Gå til innhold

Windows Live Messenger fryser hele tiden?

Anbefalte innlegg

Den siste måneden har jeg plages noe ekstremt med at Windows Live Messenger fryser..

Det som skjer er at jeg logger på og gjerne før det har gått 2min så fryser hele Live Messenger (altså samtaler, hovedvindu og alt blir "not responding) og det gidder ikke jeg å vente på så jeg bare starter Task Manager og killer hele msnmsgr.exe prosessen, så starter jeg det opp igjen og det går ikke 2min engang før det fryser igjen..

Har forsøkt å vente og se hva som skjer etterhvert etter den har fryst, men det tok vell over 30min før ting faktisk kom tilbake. Og jeg gidder jo ikke å vente 30min på at Live Messenger skal komme tilbake igjen..

Det som også er litt merkelig er at den ser aldri ut til å fryse om jeg ikke snakker med noen, det skjer bare om jeg er i en samtale rett før jeg skal sende en melding. Om jeg sitter uten å snakke med noen så har jeg aldri opplevd at det har fryst. Det har nok ikke noe å gjøre med at jeg snakker med for mange på engang, da jeg stort sett bare snakker med 1-2stk samtidig.

En annen ting jeg har merka er at den enda ikke har fryst om jeg har på webcam.

Først trodde jeg det var noe med hele Live Messenger (bruker v8.5) så jeg installerte v9.0BETA bare for å se om det funka bedre, for v9.0BETA har aldri fryst hos meg når jeg brukte den før. Men med den får jeg faktisk opp en feilmelding om at hele Live Messenger må lukkes, så det var jaggu enda verre.

I starten kjørte jeg også Windows XP 64bit, nå kjører jeg Windows Server 2008 64bit, altså to helt forskjellige operativsystemer med nøyaktig samme problem. Så det ser ut til at problemet ligger i selve programmet og ikke operativsystemet eller noe rundt.

En annen ting jeg også merker, som gjør det hele veldig merkelig. Er at om jeg kjører to Live Messenger samtidig (har brukt A-Patch / Mess Patch, samt har Messenger Plus! Live add-on som lar meg kjøre flere Live Messenger prosesser på engang) så er det alltid min [email protected] bruker som fryser, har aldri opplevd at min alternative bruker fryser. Selv om jeg kjører begge på engang så er det bare gmail kontoen som fryser og ikke den andre, noe som virker veldig merkelig..

Derfor forsøkte jeg å slette et par personer på kontaktlista og litt sånt for å se om det hjelper, men det ser ikke ut til å ha noen effekt..

Noen som aner hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...