Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har et synsfelt jeg av og til ikke helt ser, er det migrene?

Gjest Guest_Alfred_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Alfred_*

Heisann!

Det er et par/noen ganger i året der jeg har et synsfelt (somregel nede til venstre) som sjagler litt.

Er slik at jeg ikke ser så godt der. Har prøvd å lukke både høyre og venstre øye, men feltet er der fremdeles.

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dette, men har litt vondt i hodet når det er sånn.

Er dette migrene?

Noen som vet hva det ellers kan være?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Dette kan høres ut som migrene, ja. Ta deg en tur til legen for å være på den sikre siden.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Det er helt vanlig at synet går i surr under migrene-anfall. Folk jeg kjenner godt har fortalt historier om at de så halve mennesker osv. Mange "syke" ting som kan skje når man har migrene. Er forresten enig med TOMpsy. Synsforstyrrelser kan indikere at det er noe som presser bak øynene, og det er sjelden bra. Det kan jo være alt fra trykk til enda verre ting.

Lenke til kommentar
Det er helt vanlig at synet går i surr under migrene-anfall. Folk jeg kjenner godt har fortalt historier om at de så halve mennesker osv. Mange "syke" ting som kan skje når man har migrene. Er forresten enig med TOMpsy. Synsforstyrrelser kan indikere at det er noe som presser bak øynene, og det er sjelden bra. Det kan jo være alt fra trykk til enda verre ting.

får kraftige migrene anfall 2-3ganger i løpet av året å da ser jeg som oftest ikke ansiktene til folk, før hodepinnen bryter ut å knuser hodeskallen min.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Alfred_*

Hei igjen!

Tok 2 paracetter, etter en time så jeg skikkelig igjen, litt etter der igjen hadde jeg litt vondt i hodet, og så var det helt borte.

Burde jeg være bekymret for dette?

Var det/kunne det vært migrene dette?

Lenke til kommentar

Hmm.. No vart eg litt skremd her eg sat. Eg har opplevd liknande 3 gonger i livet mitt. 1. gongen i 10. klasse når vi var på besøk på "vidaregåande" for å sjå korleis dei hadde det. Då fekk eg først denne vetle "synsfråfallinga" (eit lite felt som blir litt "blurry"). Deretter kraftig hovudpine og kvalme. Hovudpina var såpass alvorleg og "plutsleg", og det er grunnen til at eg hugsar episoden i dag.

Det same skjedde seinast for nokre veker sidan. Først kom det vetle feltet, og då visste eg at eg kom til å få vondt i hovudet. Denne gongen var det ein mykje "mildare" versjon av "anfallet", og det heile var over innan ein time eller noko. Som sagt har dette skjedd ekstremt sjeldan (3 gonger på ein 4-årsperiode), og difor har eg aldri tenkt på å oppsøke lege, sidan det i grunn ikkje er noko særleg problem. =/

Lenke til kommentar
Var det/kunne det vært migrene dette?

Hei.

Utfra det du skrev, likner det ikke på migrene.

Før du blir sykt ut av "halleluja-går til legen" kommentarene, kan ikke du beskrive dine problemer mer grundigere?

F.eks.

Når starter det: etter sport/trening? Dusj?

Smerter: Hvor er de? Ensidig (en halvdel av hodet, hele hodet? Belte formet rundt pannen? osv)

Synet ditt: Beskriv når det starter (etter, før en hodepine) Er det begge øyene?

services.glaucoma_clip_image004_0001.jpg

På dette bildet, pek ut hvilken del du ser dårlig. Venstre Halvsiden? Nedre (Venstre) "en tredje del" osv.

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Traadstarter Alfred

Hei igjen!

Dette skjedde rett etter at jeg våknet opp.

Idag har lillebror akkurat det samme, og Paracetten har ikke hjulpet han. Han sier også at noe av synsfeltet er "blurry"

Kan dette være allergi eller noe?

Med han skjedde det etter at han var ute og lekte litt. Han har ikke skallet seg i noe eller noe sier han.

Jeg er 16 og han er 10.

Det er begge øynene som ser blurry på samme område ja, (Helt nede til venstre)

Lenke til kommentar

Vaio: Overfladisk sett kan det for mange virke som en "uskyldig" form for migrene. Og jeg tror ikke noen mener å psyke ned og ut trådstarter. Mange mener jo bare å oppfordre han til å ta motet og gå til legen, for dette kan fort være noe mer enn uskyldig hodepine og rare synsfelt.

Jeg går ut i fra at du er en medisinsk student eller noe, men det beste har jo vært å gå til en lege/spesialist.

Jeg prøver ikke å starte en krangel eller diskusjon eller noe, ville bare kommentere.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Alfred_*
Bare om morgen?

Hva tok lillebroren din paracet for? Hodepine?

Er det noe nervologisk "anfall" i familien? Du? din lille bror?

Det leses rett og slett ikke ut som migrene.

Er ikke noe nevrologisk anfall såvidt jeg vet, ingen flere som har hatt det.

Men er det galt når det kommer så sjelden da?

Er ikke bare på morgenen nei, opplevde det også en gang når jeg var på ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...