Gå til innhold

SirHartges eminente nerdemat

Anbefalte innlegg

jeg er hverken tilhenger av slankekurer og livsstilsforandring. og mine matvaner er ganske enkle, spiser god mat. eneste jeg holder meg unna er mat som drypper av fett osv. liker ikke fett, liker ikke smør. liker olivenolje.

prøver å spise litt variert, men har en livsinstilling om at fisk er fisk og kjøtt er mat. greier å få i meg den helvetes fisken, men helst kjøtt eller veggismat.. selv om det å være veggis er ondskapsfullt mot dyrene...

en rask matrett:

1 pakke biffstrimler

1 pakke potetstappe eller mandelpoteter

marinade

grønn, rød, gul og sort paprika

sjarlottløk

chili

mariner biffstrimlene. helst la de stå en stund. men det kan en jo ha klargjordt en god stund

kapp opp sjarlottløken og hiv i en kald steikepanne med olivenolje. kutt opp paprikaen ca 1/4-1/3 av hver. kutt opp litt chili og hiv i olivenoljen.. varm pannen til løken og chilien begynner å steike... så hiver du i de marinerte biffstrimlene

tror ikke potetstappen/potetene trenger beskriving

så når stappa er klar og strimlene er stekt hiver du paprikaen oppi, den skal ikke fritteres, bare varmest for å få frem smaken mer.

krydre med salt og pepper. server og nyt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moro å se at noen datafolk faktisk lager seg ordentlig mat.

Det er ikke mye som skal til - 10 minutter på kjøkkenet og du har et måltid som gruser enhver grandis.

Nei til kjedelig mat!

PS: Har ikkeno imot grandiosa og lignende, men synes det er synd at en del mennesker nedprioriterer mat nærmest til et 'nødvendig onde' og lever på fryse-/mikroprodukter absolutt hele tiden.

Lenke til kommentar

[*]Skinke

[*]Diverse sopp

[*]nudler

Mekk nudlene på vanlig måte, Wok skinke og sopp, og tilsett nudlene. la det Wokes i noen minutter, legg på fat og strø på med litt ost. mmmm

Ost og nudler?! Og åssen ost?

Det er nam. Du kan brue de fleste typer ost. Jeg bruker ikke en spesiell en. Jarlsberg funker bra.

Lenke til kommentar

Roccoli salat ellerno. Det er slik salat som er krusete.

Du mener ikke ruccola da? Ligner litt på eikeblader og har en svak ettersmak av nøtter :D

Ordentlig nerdemat finner vi her :D, eller man kan mekke en selv:

• ca. 7dl hvetemel

en pakke gjær (tørr eller fersk)

ca. 3dl vann

2ss (mat)olje

1/2ts salt

ca. 400g kjøttdeig/karbonadedeig/lammedeig/hestedeig/osv... :)

1/2 kepaløk

1 fedd hvitløk

1/2 rød paprika

et par spiseskjeer tomatpurre

ca 100g champignon (helst aromachampignon, _IKKE_ sånn bokse-skvip :p)

litt mais

salt

pepper

oregano + evt annet krydder

ost (ferdig revet om du er lat)

Mekk deig av vann, gjær olje og salt og fyll av resten (untatt osten).

Klin fyllet oppå deigen, hiv på osten og litt krydder på toppen og stek i 15-20 minutter i stekeovnen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...