i kurs i de fleste andre land - der er det mørk og 'ekte' sjokolade som gjelder. Endret 24. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Plantasjesjokolade? Er ikke all kakao (som er hovedingrediensen, ved siden av sukker, i sjokolade) fremstillt på plantasjer? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg har mer tro på at det magen din enn sjokoladen, evt ett dårlig parti kanskje, for jeg har spist mye av den, og de andre sjokoladene fra samme firma uten tegn til ubehag (foruten den dårlige samvittigheten etter å ha spist litt for mye av den på en gang da ) Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Plantasjesjokolade? Er ikke all kakao (som er hovedingrediensen, ved siden av sukker, i sjokolade) fremstillt på plantasjer? Hæ? Lages ikke sjokolade av melk? Heter trossalt melkesjokolade. Endret 24. mai 2008 av king_of_kong Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er det ikke slik at goderisjokolade lages med mye melk, men ordentlig sjokolade ikke gjør det. Nettop fordi den skal få sjokoladesmaken. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Kakaobønner, sukker og melk i sjokolade, ja? Ser ikke helt hva som er problemet. Alle vet vel at disse tre ingrediensene er sjokolade... Edit: Ikke melk i mørk sjokolade, Ståle? Dette skal undersøkes Edit2: Etter litt googling har jeg funnet ut at det tydeligvis ikke er popluært med melk i 70% sjokolade. Endret 24. mai 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Veldig lite, melke fett, men ikke melk. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Døhhhh. 70% kakao er laget for matlaging. Det der er ikke snacks sjokolade, det er en ingredients. Jeg brukte sånne når jeg lage brownies nylig. Mørk sjokolade er snack-sjokolade i stort sett alle andre land enn Norge hvor de hjemlige sjokoladeprodusentene over mange tiår har klart å venne folk til å spise en type sjokolade som mange i utlandet fnyser av som billig skvip. Melkesjokolade står ikke høyt i kurs i de fleste andre land - der er det mørk og 'ekte' sjokolade som gjelder. De beste sjokoladeprodusentene i verden har størst utvalg av Melkesjokolade, så det du sier er rett og slett ikke sant. Sveits, Belgia synes jeg personlig lager den beste sjokoladen, og selv om det er et par her inne som liker det mørkt så er dere nok i mindretall. Det er en grunn til at Freia ikke lager like store plater av mørk sjokolade som de gjør av melkesjokolade. Helt personlig synes jeg det høres ut som dere prøver å lure dere selv til å like den mørke bedre fordi dere vil være sunnere. Det er anerkjent at flere idrettsutøvere spiser mørk sjokolade for treningens skyld. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 De beste sjokoladeprodusentene i verden har størst utvalg av Melkesjokolade, så det du sier er rett og slett ikke sant. Jeg har bodd i Tyskland i 2 år og der var melkesjokolade = barnesjokolade. Mørk sjokolade var definitivt det som var dominerende i butikkhyllene - bortsett fra barnerelaterte produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå