Gå til innhold

SirHartges eminente nerdemat

Anbefalte innlegg

fysj! fullt av karbohydrater, alt sammen. ikke rart dere blir fete.

Spis hva man vil,så mye man vil og når man vil :D Det er mitt motto.

Dersom noen blir feit av dette får man jammen få ræva ut av stolen/sofaen og kanskje prøve å bevege seg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her prøver jeg å få dere til å bli litt mer eminente innen matveien, men neida. Soso's ostesmørbrød er vel ingen revolusjon akkurat.

Skuffet :shrug:

Hva blamer du meg for? ;( Jeg gjorde så godt jeg kunne, jeg vel. ;) Dessuten var ikke din så revolusjonerende hell. :p

Lenke til kommentar
Hør, hør! Glad vi er på bølgelengde innen ernæring, psilocybe. Støtter du Lindbergs eller Atkins' synspunkter?

går på atkins, så jeg må nok holde meg til ham. lindbergs metode virker litt for mye som en "utvannet" atkins-diett.. du går ned, ja, men det tar år og dag for å oppnå samme resultater som på atkins.

fordelene med lindberg-dietten er jo at du kan spise mer fy-mat (brød, frukt, etc..), mens på atkins er det 20gr karbohydrater per dag, basta bom.

men, jeg har funnet en god del finfine alternativer til brus og snop, og begynner etterhvert å finne mer og mer god middags- og annen mat. vurderer etterhvert å sette opp en webside for atkins-brukere i norge.. med norske produkter som alle kan finne i butikkene.

Lenke til kommentar
Hør, hør! Glad vi er på bølgelengde innen ernæring, psilocybe. Støtter du Lindbergs eller Atkins' synspunkter?

går på atkins, så jeg må nok holde meg til ham. lindbergs metode virker litt for mye som en "utvannet" atkins-diett.. du går ned, ja, men det tar år og dag for å oppnå samme resultater som på atkins.

fordelene med lindberg-dietten er jo at du kan spise mer fy-mat (brød, frukt, etc..), mens på atkins er det 20gr karbohydrater per dag, basta bom.

men, jeg har funnet en god del finfine alternativer til brus og snop, og begynner etterhvert å finne mer og mer god middags- og annen mat. vurderer etterhvert å sette opp en webside for atkins-brukere i norge.. med norske produkter som alle kan finne i butikkene.

Er også en tilhenger av Atkins. En av fordelene med denne livsstilen (ønsker ikke å kalle det en slankekur, da det strengt tatt ikke er det det er) er at det er rom for mat med mye fett, hvis man bare passer på å redusere karbohydrat-inntaket.

Forresten, prøv http://www.eat-web.com <---- Informasjonside om et kursopplegg som er basert på Atkins' tanker om kosthold.

Lenke til kommentar

Ingenting slår en real Loomy Spesial :D

Ganske enkel å lage:

Lys baguett

Smør (ikke for mye)

Et lag fårepølse

Et lag Gull Salami (sånne små)

Mellom pølselagene: Endel agurkskiver

Yummy!! :woot:

Det fins også Loomy Spesial Light Edition der man bytter ut baguetten med et rundstykke og Loomy Spesial Ghetto Edition der man bruker to vanlige brødskiver...

Lenke til kommentar

Enkelt og greit:

baguette

skinkeost (på tube)

"Tilberedning": hull i enden på baguetten stapp en finger inn for å komprimere innmaten, fyll på med skinkeost (ikke for mye det blir det søl av).

God hverdagsmat:

Kok litt ris (langtidskokt 20min)

Wok hva du enn har av kjøtt

Tilsett diverse grønnsaker

(om en er over 18 tilsett litt "god" vin, da blir det søndagsmat ;))

snacks:

gulerøtter

selleri

eller hva enn en har liggende og slenge i kjøleren av sprø grønnsaker

Lenke til kommentar

Jattajatta's ostesmørbrød:

-Grovt brø

-Skinke sånn man får på boks og som har en litt merkelig form

-Skiver med fersk annanas, den på boks er som oftest litt vasssen

-Sennep

-Hvitløk for dem som likker det

-Ost på toppen

5 min i ovnen.

Inntas med en kald Hansa Fatøl som tilbehør. Elller Lysholmer dersom det er sommer og varmt ute.

Hmm nå ble jeg sulten...

Er egentlig ganske glad at jeg har naturlig høy forbrennnig slik at jeg kan spise så mye jeg vil og slepper alt det derre slankeopplegget. Har vel heller problemet at det blir for lite mat.

Lenke til kommentar

Kom på to (veldig enkle) til:

Ta en 2-3 nudelpakker (gjerne yumyum), og kok dem på vanlig måte, så hiver du dem i stekepanna, som du allerede har hatt en del (mat)olje i. Tilsett så en liten dose salt soya, og wok det rundt omrikng i et par minutter.

Ris (klister elns) smaker sinnsykt godt med søt]/b] soya! :woot:

Lenke til kommentar

Ta en 2-3 nudelpakker (gjerne yumyum), og kok dem på vanlig måte, så hiver du dem i stekepanna, som du allerede har hatt en del (mat)olje i. Tilsett så en liten dose salt soya, og wok det rundt omrikng i et par minutter.

stekte nudler? høres ikke så godt ut. holder meg til de kokte jeg :D (dem går det noen av i uka).

Lenke til kommentar

stekte nudler? høres ikke så godt ut. holder meg til de kokte jeg :D (dem går det noen av i uka).

Du burde prøve det. Smaker utrolig godt. Spiste det nettopp. Smaker enda bedre om du hiver i litt grønnsaker, og kanskje reker eller svinekjøtt eller kylling - eller alt sammen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...