Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er homofili naturlig eller mote?

Anbefalte innlegg

joacking,

Kan du være så snill og faktisk se på hvor latterlige argumenter mot homofili du har? Du slenger ut med påstander i det vide og breie, uten å kunne underbygge dine meninger med fakta.

Du har enda ikke klart å argumentere for påstandene dine. Du finner enten på en ny en, eller så går du til "personangrep" ved å begynne å snakke om hvor overlegen motparten er ved å bruke akademiske prestasjoner "mot" han.

Du har din fulle rett til å ikke like det, men du kan ikke komme med påstander.

Hvordan gikk det på eksamen i dag Christian?

Jeg rocka på demografi-eksamen min... :dontgetit:

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joacking,

Kan du være så snill og faktisk se på hvor latterlige argumenter mot homofili du har? Du slenger ut med påstander i det vide og breie, uten å kunne underbygge dine meninger med fakta.

Du har enda ikke klart å argumentere for påstandene dine. Du finner enten på en ny en, eller så går du til "personangrep" ved å begynne å snakke om hvor overlegen motparten er ved å bruke akademiske prestasjoner "mot" han.

Du har din fulle rett til å ikke like det, men du kan ikke komme med påstander.

Hvordan gikk det på eksamen i dag Christian?

Jeg rocka på demografi-eksamen min... :dontgetit:

var ikke i dag hehe :) Er på mandag, og så er det hjemmeeksamen fra onsdag av. Jeg bare liker å lese på forskudd. Gratulerer=)

Lenke til kommentar

Argumentene mine er da like sterke som deres "om du personer finner hverandre og er lykkelige mener jeg de skal få lov til å gjøre hva de vil". Samma greia med at jeg ikke liker det og mener at de ikke skal få lov. som er på lik linje som staten omtaler incest. er ikke lov selvom begge er med på det

Lenke til kommentar

Tror du misforstod hva jeg mente joacking. Dine meninger om at homofili er moralskt galt har du rett til å mene, og si. Men, når du påstår at HIV/AIDS er skapt av homofil sex, og at homofili kan sammenlignes med dyresex blir faktisk direkte feil.

Grunnen til at incest mellom to voksne mennesker ikke er lov, er fordi det er en større kjangse for at barnet skal bli vannskapt.

Lenke til kommentar
Argumentene mine er da like sterke som deres "om du personer finner hverandre og er lykkelige mener jeg de skal få lov til å gjøre hva de vil". Samma greia med at jeg ikke liker det og mener at de ikke skal få lov. som er på lik linje som staten omtaler incest. er ikke lov selvom begge er med på det

Men så kan incest føre til store psykiske plager igjen, da.

Lenke til kommentar
Tror du misforstod hva jeg mente joacking. Dine meninger om at homofili er moralskt galt har du rett til å mene, og si. Men, når du påstår at HIV/AIDS er skapt av homofil sex, og at homofili kan sammenlignes med dyresex blir faktisk direkte feil.

Grunnen til at incest mellom to voksne mennesker ikke er lov, er fordi det er en større kjangse for at barnet skal bli vannskapt.

Fair enough. Kan si såpass, at det med dyresex skrev jeg av den grunn for å sette det på spissen. Flere av dere som mener at om "begge parter er med på det skal det være helt lovlig". Og om dere, som jeg sa tidligere, har ufrivillig sett Mr. Hands, ser dere at det er en hest som er helt med på det.

Så jeg mener ikke at homofili er på lik linje med dyresex, men det skulle vært forbudt på lik linje som det. og på lik linje med incest

Lenke til kommentar

Fair enough. Kan si såpass, at det med dyresex skrev jeg av den grunn for å sette det på spissen. Flere av dere som mener at om "begge parter er med på det skal det være helt lovlig". Og om dere, som jeg sa tidligere, har ufrivillig sett Mr. Hands, ser dere at det er en hest som er helt med på det.

Så jeg mener ikke at homofili er på lik linje med dyresex, men det skulle vært forbudt på lik linje som det. og på lik linje med incest

Hva denne sjokkfilmen har med homofili å gjøre forstår jeg virkelig ikke. Ei heller dyresex, du sier at du bruker sammenligningen fo å "sette det på spissen." Sette hva på spissen? Hvilket argument setter du på spissen? Det virker som om argumentet ditt er at homosex er ekkelt, dyresex er ekkelt, dyresex er forbudt(det er de vel egentlig ikke) ergo må homosex være forbudt ergo må homofili være forbudt. Så jeg spør deg, hvorfor mener du homofili skal bli forbudt? Prøv å svar uten å "sette det på spissen."

Lenke til kommentar

Jeg klarer fortsatt ikke å fatte hvorfor noe skal være forbudt, når det kun har med to frivillige mennesker. Det har ingen vitenskapelige farer utover hva heterofil forholde har, og det ikke går ut over noen bortsett fra de som er med på leken. Mener du helt seriøst at vi skal kunne forby ting, bare fordi det ikke faller deg naturlig?

Har du i det heletatt snakket med en homofil person?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Hva denne sjokkfilmen har med homofili å gjøre forstår jeg virkelig ikke. Ei heller dyresex, du sier at du bruker sammenligningen fo å "sette det på spissen." Sette hva på spissen? Hvilket argument setter du på spissen? Det virker som om argumentet ditt er at homosex er ekkelt, dyresex er ekkelt, dyresex er forbudt(det er de vel egentlig ikke) ergo må homosex være forbudt ergo må homofili være forbudt. Så jeg spør deg, hvorfor mener du homofili skal bli forbudt? Prøv å svar uten å "sette det på spissen."

Dyresex er forbudt sist jeg sjekket. Iallefall utrolig etisk uriktig.

Men however: Ja jeg kan svare deg på hvorfor jeg mener homofili skal være forbudt. For jeg mener at homofili er feil. Grunnlaget mitt er ikke fordi jeg syntes det er kvalmt, men fordi:

1: Det er forplantningsmessig absurd. Om du er kristen eller "naturens mann" så skjønner man at uansett hvordan jorda og alt har kommet til, er det ikke meningen at vi skal prøve å lage barn med samma kjønn. Det ser du vel? eller?

2: Jeg er kristen og tror på det som står om homofili, at det er feil synd osv. (men ikke bruk at jeg er kristen for å argumentere hvorfor jeg syntes homofili er feil)

3: Captain Obvious sa en gang "Homosexuals are gay", noe som i og for seg gir mening på en litt morbid måte.

4: Jeg mener homofili er en slags tvangsforestillelse, jeg sier ikke at homser bare "later" som de blir tiltrukket av menn, men som jeg har sagt tidligere: Det er ting i oppveksten, eller opplevelser som er i underbevistheten som gjør at de tukler med feil ting, og mener de selv er homofile.

jeg mener jo punkt 3 er utrolig kul jeg dah hehehehe, neida, men for å ikke sette ting på spissen som jeg har gjort i alle andre innlegg tidligere, mener jeg homofili er etisk og moralsk ukorrekt på alle måter. fordi det går imot all form for naturlighet.

Når det går på incest, så er det ikke feks store sjanser for at om du og tanten din lager barn, at det barnet vil få hjerneskader, det er i den nermeste, om du og morra di feks. da er det sikkert en større sansynlighet. Jeg merker jeg blir kvalm av å snakke om det, det gjør vel dere også. Var vel Christian som mente det er helt okey bare de liker hverandre og de er gamle nok, men måten dere ser på incest, ser jeg på homofili.

Lenke til kommentar

Jeg klarer fortsatt ikke å fatte hvorfor noe skal være forbudt, når det kun har med to frivillige mennesker. Det har ingen vitenskapelige farer utover hva heterofil forholde har, og det ikke går ut over noen bortsett fra de som er med på leken. Mener du helt seriøst at vi skal kunne forby ting, bare fordi det ikke faller deg naturlig?

Har du i det heletatt snakket med en homofil person?

Jeg har dessverre snakket med en homofil person ja. Han var i og for seg alright han, det er ikke PERSONEN jeg hater, men HOMOFILI. Jeg vil ikke drepe de som er homofile, men jeg mener de har et problem som jeg beskrev i den forige posten min. Så hjelpe dem på riktig vei, ja det er sikkert kult nok.

Og ja, helt seriøst, jeg mener vi burde forby det i den forstand at de ikke har samma rettighetene som oss. En homofil prest er jo iallefall helt på jordet. Snakker om en neger i KKK-suit! Adopsjon også. Det setter barnet i en så morbid situasjon at jeg mener det ikke burde være lov.

Men om du er homofil og har en partner, gjør det du vil gjøre med han. bare ikke håp at du får barn og familie av det.

Er jo en grunn til at mange homser har psykologiske problemer, er jo fordi de tror det er feil de også. Ikke at de føler for en annen mann, men fordi de veit at det ikke er normalt

Lenke til kommentar

-Homofile prester kan jeg innrømme er litt sært, siden Bibelen ikke akkurat er på nett med homofili historisk- og skriftlig sett.

-Når det kommer til homofilie og adobsjon er jeg for, på lik linje med heterofil adobsjon. Jeg tror hvilket som helst barnehjems-barn fra Russland eller Colombia hadde foretrukket å vokse opp i et homofilt hjem. Her er det viktig å se på personlige egenskaper, utover legning. Gudene vet det er mange talentløse foreldre på tverrs av kultur, religion og landegrenser.

-Kan du vennligst gi meg tall på at homofilie har en større andel psykologisk problemer, og hvis det er et faktum, hvordan kan du vite at det ikke er pga stigmatiseringen i samfunnet som skaper disse? Eller er dette en av dine påstander igjen, du ikke kan forsvare igjen?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg, som homofil, blir så trist av å lese du du skriver trådstarter. Det er sånne ting som får meg til å tenke på om jeg er verdt livet. Er jeg et ekstra perverst menneske? Burde jeg ikke være meg selv? Jeg må si jeg aldri har hatt noen ting i barndommen så skulle tilsi at jeg ble homofil, jeg har liksom alltid vært det, alltid hatt en sånn følelsesmessig innteresse for det samme kjønn . .

Jeg er oppvokst i en konservativt menighet, og det har ført meg til å tenke på selvmord flere ganger. Det blir altfor mye for meg ; alt presset, du føler deg ikke hjemme noen steder, du ønsker bare å forsvinne. Hadde jeg fått valget om å skifte seksuell og følelsesmessig legning, ville jeg gjort det. Men sånn er det ikke, og jeg prøver bare å gjøre det beste ut av livet, tenke positivt og sånn. Men nå som jeg kom over denne tråden forsvant positiviten med en gang. Jeg vil alltid være ett menneske utenfor, jeg er ikke sånn jeg burde være.

Takk for at du minnet meg på det.

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar

Yfireld,

Det eneste stedet du kommer til å være utenfor er blant mennesker som han. Jeg kjenner flere homofile/lesbiske/bifile, og de er absolutt ikke alene! :)

Har du kommet "ut av skapet", forresten?

J@cob,

Trådstarter kommer nok sterkt tilbake med påstander som ikke kan underbygges, moraliserende taler, og med bibelen i hånd ;)

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Yfireld,

Det eneste stedet du kommer til å være utenfor er blant mennesker som han. Jeg kjenner flere homofile/lesbiske/bifile, og de er absolutt ikke alene! :)

Har du kommet "ut av skapet", forresten?

J@cob,

Trådstarter kommer nok sterkt tilbake med påstander som ikke kan underbygges, moraliserende og med bibelen i hånd ;)

Er utafor skapet for noen venner, men føler meg ikke så mye bedre av den grunn. Er så lei av konservative nå; har oppvokst i en ganske lukket og homofob menighet hvor jeg ikke følte meg lykkelig i det hele tatt. Skulle bare ønske jeg kunne være heterofil som alle andre, isteden for å slite med den følelsen av å være utafor, ett undermenneske, ulykkelige forelskelser og sånn. Det er en slitsom byrde å bære, prøver bare å tenke så positivt jeg kan for tida . .

Lenke til kommentar
Jeg, som homofil, blir så trist av å lese du du skriver trådstarter. Det er sånne ting som får meg til å tenke på om jeg er verdt livet. Er jeg et ekstra perverst menneske? Burde jeg ikke være meg selv? Jeg må si jeg aldri har hatt noen ting i barndommen så skulle tilsi at jeg ble homofil, jeg har liksom alltid vært det, alltid hatt en sånn følelsesmessig innteresse for det samme kjønn . .

Jeg er oppvokst i en konservativt menighet, og det har ført meg til å tenke på selvmord flere ganger. Det blir altfor mye for meg ; alt presset, du føler deg ikke hjemme noen steder, du ønsker bare å forsvinne. Hadde jeg fått valget om å skifte seksuell og følelsesmessig legning, ville jeg gjort det. Men sånn er det ikke, og jeg prøver bare å gjøre det beste ut av livet, tenke positivt og sånn. Men nå som jeg kom over denne tråden forsvant positiviten med en gang. Jeg vil alltid være ett menneske utenfor, jeg er ikke sånn jeg burde være.

Som jeg skrev også tidligere er at det er ikke PERSONEN jeg ikke liker, men homofili, som legning. Som du sikkert føler ovenfor incest som vi også har vært innom.

Jeg ville ikke trykket på en knapp hvor jeg kunne utslette alle homofile, nei, men jeg ville trykket på knappen hvor jeg kunne utslette homofili.

Det at du har tenkt på selvmord og slikt beviser det jeg skrev tidligere om at homofile har kanskje mer psykiske problemer enn hetrofile, iallefall om legningen deres. Er jo en grunn til at du har tenkt på selvmord og andre drastiske tiltak? er jo fordi du føler det er feil å være homofil?

For å trøste deg litt kan jeg jo si at det andre som har større problemer enn deg. Folk som ligger på gata med heroinsprøyta i armen, barn som dør av sult fordi de har ufrivillig en korrupt idiot som styrer landet. Så get yourself together and stop feeling pity 'bout yourself, for om du liker gutter, er ikke det verdens undergang. (Og som du ser er det ikke akkurat jeg som har et arsenal med meningsfeller bak meg) samfunnet i dag er ikke akkurat homohetsende heller. så selvom jeg ikke liker det du driver med, betyr ikke det at du ikke kan gjøre det.

Det er vanligere å være homse i dag, enn det er å ha rødt hår og fregner (no offence til begge parter), så du veit jo godt at du ikke er alene.

sånn. nå kan alle skrive hvor syk jeg er i hodet. Shoot people!

Yrfireld. Jeg føler meg deg, og håper at poster som den du skrev kan få trådstarter til å åpne øynene. Så at han var her, og jeg ventet på at han skulle svare deg, men det ser ut som at han stakk med halen mellom bena..

neida, øver bare til eksamen ;)

Lenke til kommentar
Det at du har tenkt på selvmord og slikt beviser det jeg skrev tidligere om at homofile har kanskje mer psykiske problemer enn hetrofile, iallefall om legningen deres.

Samfunnet i dag er ikke akkurat homohetsende heller. så selvom jeg ikke liker det du driver med, betyr ikke det at du ikke kan gjøre det.

-Klarer du ikke lese hva som blir skrevet på nett? Det er ikke selve legningen som er problemet, men homofobe som deg! Det er dere som gjør han ulykkelig, og gir han en mindreverdig følelse.

-Men du har allerede sagt at nettopp du ønsker å forby det, men når du blir konfrontert med av en homofil, blir det plutselig mer greit?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Thrice, du har nok rett i det, men jeg blir ikke provosert av slike som han. Jeg blir lei meg. Har vi virkelig kommet så langt i samfunnet? Herregud.

Jeg har en venn som sto fram i lokalavisen. De fleste vet hvem han er. "Åja XXX, han er homo". Uansett, avisen kjørte en del saker om rassisme og homofobi i bygda, han fikk to sider i avisen hvor han fortalte om hvordan det var å være homo her. "Homofobi? Nei, det ser jeg nesten aldri".

<

Helt til han sa det høyt. Da sa det "pang". Var nok ikke så morsomt å være homo ifra ******* da.

Trådstarter: Hvordan kan du sammenligne homofili med pedofili, dyresex og whatnot? Pedofili er sjeldent frivelig. Desuten er det skadelig for offeret. Les: Barnet, med mindre vi snakker om rene Lolita scenarioet, i så fall så er barnet ganske skadet i fra før. Dyresex er en skitten buisness. Jeg liker det ikke, men jeg mener at det bør være ulovlig. Ikke fordi jeg ikke liker det, men fordi vi ikke kan bevise om dyrene liker det eller ikke. Svarer du til dennete, så ikke nevn den forpulte hest-puler-mann filmen din. Det er faen meg ikke bevis. Det blir som å skrive at: "BUSH EIER VERDEN!!111!!", og det eneste du har til å bygge under påstander, er en youtube film av en gal mann med skjegg som skriker det ut, mens han går med "I <3 JESUS" t-shirt.

Hvorfor, hvorfor, hvorfor er det galt om to menn, eller kvinner, har seg? Kysser? Kliner? "Fordi det er unaturlig"? Nei, det er det ikke. Det skjer i naturen også, det er bare ikke like utbredt som hetrofili. "Fordi gud nekter det"? Kyss meg bak. Gud sa mange ting, gud ville at Abraham skulle offre sønnen sin. Hadde du gjort det? Både jeg, du og resten her inne vet at du gir en lang faen i gud, bibelen, hester og stråmenn. Du liker ikke homofili fordi det gjør deg kvalm. Derfor vil du forby det.

Folk som deg forpester verden.

Edit: Trådstarter. Samfunnet er deg og meg. Jeg og deg er samfunnet. Ikke skyld på meg, jeg prøver å forrandre på det: Fint at du skylder på deg selv.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Som jeg skrev også tidligere er at det er ikke PERSONEN jeg ikke liker, men homofili, som legning. Som du sikkert føler ovenfor incest som vi også har vært innom.

Jeg ville ikke trykket på en knapp hvor jeg kunne utslette alle homofile, nei, men jeg ville trykket på knappen hvor jeg kunne utslette homofili.

Det at du har tenkt på selvmord og slikt beviser det jeg skrev tidligere om at homofile har kanskje mer psykiske problemer enn hetrofile, iallefall om legningen deres. Er jo en grunn til at du har tenkt på selvmord og andre drastiske tiltak? er jo fordi du føler det er feil å være homofil?

For å trøste deg litt kan jeg jo si at det andre som har større problemer enn deg. Folk som ligger på gata med heroinsprøyta i armen, barn som dør av sult fordi de har ufrivillig en korrupt idiot som styrer landet. Så get yourself together and stop feeling pity 'bout yourself, for om du liker gutter, er ikke det verdens undergang. (Og som du ser er det ikke akkurat jeg som har et arsenal med meningsfeller bak meg) samfunnet i dag er ikke akkurat homohetsende heller. så selvom jeg ikke liker det du driver med, betyr ikke det at du ikke kan gjøre det.

Det er vanligere å være homse i dag, enn det er å ha rødt hår og fregner (no offence til begge parter), så du veit jo godt at du ikke er alene.

sånn. nå kan alle skrive hvor syk jeg er i hodet. Shoot people!

Yrfireld. Jeg føler meg deg, og håper at poster som den du skrev kan få trådstarter til å åpne øynene. Så at han var her, og jeg ventet på at han skulle svare deg, men det ser ut som at han stakk med halen mellom bena..

neida, øver bare til eksamen ;)

Følelsene mine har jeg prøvd å gjøre noe med, men det hjelper ikke. Jeg klarer ikke la være å få følelser for gutter, jeg klarer ikke fortrenge ønsket om å finne meg en av samme kjønn å leve sammen med. Jeg føler ikke at det direkte feil at jeg får følelser for samme kjønn, men synes det er synd, og synes det er hardt når så mange taler i mot det. Jeg føler meg rett og slett som en outsider. Jeg er ganske hard på utsida, men er veldig sensitiv og emosjonell, og derfor blir det vanskelig å leve med alt presset. Er flink til å skjule sånt, men nå orker jeg snart ikke mer . .

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...