runela Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg har en pioneer 516 reciver og en Proson aktiv sub som jeg har litt problemer med. Suben har begynt og skurre noe sisnykt når forsterker står på, men helst vis jeg har på dvd spiller både når jeg bruker optisk eller coaxial digital kabel.. Og lurer på hva det er som kan gjøre det? Kan det være en instilling på forsterkeren jeg har vært bortig som gjør at den har begynt og skurre eller er det en feil med en av dem? Lurer også om om det kan være farlig for forsterker og bruke 4 ohms høytalere på den når den er beregnet for 6/8 ohm står det i instruksjonsboken. Kan stille mellom 6 og 8 ohm... i så fall hva burde jeg stille den inn på? Håper noen kan hjelpe meg. I hvertfall med suben som skurrer. Blir snart gærn. Var ikke slik bare for noen dager siden. Kan det være noe feil med suben fordet om det slutter og skurre når jeg drar ut kablen som er i mellom reciver og suben? Lenke til kommentar
runela Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Fant ut hva som gjorde at det skurret. Var sansynligvis en jordingsfeil fra kabel tv tuneren. Trak ut coaxial kabelen fra den og da ble skurringen borte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå