Gå til innhold

Hvor mye hadde du klart deg med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålet burde vel heller være hvem ville hatt PC dersom priatkopiering ikke hatt eksistert....?

Eller hvem som hadde giddi å sitte foran maskinen så mye når de ikke har noen spill. Man kan jo alltid kjøpe (grøss og gru), men da måtte mange skaffe seg jobb og det ville ført til mindre tid foran skjermen. Altså ikke fult så mange nærder. :wink:

Lenke til kommentar

praktisk sett ville jeg vel trengt det jeg har nå (120GB) siden jeg har linux og uten windows ville jeg måtte redigert film i linux så da ville jo uansett plassen kommet til nytte.....

Spørsmålet blir jo da: "kan man redigere film i linux uten wine?" jeg vet ikke men om svaret er "nei" så hadde jeg greid meg fint med ca. 4GB

 

Piratkopiering: Thumbs Up :yes:

 

(Håper purken ikke vet hvor jeg bor, i så fall må jeg gjemme den store stabelen med CD-mapper jeg har liggende her....)

 

 

PS. når ble det offisielle forumspråket "norwenglisch"? (hvilken word-versjon godtar "fontfarge")

korrekt burde vel vært "skriftfarge", eller?

Lenke til kommentar
hadde piratkopiering eksistert før så hadde det ikke vært noe microsoft....

de tjener tross alt ikke penger på at du piratkopierer windows

 

Piratkopiering har eksistert så lenge det har vært komersiell programvare. Forskjellen er at før så sendte man rundt fire disketter blandt venner som igjen kopierte til sine som igjen til sine.....

 

Hadde ikke piratkopiering eksistert så hadde Linux vært nærmest enerådende på markedet.

 

ID Software har selv sagt at de aldri hadde vært der de er per i dag hadde det ikke vært for piratkopiering. Piratkopiering er som en markedsføringskanal. Selvsagt taper bedriftene en del penger i forhold til hvis de hadde kunnet solgt alle enhetene som egentlig blir kopiert, men hvor mange folk i 14-20-årsalderen har råd til WinXP, Office, PhotoShop, LightWave og Macromedia MX? Hadde ikke slike programmer blitt piratkopiert hadde de aldri slått gjennom fordi de unge hadde lært seg alternative programmer, og da hadde bedrifter sluttet å kjøpe dem og heller holdt seg til programmene som de unge hadde kunnet.

 

Piratkopiering er veldig stygt på papiret, men i praksis er det det som har gjort de største selskapene det de er i dag, som f.eks Macromedia, Adobe og Microsoft. Dette vet også de fleste selskapene, og er derfor heller ikke ute etter å buste privatpersoner, men slår beinhardt ned på bedrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...