Gjest medlem-82119 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Har nettopp byttet nettleverandør og oppgraderte samtidig firmware i routeren. Har en linksys wrt54gx og kjører win xp pro og opera som nettleser. Har veldig bra signalstyrke. Men hvert ca 30. sekunder faller den ut av det trådløse nettverket. Så kobles man automatisk til igjen etterpå. Ved nedlasting med opera er man lengre tilkoblet, men også da detter man ut. Under nedlastingen steg og sank nedlastingshastigheten med gjevne perioder. Skal jeg bytte kanal, finnes det innstillinger i routeren som sjekker ett eller annet hvert 30 sekund eller hva kan dette være? Har veldig bra signal og veldig stabilt signal nær jeg er tilkoblet. Virker som om noe sjekkes hvert halvminutt og at den kobler fra og til nettet når dette sjekkes? Endret 23. mai 2008 av medlem-82119 Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 PCen søker automatisk etter nye nett med jevne mellomrom, da kan du få lagspikes f.eks i online-spill (husker ikke intervallet her og nå). Du kan prøve å stoppe Wireless Zero tjenesten og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Tror jeg har løst det, ihvertfall funker det og er dønn stabilt nå! Jippi! Byttet til en kortere kabel mellom modem og router, ser ut som om det var alt som skulle til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå