Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Følelsene mine har jeg prøvd å gjøre noe med, men det hjelper ikke. Jeg klarer ikke la være å få følelser for gutter, jeg klarer ikke fortrenge ønsket om å finne meg en av samme kjønn å leve sammen med. Jeg føler ikke at det direkte feil at jeg får følelser for samme kjønn, men synes det er synd, og synes det er hardt når så mange taler i mot det. Jeg føler meg rett og slett som en outsider. Jeg er ganske hard på utsida, men er veldig sensitiv og emosjonell, og derfor blir det vanskelig å leve med alt presset. Er flink til å skjule sånt, men nå orker jeg snart ikke mer . .

Om det hadde vært naturlig, hadde det vært så mange i samfunnet, oppigjennom alle tider at det ikke hadde vært skeptiske rasshøl som meg per i dag. Så der klarer jeg ikke trøste deg. Siden du er homse og vet at du selv har rett, itillegg at du har vært oppvokst i et kristent miljø og vet hva bibelen mener om homofili, da lurer jeg på en ting: Mener du at homofile burde være prester? Syntes ikke du det er litt Jing og Jang?

 

Det er forresten ikke vanligere å være homse "idag", det er bare flere som kommer ut av skapet. Ta Grekerene som ett eksempel.

 

Klart det finnes eksempler. Men ellers i historien? er jo ett fra bibelen også, men den byen det skjedde i, utsletta jo Gud. Men sånn ellers, er det mye snakk om homofili i eldre tekster fra historien? finnes nok noen, men ikke så utrolig mange tror jeg.

Lenke til kommentar

Heh, men nå må du virkelig forstå at Bibelen ikke kan brukes som faktagrunnlag i en diskusjon, når overnaturlige ting i Bibelen ikke kan bevises. Jeg sikter ikke på moralske argumenter som er skrevet, for de er strengt tatt på lik linje med alle andre moralske argumenter. Sikter mer til Guds utslettetelse av homo-byen. Nok en gang, bevis det, eller dropp å si noe om det.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Følelsene mine har jeg prøvd å gjøre noe med, men det hjelper ikke. Jeg klarer ikke la være å få følelser for gutter, jeg klarer ikke fortrenge ønsket om å finne meg en av samme kjønn å leve sammen med. Jeg føler ikke at det direkte feil at jeg får følelser for samme kjønn, men synes det er synd, og synes det er hardt når så mange taler i mot det. Jeg føler meg rett og slett som en outsider. Jeg er ganske hard på utsida, men er veldig sensitiv og emosjonell, og derfor blir det vanskelig å leve med alt presset. Er flink til å skjule sånt, men nå orker jeg snart ikke mer . .

Om det hadde vært naturlig, hadde det vært så mange i samfunnet, oppigjennom alle tider at det ikke hadde vært skeptiske rasshøl som meg per i dag. Så der klarer jeg ikke trøste deg. Siden du er homse og vet at du selv har rett, itillegg at du har vært oppvokst i et kristent miljø og vet hva bibelen mener om homofili, da lurer jeg på en ting: Mener du at homofile burde være prester? Syntes ikke du det er litt Jing og Jang?

 

Det er forresten ikke vanligere å være homse "idag", det er bare flere som kommer ut av skapet. Ta Grekerene som ett eksempel.

 

Klart det finnes eksempler. Men ellers i historien? er jo ett fra bibelen også, men den byen det skjedde i, utsletta jo Gud. Men sånn ellers, er det mye snakk om homofili i eldre tekster fra historien? finnes nok noen, men ikke så utrolig mange tror jeg.

Ikke kall meg homse, hater det ordet. Det virker så nedlatende synes jeg. Jeg har ikke noe svar på om jeg synes homofile burde være prester. Og en ting til, hvorfor trekker dere kristne alltid fram det seksuelle? Jeg må innrømme at jeg er ikke særlig opptatt av sex, for meg handler det mest om å finne en person å elske, av det kjønnet jeg får følelser for; altså det samme.
Lenke til kommentar
Dyresex er forbudt sist jeg sjekket. Iallefall utrolig etisk uriktig.

Jeg tviler egentlig på at du har sjekket. Dyresex har ikke vært forbudt, mulig det er forbudt nå. Det var snakk om å forby dyresex når man oppdaterte dyrevernloven, men jeg har ikke fulgt med på den for å si det slik. Du kan jo sjekke selv på lovdata.

 

Men however: Ja jeg kan svare deg på hvorfor jeg mener homofili skal være forbudt. For jeg mener at homofili er feil. Grunnlaget mitt er ikke fordi jeg syntes det er kvalmt, men fordi:

1: Det er forplantningsmessig absurd. Om du er kristen eller "naturens mann" så skjønner man at uansett hvordan jorda og alt har kommet til, er det ikke meningen at vi skal prøve å lage barn med samma kjønn. Det ser du vel? eller?

2: Jeg er kristen og tror på det som står om homofili, at det er feil synd osv. (men ikke bruk at jeg er kristen for å argumentere hvorfor jeg syntes homofili er feil)

3: Captain Obvious sa en gang "Homosexuals are gay", noe som i og for seg gir mening på en litt morbid måte.

4: Jeg mener homofili er en slags tvangsforestillelse, jeg sier ikke at homser bare "later" som de blir tiltrukket av menn, men som jeg har sagt tidligere: Det er ting i oppveksten, eller opplevelser som er i underbevistheten som gjør at de tukler med feil ting, og mener de selv er homofile.

1. Hva så? Det er "forplantningsmessig absurd" å ha analsex, oralsex, onanere og bruke prevensjonsmidler også. Jeg ser ikke at du ivrer for å forby dette.

2. Javel, mener du at vi skal bruke bibelen som grunnlag for lovverket vårt? Mener du at det du og dine jesusvenner mener om homofile skal gjelde alle andre? Forby gjerne homofile i menigheten deres for min del(selv om det er jævlig gjort mot de i menigheten som er homofile, særlig de yngre medlemmene som har vokst opp i menigheten), men ikke press denne vrangforestillingen deres på alle andre!

3. Du er klar over hva gay betyr? Og hvordan gir dette mening? Hva mener du?

4. Dette er beviselig feil.

 

jeg mener jo punkt 3 er utrolig kul jeg dah hehehehe, neida, men for å ikke sette ting på spissen som jeg har gjort i alle andre innlegg tidligere, mener jeg homofili er etisk og moralsk ukorrekt på alle måter. fordi det går imot all form for naturlighet.

Hjelpe meg. Naturlighet? Det var også et ord. Homofili er helt naturlig, det er et fenomen vi finner hos veldig mange dyr, våre nærmeste slektninger er biseksuelle alle som en og enkelte av de er homoseksuelle. Homofili skader ingen, at noen er homofile går ikke utover deg osv osv osv. Det er snakk om mennesker som er glad i hverandre, og du vil ødelegge dette. Det er hva jeg kaller umoralsk!

Lenke til kommentar
Haha homse diskusjonen er visst fortsatt i gang :D

 

La meg avslutte den ved å knøle ut Joaking da:

 

Hva om du hadde blitt født som homse, trur du du hadde vært så jævla homofob da?

 

Ikke det nei... Så flink var du til å se ting fra andre vinkler... Tulling...

Å her er 15 år gamle Håvard tilbake, nei så koselig. Altså en ting er at mine analogier (ordet betyr sammenligninger. Pensum i 1 VGS) er satt på spissen, en annen ting, er barnehage-pisspreikargumentene dine "HVORFOR JEG ER MENNESKE NÅR DET ER EN STEIN!?!?!??"

Jeg er for h****** ingen homse og kan garantere deg om at jeg ikke plutselig blir det. så please, da de som kan kjøpe nesespray diskutere. Som moren din sikkert sa til deg for noen dager siden, la de voksene prate i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, du ble litt fornærmet når jeg spurte om din alder og utdanning joacking, men du nøler ikke med å rakke ned på en 15 åring som klarer å se to sider av samme sak :)

Det er langt mellom modenhet og alder, noe som du fint illustrerer med din fantastiske debatt-teknikk. (kommer med påstander, bruker ikke fakta, og når disse blir motbevist, ignorerer du de, og finner på noe annet).

 

Mener å ha hørt at de som er mest homofobe, kan være homofile selv. Akkurat som den evangeliske pastoren i USA. Når han ble tatt for et sodomeringsprosjekt, tilsto han og ble "helbredet". Kanskje du også er homo, men at du ikke er i kontakt med følelsene dine? Eller at du underbevisst bekjemper denne syndige legningen :ninja:

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Dyresex er forbudt sist jeg sjekket. Iallefall utrolig etisk uriktig.

Jeg tviler egentlig på at du har sjekket. Dyresex har ikke vært forbudt, mulig det er forbudt nå. Det var snakk om å forby dyresex når man oppdaterte dyrevernloven, men jeg har ikke fulgt med på den for å si det slik. Du kan jo sjekke selv på lovdata.

 

Men however: Ja jeg kan svare deg på hvorfor jeg mener homofili skal være forbudt. For jeg mener at homofili er feil. Grunnlaget mitt er ikke fordi jeg syntes det er kvalmt, men fordi:

1: Det er forplantningsmessig absurd. Om du er kristen eller "naturens mann" så skjønner man at uansett hvordan jorda og alt har kommet til, er det ikke meningen at vi skal prøve å lage barn med samma kjønn. Det ser du vel? eller?

2: Jeg er kristen og tror på det som står om homofili, at det er feil synd osv. (men ikke bruk at jeg er kristen for å argumentere hvorfor jeg syntes homofili er feil)

3: Captain Obvious sa en gang "Homosexuals are gay", noe som i og for seg gir mening på en litt morbid måte.

4: Jeg mener homofili er en slags tvangsforestillelse, jeg sier ikke at homser bare "later" som de blir tiltrukket av menn, men som jeg har sagt tidligere: Det er ting i oppveksten, eller opplevelser som er i underbevistheten som gjør at de tukler med feil ting, og mener de selv er homofile.

1. Hva så? Det er "forplantningsmessig absurd" å ha analsex, oralsex, onanere og bruke prevensjonsmidler også. Jeg ser ikke at du ivrer for å forby dette.

2. Javel, mener du at vi skal bruke bibelen som grunnlag for lovverket vårt? Mener du at det du og dine jesusvenner mener om homofile skal gjelde alle andre? Forby gjerne homofile i menigheten deres for min del(selv om det er jævlig gjort mot de i menigheten som er homofile, særlig de yngre medlemmene som har vokst opp i menigheten), men ikke press denne vrangforestillingen deres på alle andre!

3. Du er klar over hva gay betyr? Og hvordan gir dette mening? Hva mener du?

4. Dette er beviselig feil.

 

jeg mener jo punkt 3 er utrolig kul jeg dah hehehehe, neida, men for å ikke sette ting på spissen som jeg har gjort i alle andre innlegg tidligere, mener jeg homofili er etisk og moralsk ukorrekt på alle måter. fordi det går imot all form for naturlighet.

Hjelpe meg. Naturlighet? Det var også et ord. Homofili er helt naturlig, det er et fenomen vi finner hos veldig mange dyr, våre nærmeste slektninger er biseksuelle alle som en og enkelte av de er homoseksuelle. Homofili skader ingen, at noen er homofile går ikke utover deg osv osv osv. Det er snakk om mennesker som er glad i hverandre, og du vil ødelegge dette. Det er hva jeg kaller umoralsk!

 

Nei, for homofili har ikke (mest sansynlig) bare drept mange hundre millioner med den skittene AIDSEN de har spred. og JO, google "AIDS result of homosexual", MANGE seriøse sider som tar opp temaet. det gidder jeg ikke bruke tid på kvakksalveriet deres om "KILDER DAHHHH(U)xD:D"

 

Det med onani, og annet "god"saker som du snakker om. Det handler om pleasurement, men når de kommer til saken, klarer dama å presse ut et liv fra musa 9 måneder seinere.

 

Om homser kunne driti unger 9 måneder etter de hadde hatt sex, så hadde ikke jeg vært homofob. eller homsehater for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Heh, du ble litt fornærmet når jeg spurte om din alder og utdanning joacking, men du nøler ikke med å rakke ned på en 15 åring som klarer å se to sider av samme sak :)

 

Mener å ha hørt at de som er mest homofobe, kan være homofile selv. Akkurat som den evangeliske pastoren i USA. Når han ble tatt for et sodomeringsprosjekt, tilsto han og ble "helbredet". Kanksje du også er homo, men at du ikke har utviklet følelse-livet langt nok? Eller at du underbevisst bekjemper denne syndige legningen :ninja:

haha fornærmet ja.. Spørs nå det :p Så jeg er jo egentlig dritflau over å være 18 år og går allmenn på VGS? jepp. stemmer, IKKE SI DET TIL NOEN A!?!? pliis lissom??

 

Og kan forsikre deg med en gang, at nei, stemmer ikke alltid at de som er mest homofober er homser selv, noen av de tar et balltre og gir dem grisejuling, ikke drar til kompisen sin for å få lollipop

Lenke til kommentar

Hahaha jeg koooser meg med de idiotiske innleggene. Jeg håper virkelig denne diskusjonen aldri dør ut, så får jeg enda mer underholdning. Joacking du er morsom å høre på.

 

Det at jeg er 15 år betyr ikke at jeg ikke er verdig denne diskusjonen. Er nok allerede mer mann enn deg skal jeg si deg, din homofobe og ''alders''fobe tulling :p

Endret av Havard_92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dyresex er forbudt sist jeg sjekket. Iallefall utrolig etisk uriktig.

Jeg tviler egentlig på at du har sjekket. Dyresex har ikke vært forbudt, mulig det er forbudt nå. Det var snakk om å forby dyresex når man oppdaterte dyrevernloven, men jeg har ikke fulgt med på den for å si det slik. Du kan jo sjekke selv på lovdata.

 

Men however: Ja jeg kan svare deg på hvorfor jeg mener homofili skal være forbudt. For jeg mener at homofili er feil. Grunnlaget mitt er ikke fordi jeg syntes det er kvalmt, men fordi:

1: Det er forplantningsmessig absurd. Om du er kristen eller "naturens mann" så skjønner man at uansett hvordan jorda og alt har kommet til, er det ikke meningen at vi skal prøve å lage barn med samma kjønn. Det ser du vel? eller?

2: Jeg er kristen og tror på det som står om homofili, at det er feil synd osv. (men ikke bruk at jeg er kristen for å argumentere hvorfor jeg syntes homofili er feil)

3: Captain Obvious sa en gang "Homosexuals are gay", noe som i og for seg gir mening på en litt morbid måte.

4: Jeg mener homofili er en slags tvangsforestillelse, jeg sier ikke at homser bare "later" som de blir tiltrukket av menn, men som jeg har sagt tidligere: Det er ting i oppveksten, eller opplevelser som er i underbevistheten som gjør at de tukler med feil ting, og mener de selv er homofile.

1. Hva så? Det er "forplantningsmessig absurd" å ha analsex, oralsex, onanere og bruke prevensjonsmidler også. Jeg ser ikke at du ivrer for å forby dette.

2. Javel, mener du at vi skal bruke bibelen som grunnlag for lovverket vårt? Mener du at det du og dine jesusvenner mener om homofile skal gjelde alle andre? Forby gjerne homofile i menigheten deres for min del(selv om det er jævlig gjort mot de i menigheten som er homofile, særlig de yngre medlemmene som har vokst opp i menigheten), men ikke press denne vrangforestillingen deres på alle andre!

3. Du er klar over hva gay betyr? Og hvordan gir dette mening? Hva mener du?

4. Dette er beviselig feil.

 

jeg mener jo punkt 3 er utrolig kul jeg dah hehehehe, neida, men for å ikke sette ting på spissen som jeg har gjort i alle andre innlegg tidligere, mener jeg homofili er etisk og moralsk ukorrekt på alle måter. fordi det går imot all form for naturlighet.

Hjelpe meg. Naturlighet? Det var også et ord. Homofili er helt naturlig, det er et fenomen vi finner hos veldig mange dyr, våre nærmeste slektninger er biseksuelle alle som en og enkelte av de er homoseksuelle. Homofili skader ingen, at noen er homofile går ikke utover deg osv osv osv. Det er snakk om mennesker som er glad i hverandre, og du vil ødelegge dette. Det er hva jeg kaller umoralsk!

 

Nei, for homofili har ikke (mest sansynlig) bare drept mange hundre millioner med den skittene AIDSEN de har spred. og JO, google "AIDS result of homosexual", MANGE seriøse sider som tar opp temaet. det gidder jeg ikke bruke tid på kvakksalveriet deres om "KILDER DAHHHH(U)xD:D"

 

Det med onani, og annet "god"saker som du snakker om. Det handler om pleasurement, men når de kommer til saken, klarer dama å presse ut et liv fra musa 9 måneder seinere.

 

Om homser kunne driti unger 9 måneder etter de hadde hatt sex, så hadde ikke jeg vært homofob. eller homsehater for den saks skyld.

Hvem har sagt at alle homofile har analsex? Og vær så snill; la vær å bruk ordet "homse". Det ordet er så misbrukt til de grader, og føler klangen i det er så dårlig . . Om det hadde vært sånn at mennesker var nødt til å videreføre menneskeætta, hadde jeg gjort det selv om jeg ikke hadde nytt det ! Idag kan vi heldigvis bestemme det selv . .

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar

Hvis du leser innlegget mitt, kan du faktisk se at det står noen ganger, ikke alltid.

Jeg synes jeg merker en mer aggresiv og defansiv ordbruk i innleggene dine. Har du gitt opp å overbevise oss med falske påstander om HIV/AIDS, depresjoner, Guds ødeleggelse av homo-byer, og sammenligninger mellom homofili,incest, sofili og pedofili?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Det er vanlig folkeskikk og ikke kalle noen for noe de ikke har lyst til å bli kalt. Eller lærer man ikke dette på VGS eller i kristne miljøer nå om dagen?

 

Jeg går ut ifra at grunnen til at han ikke liker å bli kalt homse, er fordi det er et av de vanligste skjellsordene i verden. Det blir akkurat som den negative historien rundt nigger. Selve ordet stammer fra et annet språk og betyr svart(såvidt jeg vet), men ingen negere setter pris på at hvite mennesker kaller de det.

 

Du hadde sikkert ikke likt å bli kalt; forhåndsdømmende, white trash, hjernevasket, latterlig, barnslig og ukritisk. Dette er ord jeg uten tvil forbinder om slike som deg, jeg bare holder meg for god til å fornærme dere på et barneskole-nivå. :)

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...