haraldka Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei. Har nett kjøpt ein ny scooter av typen Gilera Runner. Er effektanlegg, greier 87-90 på flata. Men nå er jeg litt skeptisk. Har liten peiling på moped å sånn. Men merka dette når jeg nett kjørte hjemover i kveld: Etter ca 4 min med kjøring, bånn gass, låg i ca 80, så begynte scooteren å furte litt. Turtalllet gikk forsiktig ned. Så når eg gidde mindre gass og gassa opp att, gikk den oppat igjen. Men så etter noen sekunder så begynte den å falle igjen. Tilslutt fant jeg makspunktet på gassen før den begynte å felle på turtallet, ca 60-70 km/t. fortere enn det, så fall den. Dette har aldri skjedd før. Før holdt den seg stabil og fin på 80-90 km/t. Hjelp? Lenke til kommentar
Fiat-fighter Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hei. Har nett kjøpt ein ny scooter av typen Gilera Runner. Er effektanlegg, greier 87-90 på flata. Men nå er jeg litt skeptisk. Har liten peiling på moped å sånn. Men merka dette når jeg nett kjørte hjemover i kveld: Etter ca 4 min med kjøring, bånn gass, låg i ca 80, så begynte scooteren å furte litt. Turtalllet gikk forsiktig ned. Så når eg gidde mindre gass og gassa opp att, gikk den oppat igjen. Men så etter noen sekunder så begynte den å falle igjen. Tilslutt fant jeg makspunktet på gassen før den begynte å felle på turtallet, ca 60-70 km/t. fortere enn det, så fall den. Dette har aldri skjedd før. Før holdt den seg stabil og fin på 80-90 km/t. Hjelp? stein i luft-filteret;) Lenke til kommentar
Fiat-fighter Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Eller rusk i forgasseren? det kan hende også Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Et eller annet så gjør at den ikke får nok bensin i forhold til luft ihvertfall, og eller for mye luft(?) Hvis du bare fortsetter å gi full gass, går den såpass langt ned at den bare dør helt? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) prøv å la motoren gå litt før du kjører, sånn ca 5min. du skal ikke ha full gass før mopeden er innkjørt, les instruksjonsboken om innkjøring. Endret 11. juni 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) .------------------------ Endret 11. juni 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå