TheHead Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Fikk ikke installert noe på Tb disken(e), og på 320 Gb disken fikk jeg til slutt installert 32bits, ikke 64bits Vista. Har fått litt ulike blåskjermer, og det er mye som tyder på HW feil og min gjett her er minnet... Lurer da på om voltingen og timingen bør justeres i BIOS, men dette har jeg veeeldig lite peiling på. Har også postet denne tråden i minnedelen av forumet, for å sjekke med minnespesialistene Edit: Dessuten så opplever jeg ofte at Vista bare fryser.. Installasjonen er rett og slett ubrukelig.. Endret 25. mai 2008 av TheHead Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Du kan jo for eksempel sette timings og spenning til brikkene manuelt og se om det hjelper. Sett timingsene og spenningen til det som står oppgitt fra fabrikken. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Har testet det uten nevneverdig hell... På brikken er det oppgitt 5-5-5-18 1,9V I BIOS kan jeg kunn sette til 5-5-5-15 1,9V Men i 32bits installasjonen (som forøvrig er føkket opp etter at Vista tryna under windows update...) kjørte jeg CPUz, og der var timingen oppgitt riktig.. Jeg heller litt mot kompatibilitetsproblemer? Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Okai... fant ut av det til slutt.. Det var minnet som var problemet. Måtte volte opp northbridgen på hovedkortet til 1,4 volt (+0,15), volte minnet opp til 2,0 volt (+0,1) samt "degradere" minnet til 667MHz og redusere systembussen til 266MHz.. (fant ut av dette etter å ha lest på forumet til Corsair i 2 dager) Da funket det, men konsekvensen var at minnet og HK ble alt for varmt (MB temp på 48+ grader) Konklusjon: minnet er kompatibelt med HK hvis det monteres i en fryseboks. Returnerer minnet nå (angrefrist), og bestiller nytt minne med andre timings. Trøbbelet var at jeg kun kunne stille 5-5-5-15 maks i BIOS, mens minnet egentlig krevde 5-5-5-18 @1,9V Har bestilt CL4 minne med timing 4-4-4-12 @ 2,2V. Det kan jeg i den minste konfigurere i BIOS Har vært noen dager med frutrasjon og ergrelse... jeg er ikke kyndig nok til å deale med slike problemer... ikke har jeg tålmodighet til det heller! Satser på at ny RAM gjør susen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå