Mafo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Mye rart har skjedd i mobiltelefonens historie. Her er et lite utdrag. Les mer Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 å du dæven, nintendo magasinet! Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har de fleste telefoner virkelig to batterier, eller er det bare det at å drive klokka krever så uendelig mye mindre strøm enn å drive resten av mobilen? Min 6230i kan ligge "tom for strøm" i dagesvis og klokka går fortsatt riktig. Tar jeg ut batteriet, enten det var fullt eller tomt, spør den øyeblikkelig om klokkeslett og dato når jeg skrur den på. Alle mine tidligere mobiler har oppført seg på samme måte. Husker dog en eriksson-mobil (ukjent modell) som holdt et par sekunder, så jeg kunne bytte sim-kort om jeg var veldig rask. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Haha,mobilkasting. Nå har en lært noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) JAJAJA! Jeg kræsja søstra min sin telefon med og gjøre dette. Skjermen gikk helt hvit! Prøvde så på min Nokia N70 men ingenting skjedde. Jeg ødela også min bærbar'es skjerm med og gjøre dette. Fordi jeg ødela converteren til bagrunnsbelysninga. Men var ikke det som skjedde med SE mobilen. For noen år siden. Tok en Hardiskmagnet som er ganske så kraftig (2 Magneter inne i HD'er som får spolen til hodet till og flyte). - Og ja det er 2 batterier i mobiler i dag og regner jeg med. Hvordan ellers skal den greie og holde tiden? Husker at SE mobiler og Nokia 3310 slet med at de bare hadde 1 batteri Endret 24. mai 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Samme som i pc'r, ja. Ett bios batteri som lagrer innstillinger og klokkeslett i lange perioder. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 - Og ja det er 2 batterier i mobiler i dag og regner jeg med. Hvordan ellers skal den greie og holde tiden? På samme måte som en laptop jeg har som jeg tok ut et gammelt bios-batteri av gjør? Den holder tiden så lenge det såvidt er strøm på hovedbatteriet, mye mindre enn hva som skal til for å starte maskinen. Min telefon har hvertfall ikke noen backup. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 kan vel også være en kondensator, eller hva dem nå kalles, som holder på en smule strøm i tilfelle bruker ønsker å bytte batteri så aller snarest... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Heh, nintendo-magasinet var jo skeptisk til at som ikke var produsert og godkjent av Nintendo selv, hadde gameboy hatt fargeskjerm hadde de lovprist det AtW Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mye som har skjedd ja. Litt merkelig at Nintendo-magasinet ikke kunne se for seg små skjermer. Muligens fordi det den gang var bilderør, og det ville sett litt merkelig ut. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 vel det var jo gameboy da, men den var i x antall gråtoner... tror dem baserte utsagnet sitt på atari lynx: http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_Lynx en maskin kjent for å ete batterier som smågodt. men dette er fra tiden da håndholdte enheter gikk på vanlige AA batterier, ikke spesiallagde li-ion. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg