Tunky Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Heisann. Min nye telefon, LG KU990 Viewty, landet hos meg for 2-3 dager siden. Jeg tenkte jeg skulle skrive hva jeg syns så langt. Mobilen har blant annet en 3" touchskjerm, 5,04 MP kamera, super-3G, VGA-video, video i 120 FPS (slowmotion) Eska mobilen kom i så veldig fin ut, og jeg fikk flere kommentarer på det av folk rundt meg også. Jeg åpna den, og så med en gang mobilen med kameralinsa opp. Deilig. Jeg tok opp telefonen, satt i simkortet og batteriet og fyrte den opp. Etter en kjapp runde med innstillinger kunne jeg teste den. Jeg tok noen bilder og skrev litt tekst og sånn, og hadde det veldig gøy. Jeg tenkte jeg skulle kikke litt ned i eska igjen. Der la det 3 små svarte esker med diverse ekstrautstyr i. Lader, datakabel, headset med adapter for 3,5 mm jack, stylus og selvfølgelig manualer, CD-er og sånn. Mobilen virker solid bygd, og jeg har ikke merket noen form for ulyd eller knirking. Å skrive på telefonen er en tilvenningssak. Du har 3 måter å skrive på. Du har et vanlig mobiltastatur med T9-ordbok, fullt QWERTY-tastatur og håndskriving. Med håndskriving skriver du bokstaven med fingeren eller stylusen og den blir gjort om til tekst. Jeg har valgt å bruke QWERTY så langt, og føler jeg har fått dreisen på det. Det er vel bare to små ulemper såvidt jeg kan skjønne. 1. Du må trykke på en knapp for å få store bokstaver, selv etter punktum. 2. Æ, ø og å er spesialtegn og gjør skriveprossesen en del tregere, fordi du må lete det opp i en egen meny. Den store skjermen funker bra. Jeg har ikke noe problem å se, selv i sollys. Jeg har ikke prøvd å se film på den enda, men det kommer med en eksempelvideo, som jeg syns ser veldig bra ut. Når du trykker på skjermen gir telefonen deg en liten tilbakemelding i form av et rist. Det er veldig praktisk syns jeg, men det går an å skru det av hvis du ikke liker det. Jeg merker av og til at menyene er småtrege. Det tar noen ganger litt tid fra du trykker til noe skjer. Ikke plagsomt mye, men du merker det litt. Mobilen har fått stempelet kamera-mobil, og kanskje spesielt video-mobil. Kameraet er bra syns jeg. Du tar gode bilder med, til å være en mobil. Kameraet har optikk fra Schneider Kreuznach. Kamerasøkeren i stillbilde-modus syns jeg har litt vel mye etterslep, men bare inne og i dårlige lysforhold. Når du er ute merker jeg ikke noe etterslep i det hele tatt. I videosøkeren er den alltid helt smooth. Du har mange innstillingsmuligheter i kameraet. Her har jeg ikke fått prøvd alt, men du kan stille hvitbalanse, velge seriefoto, selvutløser, makromodus, panorama osv. Det er også en egen tast for bildestabilisator, men den har jeg ikke testet. Til vanlig funker den samme tasten som tastelåstast. Her er et par eksempelbilder rett fra kamera. Makromodus: Tatt ute i godt lys, med standarinnstillinger: Også en liten video tatt i slow-motion. Den har litt nedsatt kvalitet, fordi den er lagt ut på Youtube. Link Jeg setter ingen karakter på mobilen, fordi dette bare er et førsteinntrykk. Kommer nok med en full test etter hvert. Endret 24. mai 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) SMS-skrivingen høres en smule tungvindt ut. Bortsett fra er høres mobilen bra ut PS: Du har et veldig...eh... kunstnerisk hus Endret 24. mai 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 SMS-skrivingen høres en smule tungvindt ut. Bortsett fra er høres mobilen bra ut PS: Du har et veldig...eh... kunstnerisk hus Tviler på at det er huset hans. Er vel heller en låve/fjøs/skur . Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Det er ikke hos meg nei. Jeg bor i et ordinært rekkehus. Det er min tante og onkels låve, som er under oppussing til å bli et uthus. Akkurat nå funker den halvdelen med gammelt panel som skrotlager og den delen med nytt panel er tantes jobbested. Dere kan vel se hvor langt de har kommet (utifra panelet på utsida). De er litt.. originale kan man si. Det var litt av et sjau å få opp 2CVen. Endret 25. mai 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har sett denne med linsedeksel på en youtube video. Har du linsedeksel på din? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Nei. Trodde ikke det var det på noen? Kanskje på den nye Silver-versjonen. Vet ikke. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Mener det er linsedeksel på den kinesiske versjonen, men den mangler HSDPA. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) kjøpte denne telefonen i går og jeg er stoorfornøyd bra kamera, og å skrive med querty går som en drøm! kunne ikke tenkt meg noe annet:D det er litt ulemper... mulig det går an å gjøre noe med det:P kamerainstillingene går tilbake til standard noen ganger av seg selv... også er det den greia med maks 2gbstøtten... har et 4gb kort i telefonen og det er bare noen ganger det funker å overføre fra pcen til kortet... det funker heller ikke å lagre bilder på kortet med kameraet, men det er en funksjon for det, så det skal vel egentlig gå har hørt at det skal gå fint å utnytte helt opp til 16gb-kort hvis man misker og trikser litt med forskjellig formatering og sånt... noe jeg må sette meg mer inni:P Mobilen er billig som fy! 2119kr uten abonoment! man kan kjøpe en til hele familien for det det ville kostet med en iphone:P Endret 8. november 2008 av Kjartan E!de Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg lurer på hvordan det fungerer å skrive med vanlig "mobil tastatur" på denne? Går det bra kun med tommelen? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg bruker kun vanlig T9-tastatur og syns det går helt greit. Du må bare kalibrere skjermen riktig. Jeg har kalibrert min litt feil nå, må få endra på det. :/ Jeg har som vane å skrive med to tomler, men det funker like greit som med en vanlig mobil å skrive med èn. Bortsett fra at du må se på skjermen, da. Lenke til kommentar
Falconn Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Heisan alle sammen:) Jeg kjøpte den her mobilen idag, men alt jeg fikk med var lader og batteri til telefonen. Skal jeg ikke få med Cd, Usb kabel og head set også? Lenke til kommentar
makila Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jepp, det skulle du fått med. Hva synes folket om hastigheten på denne telefonen? Altfor treg etter min smak, telefonen henger ikke med når jeg skriver meldinger. Telefonen er også altfor låst, svært lite programvare som kan legges inn på den. HTC Magic/Hero eller iPhone neste. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Nei, det skulle han ikke. Den modellen som selges i butikkene nå er KU990i som har mindre tilbehør. Lenke til kommentar
makila Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Aha, skjønner. Trodde ikke det var kommet en ny KU990 jeg. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jepp, det skulle du fått med. Hva synes folket om hastigheten på denne telefonen? Altfor treg etter min smak, telefonen henger ikke med når jeg skriver meldinger. Telefonen er også altfor låst, svært lite programvare som kan legges inn på den. HTC Magic/Hero eller iPhone neste. Nå sammenligner du denne telefonen med en telefon til tre ganger prisen, LG har også alltid brukt et proprietært OS så jeg antar du visste meget vel hva som ventet deg da du kjøpte telefonen. Hvis ikke, så hadde du gjort for dårlig sjekk med hva du kunne forvente av den. Lenke til kommentar
galing Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har bare fiklet noen minutter på denne og synes den virker som en dings som absolutt forsvarer prisen sin. Alt virker A4 og helt greit. Det som forbløffer meg enormt med en gang er den etter min mening desidert beste mobilkalenderen jeg har sett. Praktisk, oversiktlig, og lettvindt. Less is more sier jeg bare. OK telefon med en super planleggerdel etter MIN SMAK. Lenke til kommentar
makila Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jepp, det skulle du fått med. Hva synes folket om hastigheten på denne telefonen? Altfor treg etter min smak, telefonen henger ikke med når jeg skriver meldinger. Telefonen er også altfor låst, svært lite programvare som kan legges inn på den. HTC Magic/Hero eller iPhone neste. Nå sammenligner du denne telefonen med en telefon til tre ganger prisen, LG har også alltid brukt et proprietært OS så jeg antar du visste meget vel hva som ventet deg da du kjøpte telefonen. Hvis ikke, så hadde du gjort for dårlig sjekk med hva du kunne forvente av den. Sammenligne? Har da ikke sammenlignet telefonen med noe jeg. Jeg fortalte om mine erfaringer med telefonen, og at jeg ikke er fornøyd med den. Vet da at telefonen ikke kan sammenlignes med for eksempel android telefonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå