Gå til innhold

Hjelp med helt ødelagt skjerm pga 9800gtx

kozzo

Anbefalte innlegg

Har hatt min pc nå i snart 2 dager, da jeg plutselig spilte et spill så krasjet den.

Jeg restartet og kan jeg ikke noe som helst.

Det eneste jeg ser er forskjellige vannrette striper veldig stygt.

Jeg klarer heller ikke å formatere pcen fordi jeg tror det er pga skjermkortet.

Da jeg prøvde å formatere pcen så fikk jeg ikke det valget "formater" harddisken, men bare å installere windows på nytt vista "home 32bit"

skjermkortet er 9800GTX

Noen som kan hjelp? blir veldig takknemelig.

Skal prøve å få lasta opp et bilde så dere kan se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ca et år tilbake skjedde dette med meg og mens jeg satt og "gamet"

Det var i mitt tilfelle skjermkortet som røyk.

Jeg sendte det tilbake til komplett.no og fikk ett nytt og bedre skjermkort GRATIS uken etter.

Men bare sjekk med et annet skjermkort og hvis det virker med det, kan du nok bare sende tilbake til den butikken du kjøpte det av, hvis du har garanti da :)

Ps: Husk og legg det i antistatisk pose før du sender.

Mvh Bjerk :)

Lenke til kommentar

Her har jeg tatt noen bilder, som dere ser viser det sånn, men ulikt på ulike steder. For eksmepel når jeg er inne på windows så viser det forskjellige linjer.

Jeg har klart å formatere det og installere alt på nytt, men da er det en "standard" VGA driver som er installert. Når jeg skal installere nye geforce drivere til den så installeres alt fint. Men når jeg skal restarte så kommer jeg bare til windows logoen og og sitter fast.

Det eneste måten jeg kan komme inn da er ved å gå inn på SIKKERMODUS.

Betyr dette at GPU er ødelagt?

Er veldig rart, alt virket fint har hatt den i 2dager, spilte litt så krasjet alt.

"komplett burde vel ha kanskje testet den nøye"?

Hvis jeg må sende den tilbake betyr det at jeg må sende hele maskinen eller bare kortet? for det var komplett så bygde den. Er irritert ventet lenge på denne maskinen så klikket det for seg..tar så lang tid da jeg bor i..Oslo

Det hjelper vel kanskje ikke å prøve et annet OS som for eks xp?

post-132668-1211632539_thumb.jpg

post-132668-1211632644_thumb.jpg

Lenke til kommentar
"komplett burde vel ha kanskje testet den nøye"?

komplett testet sikkert skjermkortet ( om det var en pakkepc fra de) så det er ikke kompletts feil, det er bare noe som kan skje :/

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

Det var ikke egentlig en ferdigpakket pc, men jeg konfigurerte delene selv for å så la dem bygge den.

Det som er vedlig irriterende er at jeg må kanskje sende inn i hele pcen og da blir frakt veldig dyrt. Tar dessuten 1 uke minst før de tester den og sender den tilbake til meg. (bor i Oslo) Får se hva komplett sier, nå har jeg vært veldig ufornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...