nologic Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Skal ganske snart få lagt inn fiber fra Energiselskapet Buskerud (EB) og lurer i den forbindelse på koblingen mellom sentral og TV tuner. Her skal det brukes en nettverkskabel (cat. 5) men jeg har ikke så veldig lyst til å strekke kabel så jeg lurer på om noen har prøvd å erstatte den med nettverk via strømnettet istedenfor. F.eks. D-Link Homeplug - nettverk via strøm. se mpx Vil en slik løsning fungere og være stabil? Hilsen NoLogic Endret 23. mai 2008 av nologic Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg ville heller ha satset på AP og en bridge da jeg har dårlige erfaringer med Internett over strøm.Dog må det sies att jeg hadde første generasjon av disse så mulig de har blitt mere stabile.Husk da att TV signalene krever mye båndbredde gjerne 20-30 Mbps Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Legg kabel og bli ferdig med det. Det er den eneste løsningen som er skikkelig stabil med høy båndbredde. Jeg hadde også en sånn tidlig utgave av nett over strømkabel og det bare bare skrot. Lenke til kommentar
nologic Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Husk da att TV signalene krever mye båndbredde gjerne 20-30 Mbps Denne Homeplug/Powerlink påstår å ha opptil 200 Mbps så teoretisk burde det jo gå. Men så er det i praksis da. Er det virkelig ingen som har prøvd? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Husk da att TV signalene krever mye båndbredde gjerne 20-30 Mbps Denne Homeplug/Powerlink påstår å ha opptil 200 Mbps så teoretisk burde det jo gå. Men så er det i praksis da. Er det virkelig ingen som har prøvd? Jeg har ikke brukt homeplug'en til alitbox-løsning, men jeg har Devolo dLAN 200 AV (eller hva det nå heter) i daglig bruk, og har aldri opplevd noe krøll med det. Den har til dags dato ikke falt ut en eneste gang (har vært i drift siden desember 2007). Jeg har ikke testet faktisk båndbredde, men jeg har ingen grunn til å tvile på at den er mer enn god nok.. Lenke til kommentar
Moella Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har hørt om disse homeplug greiene i bruk med overføring av Altibox tv signaler - det funker ikke alltid like godt. Det er veldig avhengig av kvaliteten på kursene i huset ditt og evt. yte påvirkninger på disse kablene. I eldre hus kan du også oppleve at det slettes ikke er samme kurs man putter plugg1 i som man forventer å ta ut signalene i plugg2 og får dermed ikke kontakt mellom utstyret. Mitt inntrykk er at det ikke koster all verden med slikt utstyr så det kan jo være verdt å gi det et forsøk før en begynner å rive ned lister og vegger for å kable cat5 i hele kåken. mvh Moella Lenke til kommentar
nologic Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Takker for svarene. Det er bare det at jeg gjerne ville vite dette på forhånd da jeg må bestemme meg om hvor jeg skal plassere sentralen. Nært TV eller sentralt i huset. Har forøvrig et nytt hus (1997) med 400V inn, er det da kanskje sjanser for at noen kurser ikke er på samme fas? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har idag fått installert altibox hjemme (fra Haugaland Kraft). Kjører med Devolo nettverk over strømnettet (dLAN 200 AV), og det fungerer tilsynelatende helt utmerket . Siden det bare har vært i drift siden kl. 10 tør jeg ikke si hvor stabilt det er, men det har ikke falt ut til nå i alle fall. Lenke til kommentar
nologic Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har idag fått installert altibox hjemme (fra Haugaland Kraft).Kjører med Devolo nettverk over strømnettet (dLAN 200 AV), og det fungerer tilsynelatende helt utmerket . Siden det bare har vært i drift siden kl. 10 tør jeg ikke si hvor stabilt det er, men det har ikke falt ut til nå i alle fall. Bruker du denne mellom Sentral og TV tuner? Eller er den kun mellom Sentral og PC-er? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg har idag fått installert altibox hjemme (fra Haugaland Kraft).Kjører med Devolo nettverk over strømnettet (dLAN 200 AV), og det fungerer tilsynelatende helt utmerket . Siden det bare har vært i drift siden kl. 10 tør jeg ikke si hvor stabilt det er, men det har ikke falt ut til nå i alle fall. Bruker du denne mellom Sentral og TV tuner? Eller er den kun mellom Sentral og PC-er? Jeg kjører faktisk to sett med Devolo'er. Det ene settet er mellom TV-utgangen på sentralen og TV-tuneren. Det andre settet er mellom PC-utgangen på sentralen og mitt lokale PC-nettverk. Begge delene fungerer upåklagelig! Sentralen jeg fikk idag har også trådløst ethernet. Edit: Leif Endret 30. mai 2008 av RVF Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Devolo'ene mine har nå stått i kontinuerlig drift siden fredag formiddag, og har vært helt stabilt i løpet av helgen. Jeg har riktignok ikke vært foran TV'en hele helgen, men jeg har tatt opp diverse programmer og alle opptakene har vært fine. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å legge kabel etter hvert, men dette fungerer så fint at jeg vurderer å la det være.. Lenke til kommentar
nologic Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Takk for svar, da er det bare å skaffe seg et sett med Devolo'er og finne ut om de 2 stedene i huset er på kurser som er forbundet med hverandre. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Devolo'ene mine har nå stått i kontinuerlig drift siden fredag formiddag, og har vært helt stabilt i løpet av helgen. Jeg har riktignok ikke vært foran TV'en hele helgen, men jeg har tatt opp diverse programmer og alle opptakene har vært fine. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å legge kabel etter hvert, men dette fungerer så fint at jeg vurderer å la det være.. bruker du dem enda og erfaringene til idag? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Devolo'ene mine har nå stått i kontinuerlig drift siden fredag formiddag, og har vært helt stabilt i løpet av helgen. Jeg har riktignok ikke vært foran TV'en hele helgen, men jeg har tatt opp diverse programmer og alle opptakene har vært fine. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å legge kabel etter hvert, men dette fungerer så fint at jeg vurderer å la det være.. bruker du dem enda og erfaringene til idag? Jeg har byttet ut disse med kabel for en stund siden. Det viste seg at etter en stund (mange måneder, kanskje opp mot et år) begynte de å tulle litt. Jeg kjørte to (uavhengige) par med Devolo'er, et par for PC og et for TV. Etter hvert begynte disse å virke inn på hverandre, slik at ved høy trafikk på PC-paret begynte TV'en å hakke. Ikke alltid, men innimellom. Når PCen ikke var i bruk var det ingen problemer med TV'en. Bestemte meg derfor for å strekke kabel til PC'en, og la da opp tilsvarende for TV'en samtidig siden dette ikke var mye ekstrajobb. Hva som var årsaken til at det etter hvert begynte å tulle vet jeg ikke. Det kan ha vært komponenter som ble svekket over tid eller rett og slett en feil som oppsto med en eller flere av Devolo'ene. Jeg forsøkte å bytte om på parene, uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå