Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Voldsom turtallsøkning ved litt gassing

Anbefalte innlegg

I de siste dagene nå har det skjedd noe med min Mazda 323F. Når jeg kjører og gir på litt ekstra så stiger turtallet noe voldsomt plutselig, kan øke med 1000-2000 rpm ved bare bittelitt gassing. Holder jeg det der så synker det sakte, men sikkert til slutt da, ender som regel med at jeg slipper litt opp igjen og må øke farta mye saktere. Samme hvilket gir jeg er i også, til og med når jeg ligger på 5. gir i 80-100km/t og gir på bare litt ekstra så stiger det med rundt 1000rpm på bare et lite blunk.

Hva kan dette være for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4-6000,- vil jeg tippe det ligger på. Clutchen byttes uansett når girkassa er ute, men det kan hende noe lekker olje så det kommer en simmering ellerno i tillegg.

Tipper det lekker noe siden det har skjedd de siste dagene.. Eller har du lånt bort bilen?

Lenke til kommentar

Var ikke så mye heldigere nei, snarere tvert i mot. Fyren på verkstedet sa at det 90% sikkert var clutchen som måtte skiftes og han regna med at det kom til å komme på rundt 10000,- :cry: Skal innom med bilen i mårra for å få det sikkert at det er clutchen, så spørs det om jeg ikke skal ta en liten ringerunde rundt og høre hva folk skal ha for å skifte dette, Sverige blir vel aktuelt også.. Kjiiipt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...