CCola Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hei! Sikkert mange som har spurt om det, men sikkert mange som lurer på det også. Når kommer det epost basert login? Det hadde blitt mye enklere, både på husken og generelt. CC Endret 24. mai 2008 av CCola Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Tenker du da at vi skal beholde visningsnavnene sånn som det er nå, og kun bruke mail til innlogging? For blir jo helt feil hvis man skal bruke mail som visningsnavn. Man kan jo ikke tvinge folk til å gi ut adressen sin til alle på forumet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er litt enig at epost-adresse godt kunne ha vært en innloggingsmulighet men epost-adressen blir da isåfall IKKE delt offentlig. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Nei nei, såklart ikke. Etter at vi fikk muligheten til å skifte navn hver 180. dag, tenkte jeg det kunne vært bra med epost basert login ettersom noen sikkert kommer til å utnytte denne muligheten helt ut, og etterhvert glemme det første navnet de brukte som login. Det kunne iallfall vært en valg mulighet for dem som ville bruke epost basert hadde mulighet til det? Og for dem som ikke vil det, kunne brukt det første navnet de hadde. Skjønner egentlig ikke problemet med epost login dersom man bruker eget nick, og at eposten er skjult for resten av folket? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Nei det er nok ikke noe problem vil jeg tro, vil anta at det er en enkel "klikk her for tillate epost-login" ting i admin-delen av IPB. Endret 24. mai 2008 av b-real Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det systemet Ccola snakker om med at både mail og brukernavn kan brukes ved innlogging brukes jo flere steder. Blant annet på nettstedet fra helvete, Nettby. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg vil helst logge inn med brukernavn (er sikkert ikke den eneste), så det hadde vært fint med en valgmulighet. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg vil helst logge inn med brukernavn (er sikkert ikke den eneste), så det hadde vært fint med en valgmulighet. Skjønner det er endel som helst vil det, og som faktisk Leeroymaster sier er det faktisk en valgmulighet på Nettby også. Der kan man logge inn med gjeldende brukernavn eller epost. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Nå logger jeg inn med mitt gamle brukernavn, fordi skifting av visningsnavn ikke endres som innlogging. Synes dette blir litt rart. Det jeg egentlig ser for meg er at man kan ha et innloggingsnavn som er "up-to-date", enten det er e-postadresse eller brukernavn. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Enig. Blir litt bakvendt å logge inn med et brukernavn man ikke har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg