Gå til innhold

Problemer med konverteringen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har etter siste foto-shoot fått 350 nesten ubrukelige bilder, alt på grunn av at converteren i Photoshop ikke er 100%, det er iallefall min konklusjon.

På kameraskjermen ser bildet(ene) meget bra ut, når jeg åpner de i FastStone ImageViewer ser de like bra ut, men når jeg åpner de i PS CS3 RAW-converter, tror det Camera Raw 3.2, uansett så er det vist den nyeste, versjonnummer er jeg litt usikker på.

Bildene der blir langt fra skarpe, fargene rare, de mørke bena på fluene blir blå-aktige, og hele bildet ser fucket ut, og det er før jeg har rørt noe, og bildene åpnes i default.

Det er da to spaker som står på noe annet enn Verdi 0, contrast og brightness, tror de er 25 og 50 de står på. Når jeg skrur de til 0 er bilde altfor mørkt i forhold til det som vises på kameraskjermen, eller FastStone'n, og skarpheten er skummelt dårlig.

Så kan det være noen innstillinger jeg kan ha kommet borti uten å være klar over det slik at bildet ikke får nøytral konvertering, noe de aller fleste burde klare, særlig CS3?

Har ikke tid til å legge ut eksempelbilder, men det ligger 2 i chattetråden, 1 eller 2 sider bakover. Hadde vært fint med tips, alt mulig fra re-installering osv. Når jeg tenker etter så har aldri bildet blitt 100 likt kamera og faststone'n etter at jeg oppgraderte til CS3, og jeg vurderer sterkt å gå tilbake om det ikke endrer seg. Den nye har flere funksjoner, men ting funker jo ikke.

Alle idèeer taes imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ACR er standardinnstillingene: Black=5, Brightness=50, contrast=25 og resten på null. Hvis du ser i flikene med basic, tone-curve osv har du en helt borterst som heter presets. På linja hvor det står presets har du en lite ikon helt til høyre. Der får du opp en liten meny hvor du kan ta en reset tilbake til standardinnstillinger. Kan jo prøve det. Mulig jeg forklarte litt vanskelig men.... Hvis ikke det hjelper ville jeg tro det var noe med fargerommet i PS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...